Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med maling af nikkel

 Besvar Besvar
Forfatter
Lucas tran Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lucasfisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2016
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucasfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Problem med maling af nikkel
    Sendt: 30 Mar 2017 kl. 21:58
Hejsa! Jeg har købt nogle nikkel plader og har lavet nogle mikroblink! Har sprayet noget maling på men det kradser bare af? Overfladen er meget glat og tænker om jeg måske skal bruge en primer? Hvis ja, hvilken en?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2017 kl. 22:09
Slib overfladen med sandpapir/spergellærred, affedt med acetone, spray så med primer, og mal så. slut med klar lak. lad det tørre ordentlig mellem arbejdsgangene.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2017 kl. 22:46
Jeg er næsten enig med Hans-Erik, lige bortset fra at du affedter med Acetonen inden du sliber, og hvis du bruger Motip spray, så behøves du ikke at vente mere end 5-7 minutter mellem arbejdsgangene, 1xtynd lag grunder vent 7 min, 1 gang topcoat vent 7 min, 2. gang topcoat vent 5 min, og så en eller to gang klarlak hvis det ønskes. Behandlingen skal ske indenfor 20-25 minutter, ellers skal du vente til der er sket en gennem hærdning.


Redigeret af limfjord - 30 Mar 2017 kl. 22:47
Til top
Lucas tran Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lucasfisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2016
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucasfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2017 kl. 23:23
Jeg takker mange gange! skal blinkene slibes let? har nemlig omkring 100 stk så det vil nok tage et stykke tid...
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2017 kl. 14:21
Helt klar nummer et med en let slibning først, jo bedre bider grunderen, vil til nikkel legering anvende korn 180-220 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2017 kl. 23:30
køb nogle slibelameller i Haral Nyborg og sæt i bore maskinen så er det gjort på en time;-)
Til top
henrik hermansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik hermansen

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik hermansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2017 kl. 10:01
prøv grunder til rustfast stål inden maling med evt.Motip.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2017 kl. 11:34
Nope, brug Motip grunder, du risikere opkog hvis du køre med forskellige produkter. Altså hvis den du lægger ovenpå har et stærkere opløsningsmiddel(fortynder/cellouse/xylen ect) end den nederste vil der ske opkog. 
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2017 kl. 19:07
Slib det med korn 120 grund det 2 gange og mal det så med den farve du vil have og evt noget klar lak når malingen er tør sådan har jeg gjort med mine ul blink af teske i mange år 
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2017 kl. 22:14
Køb noget fælglak det hæfter på stort set alt, har selv malet forniklede blink med det uden problemer.
Køb den hvide og brug den som grunder.

www.rundtombilen.dk/shop/motip-hjul-spray-3491c1.html

Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum