Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att.: Sørens Flueplads.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att.: Sørens Flueplads.
    Sendt: 12 Maj 2017 kl. 09:33
Du beder om gode råd til hvordan du kan gøre din forretning bedre!

Pkt. 1. Kald ikke dine vare for "spritnye", når det har været andres ejendom før du har fået det, i min bog er "spritny", noget der er aldeles UBRUGT! Ærlighed er alfa og omega i denne slags handler, men personligt ville jeg ikke købe brugt af en "Købmand"!

Pkt. 2. Hvis du vil konkurrere med andre om lave priser, så skulle du måske oplyse dit CVR. nummer, for du betaler vel moms og skat, på samme måde som dem du betragter som dine konkurrenter? 

Pkt.  3. Hvad er dine garantier værd hvis du skulle  lukke din butik? 

Der er nok andre der har nogle bud på hvad du gør rigtigt eller forkert, men at du opkøber brugt grej, for at videresælge det, er for mig at se kun at gøre div. grejet dyre end hvis folk handler direkte med hinanden uden om dig!
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 11:42
HØRT  Clap

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 12:31
Citat: Krpe12111211

HØRT  Clap


Til dem der ikke har set Sørens seneste klagesang, da han af uvisse grunde har slettet den igen, er den her:




Redigeret af Henning - 12 Maj 2017 kl. 14:42
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 13:10
Til punkt 2, så afslører et simpelt opslag på erhvervsstyrelsen, at Søren Sjøgren ikke ejer et gyldigt CVR nummer, så al omsætninger er sort.

Tænk før du skriver....
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 13:27
Jan, du kan ikke føre et lighedstegn, mellem CVR og det at betale skat, man behøver ikke være moms registeret ved indtægt under 50.000 kr, men man skal selvfølgelig oplyse sin fortjeneste til skat.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 14:27
Tak for lektionen, men kender godt reglerne.

Alene de varer, der er på hans side nu, er langt over 50.000 kroner i omsætning.

Der er så i øvrigt ikke nogen sammenhæng mellem at have et CVR nummer og så være momsregistreret. Alle, der driver virksomhed skal have et CVR nummer, ligesom f.eks. foreninger også skal.



Redigeret af Jan Persson - 12 Maj 2017 kl. 14:28
Tænk før du skriver....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 14:44
Hold det nu til hans virke herinde, istedet for at forfølge manden. Det andet lugter så grimt af misundelse.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 15:47
Citat: Jabber

Hold det nu til hans virke herinde, istedet for at forfølge manden. Det andet lugter så grimt af misundelse.

Sikke da noget vrøvl. Det har ikke noget med misundelse at gøre, hvis han driver ulovlig virksomhed i direkte konkurrence med de, der overholder regler.

Tænk før du skriver....
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 18:13
Latterlige fjolser.
Lad da manden sælge sit grej, uden at i jagter manden. For mig at se,  kommer han bare med en høflig forespørgelse.


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 19:06
Citat: Hansen.

Latterlige fjolser.
Lad da manden sælge sit grej, uden at i jagter manden. For mig at se,  kommer han bare med en høflig forespørgelse.



Hvordan synes du den tone lægger op til dialog?

Kan du uddybe hvilke af landets love du mener vi skal overholde - og hvilke vi bare skal lade som ikke eksisterer og ikke må påtale når de tilsyneladende ikke bliver overholdt.

Det kunne da være interessant at høre.

Tænk før du skriver....
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 19:19
Jeg lægger ikke op til en dialog, for den vil ikke føre til noget, da jeres dagsorden er sat.
Jeg bliver bare så træt. Må se i øjnene, at lystfisker politiet har talt igen.
Jeg er selvfølgelig overbevist om at manden opgiver sin indkomst, han reklamerer trods alt på denne side,  og prøver ikke at putte sig.
Længe leve janteloven. Pføj



Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 21:42
Nu er det kun fortjeneste man skal beskattes af og der er dælme langt op til grænsen. Søren får jo ikke stængerne gratis så tjener han i snit 500kr pr genstand og det er nok højt sat med de ting han sælger så skal han trods alt sælge 100 ting om året hvis beløbsgrænsen er 50.000kr før han skal betale skat. 


Kom nu ind i kampen og lad være med at have så ondt i røven. køb hos ham eller lad være. Der er også en del der sælger kinagrej skal de så ikke også jagtes.



Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 22:17
Nu er tøserne igang igen , lad dog administrator selv afgøre hvad han synes er ret eller vrang . Støjen på denne side kommer jo ikke fra Søren men de få mennesker med små sko som åbenbart har et kedeligt liv .
Det er da logisk at der snart ikke er en fornuftig dialog imellem lystfisker interesserede brugere herinde og at mange mister lysten til at dele deres oplevelser med den type af mindreværds kompleks der hærger herinde ..
Det er desværre trist og hvis administrator ikke snart " rydder op i de rette " og det vil i mine øjne være dem der har konstant brok , så lukker siden sig selv ..
Der var engang ... nu er der kun selvbestaltet " politi"  

Det gælder desværre bare om at kunne " hænge en ud"  og når administrator har lukket munden på det ene brokhoved i den ene tråd forleden dag, så dukker gudhjælpemig den næste tosse op her i en ny tråd ..
- Skriv dog direkte til administartor i stedet for at konstant at bringe nedladenhed frem ...  
Vi andre har fattet budskabet ,, - i kan ikke lide ham (-; 




Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 22:19
over 1900 beskeder og 1300 beskeder  hmmm ...   måske er der alligevel ikke håb 
Til top
Bo S Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FiatluX Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FiatluX Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 02:32
Hold da kæft, sådan nogle potentielle små stikkers**n.. Patetisk! 
Til top
Arne Bach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Arne Bach

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Arne Bach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 06:05
Når vi har nogle regler om skat, moms, fiskekort, statens fisketegn, trafik og meget andet - kan man så selv bestemme om man vil overholde reglerne???
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik M. Petersen

Tilmeldt:: 28 Feb 2017
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik M. Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 07:47
Er der ikke et ordsprog der siger " Tyv tror hver mand stjæler"??
Henrik Petersen
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 09:26
Om han betaler skat osv rager mig en høstblomst.
Til gengæld kan det bringe mit pis i kog, at han, uanset på hvilket forum, konstant agerer udfra, at regler ikke gælder for ham.
Manden accepterer hverken regler eller vink med en vognstang - i den grad så spidse albuer, at det umuligt kan undgås at give knubs. Når de knubs så kommer, så piver han og føler sig uretfærdigt behandlet
Til top
Jesper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zisker

Tilmeldt:: 16 Mar 2017
Geografisk: Støvring
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 09:51
Lad nu være med at slynge omkring med gloserne - vi bestemmer selv hvad vi siger og hvordan, og valget afspejler hvem vi er...

CVR nr, Skat, moms og afgifter er en sag mellem skat og "købmanden"...

Forum regler, og rammer er en sag mellem "købmanden" og admin (dvs.Lars)....

Beskrivelser af det "købmanden" sælger er en sag mellem "købmanden" og hans samvittighed, samt "købmanden" og hans kunder...

Dog bliver jeg personligt provokeret af ;
- Beskrivelser og prissætning af varer som ikke er korrekte, og hvor "købmanden" ikke korrigerer annonceringen når det bliver påpeget..
- Udstedelse af garantier som kun er baseret på "købmandens" navn...
- "Købmandens" beskrivelse af sig selv som en dedikeret altruist der kun har det ønske at introducere uerfarne til fluefiskeriet...
- "Købmandens" fuldkomne benægtelse af at være købmand...
- "Købmandens" manglende anerkendelse af at andre end ham kan kaste, og fiske med flue...

Jeg har personligt valgt at ignorere "købmandens" annoncering, og det fungerer fint for mig så længe de forskellige forum og grupper ikke bliver spammet med salgsannoncer osv. og p.t. er det ikke tilfældet...   
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 10:19
Uden at tage stilling til skat, CVR, moms osv må man bare konstatere at tilstedeværelsen af en købmand indenfor handel med brugt fiskegrej medfører højere priser (som det tidligere er nævnt)  men det betyder også at man som almindelig køber får færre chancer for at finde noget grej til eget brug på f.eks DBA, Gul og Gratis osv. 
Hvis købmanden regelmæssigt overvåger disse sider bliver de gode ting jo købt til videresalg så snart de sættes til salg.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 10:27
At han agerer købmand kan højst være "træls"......

Men igen og igen vælger han konsekvent at bryde regler, som andre overholder, og kommer derved "foran i køen" på andres bekostning.

Men at medlemstallet herinde i bedste fald er stagnerende bl.a. p.g.a. Admins konsekvente fravær, gør bare hans albuer endnu mere spidste på diverse andre fora, hvor han dog med jævne mellemrum ryger ud fra - selv privatsfærens overtræder han, ved at koontakte både admins og admins familie i telefonopkald
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 11:06
@ Jan du har delvis ret, det er omsætning, og ikke indtægt/fortjenesten der er afgørende, hvilket undre mig en del, det vil jo reelt betyde hvis jeg køber en bil til 50000 kr den ene mdr, fortryder den næste og har en avance på 5000 kr så skal jeg moms registreres, det virker jo tåbeligt, må være noget jeg har fået forkert fat i.
Men man behøves så IKKE et CVR, men skal klare sig med CPR ifgl overstående link.


Redigeret af limfjord - 13 Maj 2017 kl. 11:07
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 13:20
Citat: limfjord

@ Jan du har delvis ret, det er omsætning, og ikke indtægt/fortjenesten der er afgørende, hvilket undre mig en del, det vil jo reelt betyde hvis jeg køber en bil til 50000 kr den ene mdr, fortryder den næste og har en avance på 5000 kr så skal jeg moms registreres, det virker jo tåbeligt, må være noget jeg har fået forkert fat i.
Men man behøves så IKKE et CVR, men skal klare sig med CPR ifgl overstående link.

Du skal have et cvr nummer hvis du driver økonomisk virksomhed, hvilket du ikke gør som privat foretager enkeltstående køb og salg.



Redigeret af Jan Persson - 13 Maj 2017 kl. 13:24
Tænk før du skriver....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 13:44
Slettes


Redigeret af Jabber - 13 Maj 2017 kl. 13:49
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 13:50
Citat: Jan Persson


Citat: Jabber

Hold det nu til hans virke herinde, istedet for at forfølge manden. Det andet lugter så grimt af misundelse.

Sikke da noget vrøvl. Det har ikke noget med misundelse at gøre, hvis han driver ulovlig virksomhed i direkte konkurrence med de, der overholder regler.


Du ved ikke en brik om hvordan hans biks er skruet sammen men alligevel mistænkeliggør du manden på det spinkleste grundlag. Måske er der en anden der lægger cvr nr til? Der er rent faktisk et cvr. nr. på adressen.

Og konkurrence mod butikker? Hold nu! At han videresælger brugt grej er næppe noget der mærkes i butikkerne. Brugtmarkedet her på 123 har eksisteret i årevis og at en enkelt mand nu har centraliseret en del af det, gør ingen forskel iden henseende.

Det er et usselt personangreb du er ude i, intet andet.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 16:27
Jeg kender ikke personen og har aldrig handlet med vedkommende, så hvad skulle mit motiv for personangreb være?

Der er et cvr nummer på adressen, et nummer, der er tvangsopløst i 1994.

Men det skulle da være en nem sag at poste sit cvr nummer her og dementere enhver snak.

Tænk før du skriver....
Til top
Thomas Bebe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bebs

Tilmeldt:: 10 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bebs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 16:44
Hej Jan Persson

Kan kun give dig ret, han skal ligesom alle andre overholde reglerne, jeg forstår heller ikke Lars og hvordan han administrere dette forum. Nuvel det er han`s beslutning! 
I min verden har det absolut intet med misundelse mm. at gøre, som andre herinde skriver. 

Uanset hvor pænt der bliver skrevet omkring et "emne" som har antydning af "negativitet" er der straks nogle herinde, der fare i blækhuset, og sender eder og forbandelser afsted til afsenderen, desværre ofte i en mindre pæn tone, dette er åbenbart helt legalt! men når man i en pæn og sober tone anfægter noget, så bryder hel.... straks løs.

 Vi er alle forskellige, der skal være plads til alle, så længe reglerne bliver overholdt, længere er den ikke efter min mening....


Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 16:48
Citat: Jan Persson

Jeg kender ikke personen og har aldrig handlet med vedkommende, så hvad skulle mit motiv for personangreb være?
Der er et cvr nummer på adressen, et nummer, der er tvangsopløst i 1994.
Men det skulle da være en nem sag at poste sit cvr nummer her og dementere enhver snak.


Hvordan hel.... kan du tillade dig at sidde her og afkræve andre beviser for dine grimme beskyldninger?! Jeg håber virkeligt ikke han honorerer din trang til at snage, med at besvare dit krav.

Den her tråd har snart karakter af EB's Nationen

Redigeret af Jabber - 13 Maj 2017 kl. 16:51
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 17:09
Citat: Jabber

 

Den her tråd har snart karakter af EB's Nationen

Pudsigt, jeg skulle lige præcis til at skrive det samme.

Det er umuligt at diskutere noget som helst her inde uden at folk med en ufattelig kort lunte farer i blækhuset og fremturer med eder og forbandelser - uden egentligt at forholde sig til problemstillingen.

Gad vide om du taler lige så dårligt til folk, hvis du står ansigt til ansigt med dem?
Tænk før du skriver....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 18:19
Citat: Jan Persson


Citat: Jabber

 
Den her tråd har snart karakter af EB's Nationen

Pudsigt, jeg skulle lige præcis til at skrive det samme.
Det er umuligt at diskutere noget som helst her inde uden at folk med en ufattelig kort lunte farer i blækhuset og fremturer med eder og forbandelser - uden egentligt at forholde sig til problemstillingen.
Gad vide om du taler lige så dårligt til folk, hvis du står ansigt til ansigt med dem?


Jan, det er fantastisk at se hvordan du forsøger at dreje den, lige efter at have forsøgt et karaktermord på en du overhovedet ikke kender.
At du endvidere ikke ser noget problem i at dømme folk på forhånd for derefter at afkræve at de selv beviser deres uskyld siger vist det hele
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 22:29
Selvfølgelig skal regler og lovgivning overholdes. 

Synes bare Henning er ynkelig at høre på, når han konstant klynker over at den eller denne ikke kan finde ud af at bruge Forum ordentligt, det er lidt som de små drenge nede i sandkassen: "du er dum" .. "du er dummere!"

Han skrev til mig i en anden tråd at jeg ikke skulle bekymre mig om ham, at han var videre! Men det har han åbenbart glemt...
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 09:47
Jakob Hansen,

Som jeg tidligere har skrevet, så er det da den nemmeste sag i verden at skrive sit cvr nummer her. 


Tænk før du skriver....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 10:17
meninger er heldigvis "næsten" fri idag, og man kan ytre sig "næsten" som man vil .. 

men Duck Power hvis Henning er ynkelig over sit "klynkeri", når han finder det utilfredsstillende at en person, kan omgå reglerne som han lyster .. 

hvad gør det så dig til når du brokker dig over Henning !? 
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 11:49
Jan Persson. 
Hvorfor i alverden skal han stå til ansvar for netop dig, for at du kan sidde her og lege politi.
Arbejder du ved skat!!!!


Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 08:17
Hvordan er det egentligt med garanti når Søren nu sælger sine brugte varer som erhvervsdrivende?
Iøvrigt skal I lade være med at blande moms og skat sammen. Man skal momsregistreres når ens OMSÆTNING overstiger 50.000 kr. Man man også vælge at lade sig momsregistreres selvom ens omsætning er under 50.000 kr.
Man er skattepligtig af overskud af virksomhed uanset hvordan det er skruet sammen og hvor lille det overskud er, men man ender nemt i at blive betragtet som hobbyvirksomhed i den branche der diskuteres her. Det betyder at man ikke har fradrag for underskud men beskattes af overskud.
Momsmæssigt er det tilstrækkeligt at man har intentioner om at drive en rentabel virksomhed for at opfylde reglerne for at drive erhvervsmæssig virksomhed iht momsdirktivets regler. Skattemæssigt er reglerne væsentligt strammere hvis man kører med underskud i flere år eller virksomheden har hobbypræget karakter.

Så cvrnr, skat, moms - hold tungen lige i munden.

Anyway, tilbage til spørgsmålet - garanti på brugt grej fra en forhandler, som vi jo må betragte Søren som værende?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 08:22
Forresten: driver han erhverv skal han oplyse sit cvr nr. og iøvrigt oplyse om fortrydelsesregler, garanti osv ligesom enhver anden virksomhed.




Redigeret af P.M. - 15 Maj 2017 kl. 08:28
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 08:25
Hej Kåre
Jan arbejder ved skat AvAv
Til Jan det er sjældent jeg er enig med dig men lige her er jeg, det er ligesom den yngre generation glemmer hvorfor man har skat i Danmark, det er jo os alle sammen der bliver snydt, vi råber op om at det er for dårligt de rige er i skattely men arbejder gerne selv sort. Husk skatten går til os alle sammen Skoler Hospitaler, folke og førtidspensioner hvis du har arbejdet sort så beklag dig ikke den dag du stæder på ventetider ved behandling
Michael Nielsen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 08:34
Citat: gumbas

Nu er det kun fortjeneste man skal beskattes af og der er dælme langt op til grænsen. Søren får jo ikke stængerne gratis så tjener han i snit 500kr pr genstand og det er nok højt sat med de ting han sælger så skal han trods alt sælge 100 ting om året hvis beløbsgrænsen er 50.000kr før han skal betale skat. 


Kom nu ind i kampen og lad være med at have så ondt i røven. køb hos ham eller lad være. Der er også en del der sælger kinagrej skal de så ikke også jagtes.




Hvor filan får du fra at der er en beløbsgrænse på fortjeneste før man skal betale skat??
Jeg er ret sikker på at han ikke udelukkende lever af at sælge brugt grej, så man må formode at han har opbrugt sin personfradrag hvis det er det du tænker på. Når man opkøber grej for at videresælge det så er man erhvervsdrivende med køb og salg og så er man skattepligtig af overskuddet fra krone 1.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 14:38
Kender ikke manden og aner ikke om han sælger sort...

Gad vide hvordan reaktionerne ville være herinde hvis opslaget var om  "Jesper" der er fritidsfisker i den lokale havn solgte fisk sort ? 




Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 14:41
Citat: santa

Hej Kåre
Jan arbejder ved skat AvAv
Til Jan det er sjældent jeg er enig med dig men lige her er jeg, det er ligesom den yngre generation glemmer hvorfor man har skat i Danmark, det er jo os alle sammen der bliver snydt, vi råber op om at det er for dårligt de rige er i skattely men arbejder gerne selv sort. Husk skatten går til os alle sammen Skoler Hospitaler, folke og førtidspensioner hvis du har arbejdet sort så beklag dig ikke den dag du stæder på ventetider ved behandling

Thumbs Up
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 15:33
Citat: Kevin rostrup

Citat: santa

Hej Kåre
Jan arbejder ved skat AvAv
Til Jan det er sjældent jeg er enig med dig men lige her er jeg, det er ligesom den yngre generation glemmer hvorfor man har skat i Danmark, det er jo os alle sammen der bliver snydt, vi råber op om at det er for dårligt de rige er i skattely men arbejder gerne selv sort. Husk skatten går til os alle sammen Skoler Hospitaler, folke og førtidspensioner hvis du har arbejdet sort så beklag dig ikke den dag du stæder på ventetider ved behandling

Thumbs Up Thumbs Up

Tumbs up for Jan`s velargumenterede indlæg uden, at hidse sig op over hidsigpropperne, der sjældent tænker/argumenterer, før de "overfalder" personen fremfor indholdet Censored
Forstår ikke hvorfor nogle herinde ikke ønsker, at der er en smule selvjustits i trådene, da "chefen" jo ikke af gode grunde, kan gå ind og fjerne folk alt efter hans ønsker, da det så først ville udløse et ramaskrig, der krævede ørepropper LOL I mindre eller større grad, er det den procedure/kontrol ethvert site i forskellig grad, er nødsaget til at finde sig i - både på godt og ondt.

Når aktuelle sælger kan tillade sig, at omgåes/udelukke regler, kan alle andre vel også? Hvis mange andre kører samme åbenbart kommercielle (muligvis sorte) handelsplatform herinde, ville der helt sikkert komme fokus på det fra skat/andre, da det samlede beløb for evt. skatteunddragelse is så fald ville være stort nok til, at man ville smide en mand på sagenSmile

De der ønsker, at en vis del af brugerne blev fjernet herinde, ser åbenbart ikke muligheden for, at de selv ryger på samme tidspunkt Wink

At man skal sælge for over 50000kr. før man behøver at lade sig registrere og dermed betale skat af beløbet, er da vist stadigvæk gældende, og har intet at gøre med, hvad man i forvejen tjener som alm. lønslave.

Men tingene ændrer sig selvf. til stadighed.

Husk at tænke lidt positivt hver dag - ellers ender i som rosiner LOL
Fortsat god dag
Kim


Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 15:47
Citat: kikophil


Citat: Kevin rostrup


Citat: santa

Hej Kåre
Jan arbejder ved skat AvAv
Til Jan det er sjældent jeg er enig med dig men lige her er jeg, det er ligesom den yngre generation glemmer hvorfor man har skat i Danmark, det er jo os alle sammen der bliver snydt, vi råber op om at det er for dårligt de rige er i skattely men arbejder gerne selv sort. Husk skatten går til os alle sammen Skoler Hospitaler, folke og førtidspensioner hvis du har arbejdet sort så beklag dig ikke den dag du stæder på ventetider ved behandling

Thumbs Up Thumbs Up
Tumbs up for Jan`s velargumenterede indlæg uden, at hidse sig op over hidsigpropperne, der sjældent tænker/argumenterer, før de "overfalder" personen fremfor indholdet CensoredForstår ikke hvorfor nogle herinde ikke ønsker, at der er en smule selvjustits i trådene, da "chefen" jo ikke af gode grunde, kan gå ind og fjerne folk alt efter hans ønsker, da det så først ville udløse et ramaskrig, der krævede ørepropper LOL I mindre eller større grad, er det den procedure/kontrol ethvert site i forskellig grad, er nødsaget til at finde sig i - både på godt og ondt.Når aktuelle sælger kan tillade sig, at omgåes/udelukke regler, kan alle andre vel også? Hvis mange andre kører samme åbenbart kommercielle (muligvis sorte) handelsplatform herinde, ville der helt sikkert komme fokus på det fra skat/andre, da det samlede beløb for evt. skatteunddragelse is så fald ville være stort nok til, at man ville smide en mand på sagenSmileDe der ønsker, at en vis del af brugerne blev fjernet herinde, ser åbenbart ikke muligheden for, at de selv ryger på samme tidspunkt WinkAt man skal sælge for over 50000kr. før man behøver at lade sig registrere og dermed betale skat af beløbet, er da vist stadigvæk gældende, og har intet at gøre med, hvad man i forvejen tjener som alm. lønslave. Men tingene ændrer sig selvf. til stadighed.Husk at tænke lidt positivt hver dag - ellers ender i som rosiner LOLFortsat god dagKim

Er du ikke lige rar at fortælle hvor det står at de første 50.000 kr man tjener i sin virksomhed er skattefri?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 15:55
Peter :)

Øhh nææ, da der har været en del udsendelser om, hvordan skat har været ude på div. markedspladser, for at "nappe" sælgere, der ikke var registreret, og via deres egne optegnelser, solgte for over netop over 50000kr. :)

Desuden nævner jeg ikke virksomhed, men almindelige lønmodtagere, der sælger netop på markedspladser/andre steder for mere end aktuelle beløb. Men måske er det her misforståelsen ligger :) ?


Redigeret af kikophil - 15 Maj 2017 kl. 16:00
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 16:02
[QUOTE=kikophil] Peter :)

Dobbelt post :)


Redigeret af kikophil - 15 Maj 2017 kl. 16:05
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 17:22
Uanset hvad, så syntes jeg at det er dårlig stil at hænge folk ud for at arbejde sort. Det vides jo ikke, om den kære mand betaler skat af sin indkomst, det vil undre mig meget, hvis han ikke gjorde. Han går jo ikke ligefrem stille med dørene.
Og selvfølgelig skal han betale som os andre. Men han skal da ikke til at poste beviser mm  overfor forum politiet.
Iøvrigt tvivler jeg stærkt på at han sælger for 50k. Det er jo ikke ligefrem et brandudsalg.



Redigeret af Hansen. - 15 Maj 2017 kl. 17:26
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 17:35
Citat: kikophil

Peter :)

Øhh nææ, da der har været en del udsendelser om, hvordan skat har været ude på div. markedspladser, for at "nappe" sælgere, der ikke var registreret, og via deres egne optegnelser, solgte for over netop over 50000kr. :)

Desuden nævner jeg ikke virksomhed, men almindelige lønmodtagere, der sælger netop på markedspladser/andre steder for mere end aktuelle beløb. Men måske er det her misforståelsen ligger :) ?

Kim, der florerer en del misforståelser og sammenblanding.

Du SKAL momsregistreres hvis du FORVENTER at omsætte for 50.000 kroner og derover. Det gælder fra krone 1 og altså ikke først fra kr. 50.001. 

Skat derimod, skal du betale fra den først tjente krone uanset omsætning - men kun af dit overskud.

Tænk før du skriver....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 17:37
Citat: Hansen.

Uanset hvad, så syntes jeg at det er dårlig stil at hænge folk ud for at arbejde sort. Det vides jo ikke, om den kære mand betaler skat af sin indkomst, det vil undre mig meget, hvis han ikke gjorde. Han går jo ikke ligefrem stille med dørene.
Og selvfølgelig skal han betale som os andre. Men han skal da ikke til at poste beviser mm  overfor forum politiet.
Iøvrigt tvivler jeg stærkt på at han sælger for 50k. Det er jo ikke ligefrem et brandudsalg.


Men er han momsregistreret og betaler moms?

Prøv i øvrigt at tælle hans nuværende annoncer sammen og se hvad det giver i omsætning, så tror jeg din tvivl vil forsvinde.

Løseligt sammentalt, så har han alene her på siden annoncer for mere end 150.000 kroner. 



Redigeret af Jan Persson - 15 Maj 2017 kl. 17:41
Tænk før du skriver....
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 17:54
Citat: kikophil




Peter :)Øhh nææ, da der har været en del udsendelser om, hvordan skat har været ude på div. markedspladser, for at "nappe" sælgere, der ikke var registreret, og via deres egne optegnelser, solgte for over netop over 50000kr. :)Desuden nævner jeg ikke virksomhed, men almindelige lønmodtagere, der sælger netop på markedspladser/andre steder for mere end aktuelle beløb. Men måske er det her misforståelsen ligger :) ?






Jeg tror du skal sætte dig ind i reglerne istedet for at se tv :-)

Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 18:01
Ok jan.
Kan godt se at det er mange penge, men skal han ikke først nå den givne omsætning,  før at han behøver et cvr nr!
Som sagt, tror ikke at han har det store salg.



Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 18:05
Man skal ha et cvr nr hvis man driver virksomhed - det er virksomhedens identifikation, ellers skal man oplyse cpr nummer på fakturaen. Men er iøvrigt omfattet af de samme regler om returret osv..
Man skal momsregistreres i det øjeblik man INDSER at ens omsætning overstiger 50.000 kr.
Det kan være en fordel frivilligt at lade sig momsregistrere idet man dermed har fradrag for momsen af de udgifter man har og samtidig kan man benytte sig af brugtmomsordningen hvor man kun afregner moms af avancen istedet for salgssummen. Da det i dette tilfælde drejer sig om køb af brugte varer fra private kan der ikke beregnes erhvervelsesmoms og man skal således beregne moms af den fulde salgssum hvis man ikke benytter brugtmomsordningen.

Skatten er mere enkel - du skal simpelthen betale skat af dit overskud af virksomhed fra krone 1. Man er ikke lønmodtager i sin egen virksomhed. Al overskud af virksomhed er skattepligtig. Sælger man derimod private ejendele er det skattefrit. Men det kan man ikke når man køber brugt grej med salg for øje. Så er det erhverv.

Det er sådan set meget logisk...............


Redigeret af P.M. - 16 Maj 2017 kl. 16:55
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum