Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att.: Sørens Flueplads.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att.: Sørens Flueplads.
    Sendt: 15 Maj 2017 kl. 18:07
Hvad Peter skriver... Thumbs Up
Tænk før du skriver....
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 19:36
Præcist rigtigt Peter; det er når man(d) omsætter for >50.000 kr at der skal et CVR nummer til.. Jeg er også lidt skeptisk over de vare Søren har til salg, for stået på den måde som trådopretter skriver, at man ikke har nogen garanti eller reklamationsret når der er tale om køb og salg mellem privatpersoner. Men selv med mine absolut mest liberale briller på, så forekommer Sørens foretagen mig altså ikke som almindeligt salg mellem privatpersoner når der er vare for ?100.000 til salg - vel og mærket vare som han har købt med det formål at sælge dem videre..  Så er der tale om en handels-virksomhed.. Men den gode mand kunne da bare tage og gøre det rigtige; få da det CVR oprettet, gi hans kunder en, efter købeloven, rigtig og ordentlig handel og betal da skat af overskudet, hvis der er noget... 
Mvh Finn
Til top
Lars Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars henrik

Tilmeldt:: 11 Feb 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars henrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 19:36
Hej Jan.

Det er omsætningen og ikke fortjenesten der ikke må overstige 50000 før du skal momsregistreres og altså have et CVR nr. når det så er sagt er jeg også bedøvende ligeglad med at Søren forsøger at sælge sit grej.

Og til Søren. Sportsfiskere er utroligt meget vanemennesker i dag. jeg har  haft et enkeltmandsfirma i nogle år. moms og importregistreret. jeg kan skaffe de fedeste fluekroge. billige inderhanenakker i rigtig god kvalitet, dubbing mm. krogene kan jeg sælge for en kroge. det er noget under markedsprisen for fluekroge af den kvalitet i dag. UL-blink til put and take på 2-3 g til 12 kroner. de fanger kanon. men stadig. at sælge dem er utroligt svært. med mindre jeg er ved vandet og river en 5-6 regnbuer op og det har jeg som sagt ikke tid til hver dag.

Nå nu skal det jo ikke være en reklame for mig selv. jeg vil blot sige. at tingene ikke kommer af sig selv. og lad for guds skyld være med at tro at du kan lave en årsindkomst de første mange år. du skal først ud og have fundet en kundeskare der siger god for dig. så bare klø på.

Beklager eventuelle stavefejl. men min datter kræver min opmærksomhed ganske højlydt.

Knæk og bræk derude.

Lars
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2017 kl. 07:21
Lars henrik - det er også det jeg skriver

Momsregistrering = forventet omsætning på 50.000 eller derover

Skat = fortjeneste på 1 krone eller derover.


Tænk før du skriver....
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2017 kl. 12:40
-

Redigeret af P.M. - 16 Maj 2017 kl. 12:42
Til top
Lars Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars henrik

Tilmeldt:: 11 Feb 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars henrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2017 kl. 21:14
modtaget Wink

jeg skulle lige have læst mig igennem hele tråden
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2017 kl. 22:16
Efter i lang tid at have fravalgt 123nu forummet, så kom jeg desværre lige til at læse denne tråd - Og nej hvor har jeg ikke savnet dette forum!

Igen fuldstændigt usmageligt at voksne mennesker igen og igen driver heksejagt og mobber en enkel person i flok! - og så på et offentligt tilgængeligt forum!

Når manden så ovenikøbet skriver han er alvorligt syg - og derfor ikke selv har energi til at forsvare sig selv, gør kun sagen endnu mere trist!

Er det ondskabsfulde børn der fortsætter deres mobberi? Måske jalousi og Jantelov? eller er det blot mavesure gamle mænd der føler de har en særlig autoritet til at lege skattefar og politimand?

Til Sørens forsvar vil jeg derfor skrive til jer:

Først og fremmest nederdrægtigt igen at være personlig og starte en hetz!

Dernæst så fatter jeg virkelig ikke problemet, og det tror jeg der er mange der er enige i! For det er jo en folkesport i Danmark at købe og sælge brugte ting. Det kan man ihvertfald måle på populariteten af diverse TV programmer om emnet. Derfor er der naturligvis intet i vejen for at Søren gør det samme med brugt fiskegrej.

Søren er jo åben og ærlig om hans varer. Personligt syntes jeg da også det er fint at der findes et sted hvor man kan kigge efter de gode gamle modeller af fluestænger og endda have mulighed for at prøve dem på græs og sammenligne stængerne med hinanden.

Stol da på at han betaler den moms og skat han behøver - istedet for alt den mistænkelighed.

Hvis I virkelig har trang til at brokke jer - så findes der da så mange andre ting der er “uretfærdige” i denne verden. Skriv om dem!
For hvis I føler jer som de “hellige dydens vogtere” - Så skriv om, og ikke på en MAC og skriv om, og spis ikke en B-MAC istedet for at have ondt i R….! - af at sidde derhjemme og anklage en enkelt mand for skattesvindel og det der er værre!
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2017 kl. 12:13
Hej Rasmus,
det er sgu da vigtigt som køber at vide om man køber af en privat eller en erhvervsdrivende. Der er jo himmelvid forskel på hvordan køber er beskyttet.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2017 kl. 17:34
Hej "Peter xxxxx?"

Det er meget svært at tage dig seriøst når du giver personlig kritik til Søren Sjøgren, men samtidigt så vælger du selv at være anonym? I min verden er det toppen af hykleri!?

Men hvis jeg alligevel skal svare på dit spørgsmål:

Nu har jeg sådan set lidt højere tanker om de danske forbrugere end du tilsyneladende har. Specielt hvad gælder købere af fiskegrej på dette site. Jeg tror godt selv at købere kan vurderer deres cost/benefit og risiko/besparelse ved at handle med Søren - uden at de har brug for din rådgivning.

Man skal da være godt dum, hvis man tror man har en “25 års 100% garanti” ved at indgå en brugt handel med fiskegrej herinde? Ligeså skal man da have en dårlig moral hvis man forsøger at returnere en fiskestang fordi den er brækket i en bildør!

Jeg tror at hans garanti er baseret på sund fornuft imellem almindelige mennesker. Desuden tror jeg faktisk at hans garanti/service på nogle områder er bedre end hos butikkerne. Fx tror jeg at han er til at snakke med, hvis man fx efter en fiske tur finder ud at at stangen alligevel ikke var noget for een - mon ikke han så godt kan finde en anden stang man kan bytte til og kan få i stedet for? Søren har da i den grad brug for tilfredse købere - for ellers skulle de da nok brokke sig herinde på dette forum?!

Derfor er det da også tankevækkende at det netop ikke er køberne som brokker sig og laver hetz herinde? - nej det er en flok anonyme små-stikkere eller folk der føler lyst til at drive hekse jagt med den undskyldning, at det skam blot er fordi de har et særligt kald for at “beskytte” de danske forbrugere.

Men jeg tror ikke det er nødvendigt med din juridske rådgivning.

Nu er jeg hverken købmand eller jurist, og måske netop derfor så tror jeg faktisk mere på personlige aftaler.

Måske er jeg naiv - men ligeså er vi nok en del der er naive når det gælder vores tillid til de officielle butikker. For jeg er ikke enig når du skriver:

Citat:
“Der er jo himmelvid forskel på hvordan køber er beskyttet”

For man kan da diskuttere hvor “artig” den danske detail handlen er i almindelighed og lystfiskergrej branchen er i særdelseshed!?

Både hvad gælder garanti og markedsføring!?

Hvis det har din interesse så kan jeg godt komme med flere eksempler på hvordan butikkerne adminstrere både markedsføring og garantier....

Jeg kender til flere kedelige historier i grejbranchen… og det gør du/i sikkert også?! og netop derfor er det underligt at det netop er Søren I konstant er efter med jeres personlige hetz, men det er jo så meget lettere at forfølge en enkelt mand end et stort firma - måske netop derfor så drejer hetzen sig mere om personlig rivalisering og jalousi end om Sørens egentlige forretning?
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2017 kl. 18:00
Citat: P.M.

[QUOTE=kikophil]


Peter :)Øhh nææ, da der har været en del udsendelser om, hvordan skat har været ude på div. markedspladser, for at "nappe" sælgere, der ikke var registreret, og via deres egne optegnelser, solgte for over netop over 50000kr. :)Desuden nævner jeg ikke virksomhed, men almindelige lønmodtagere, der sælger netop på markedspladser/andre steder for mere end aktuelle beløb. Men måske er det her misforståelsen ligger :) ?






Jeg tror du skal sætte dig ind i reglerne istedet for at se tv :-)

-----------------------------------///////////////////----------------------------------------

Øhh nej ikke helt!

Regler er ofte noget, man ser omgjort i tv, da ting jo ligesom har det med at ændre sig løbende for manipulationens skyld  - ikk` sandt ?

TV er derfor det nærmeste vi verdensborgere har for, at få information til, hvorvidt dine såkaldte love/regler faktisk er fungerende/brugbare/acceptable for langt hovedparten af brugerne!

Og i dette tilfælde var det så bare et spørgsmål om hukommelse, hvilket burde være ret klart for de fleste :)

Regler V/S fakta uanset det er fra lovgivning eller andre institutter/er aldrig brugbar uden "midlertidige fakts" - da disse er evigt flydende :)


Redigeret af kikophil - 27 Maj 2017 kl. 18:12
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2017 kl. 14:38

PS.

Jeg har lige set at Søren netop har opdateret hans annoncer med et nyt indlæg, han har skrevet i rubrikken “Sørens Flueplads”

Jeg vil opfordre alle til at læse det. Utroligt at det var nødvendigt for Søren at skrive dette!

Jeg kender ikke Søren og har aldrig mødt ham. Alligevel kunne jeg da sagtens se at det var et hobby projekt for ham!

For hvis i tror at Sørens biks er en konkurrent til butikkerne - så er der da et eller andet i vejen med jeres sans for proportioner? Eller også har i altid gået i små sko?

Tværtimod er eksistensen af et brugtmarked med til at øge omsætningen i butikken - da folk så ved at deres ny indkøb har en reel penge værdi senere hen - og derfor bruger de i sidste ende flere penge.

Jeg tror desværre at det her forum er fuld af gamle forsmåede gniere og gnarke. De føler selv, at de i deres liv har været de oversete forretnings talenter, men nu kan de blot tælle tiører.
Herinde på 123nu er det så muligt at bagtale folk - så her kan de i deres jalousi og afmagt nu bare lede efter en syndebuk…

Ak Ja - det må være hårdt for dem, at se at der er en som Søren der har garagen fuld af lækkert grej! Specielt får stoltheden nok et knæk når de så ikke engang kan sælge deres gamle ynglingsstang. Og det er præcis hvad alt det her handler om! ikke en skid med butikkerne, forbrugerbeskyttelse, skat og moms!

Hold dog op og vågn op! hvad er det for en verden I lever i? Det er 2017 nu! Og for mange lystfiskere i dagens Danmark, ja så er Sørens samling helt normal! Man behøver altså ikke at være grejkøbmand for at have en skov af stænger på loftet! og i princippet er alt ens grej jo til salg til den rigtige pris. Derfor er der mange som i teorien har et lignende “butiks-lager”. Forskellen er blot at Søren tager billeder og poster det på Internettet. Jeg tror faktisk ikke at Sørens biks giver overskud - han er nok ligesom os andre - at det er sjovere at købe grej end at sælge det!

Min kommentar til Sørens nye indlæg er: Stærkt gået at han skrev dette! Men alligevel trist, at det var nødvendigt for ham at skrive dette - i et forsøg på at stoppe den personlige forfølgelse!

Jeg håber der er nogen der har røde øre nu! Og kan lære at i fremtiden er det satme ikke en måde at behandle andre mennesker!

Føj Føj til alle de anonyme kujoner der bagtaler folk! Jeg håber I nu vil lade denne tråd dø i Jeres skam!




.




Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 14:39
Det var da en forfærdelig masse sludder "Rasmus Elvekjær" - eller hvad du nu hedder???

Jeg stillede forøvrigt ikke et spørgsmål, men konstaterede blot fakta. Jeg har handlet med Søren en enkelt gang og det gav ikke anledning til problemer. Jeg ved ikke lige hvor det er jeg kritiserer Søren. Og nej, det var heller ikke et spørgsmål, så du kan godt spare krudtet...............Dead



Redigeret af P.M. - 30 Maj 2017 kl. 14:50
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 18:23
Citat: P.M.

Citat: kikophil




Peter :)Øhh nææ, da der har været en del udsendelser om, hvordan skat har været ude på div. markedspladser, for at "nappe" sælgere, der ikke var registreret, og via deres egne optegnelser, solgte for over netop over 50000kr. :)Desuden nævner jeg ikke virksomhed, men almindelige lønmodtagere, der sælger netop på markedspladser/andre steder for mere end aktuelle beløb. Men måske er det her misforståelsen ligger :) ?






Jeg tror du skal sætte dig ind i reglerne istedet for at se tv :-)

----------     ////////////////////////////////// ------------

Hm - nej  - det er ikke så meget om at sætte sig ind i regler som, at kunne huske dem!  Husker jeg forkert, er jeg også mand nok til, at indrømme det, i forhold til 99% af de øvrige brugere herinde Wink

Jeg kan dog se, at jeg via den gode mand "Jan" - har fået vendt om på told og skat i mit nævnte tilfælde. Og så er det jo godt, at jeg ikke var/er konsekvent i mine holdninger, nmår jeg netop ikke mener mig "alvidende" indenfor området Wink

Husk desuden at du aldrig kan sammenligne generelle "Regler" og TV, da hvert område er kendetegnet af utroligt mange indput, hvoraf tv faktisk som regel har de langt højest troværdige do.- frem for øvrige nyhedsmedier! Husk at de nyheder der kommer længst ud/frem til størst brugermængde - også er dem, der står for flest/mest åben kritik/undersøgelser/politisk/socialt - ansvar - samt selvf. efterfølgende korrektioner, der jo er direkte nødvendige for ethvert medies fortsatte overlevelse!..

Fortsat god dag
Kim


Redigeret af kikophil - 30 Maj 2017 kl. 18:42
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum