Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fishfinder fra land

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rene d

Tilmeldt:: 16 Mar 2017
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rene d Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fishfinder fra land
    Sendt: 17 Mar 2017 kl. 15:05
hej alle jeg er helt ny her,men har fisket en del år mest hornfisk makrel og torsk fra land,jeg vil gerne prøve noget nyt tænkte at jeg ville købe en fishfinder evt http://www.effektlageret.dk/product/garmin-echo-101-vesteuropa-7269/ nomalt bruger man den fra båd men man kunne tilslutte et batteri og sætter transducerpå en stang og gå langs havne kanten,nogen som har prøvet eller er det helt åndsvagt at prøve,
mvh rene
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2017 kl. 15:24
hej.
du kan jo også få en frømand til at svømme sammen med krogen og sætte fisk på, når spøg til side, jeg har aldrig prøvet disse moderne instrumenter, jeg mener at det at være lystfisker går ud på at man tager stangen på nakken og opsøger noget fiskevand som man måske tror på, fisker det godt af, er der ingen fisk så videre, det er det der er det dejlige ved lystfiskeri, komme ud og opsøge fisken med det grej man tror på, det andet bliver lidt for put and take agtig,
men held og lykke med fiskeriet, det er dejlig derude.

hilsen Peder
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2017 kl. 16:47
Der findes ekkolod er der trådløse, som enten sender til din telefon via bluetooth eller wifi, (f.eks deeper)  eller ekkolod med skærm og trådløse transducere (humminbird pihrana max) 
Begge dele fungerer ganske ok hvis man vil finde dybet hvor man fisker osv. Deeper versionen er bedre til at finde fisk.
Ulempen er at hvis der er bølger vil signalet blive meget rodet fordi transduceren bobber rundt i vandet og sender ekkeoer til højre og venstre.. 
uanset er det et neget fint værktøj at have hvis nan fisker meget fra land og vil finde en skrænt eller lign.

Hilsen bo

Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rene d

Tilmeldt:: 16 Mar 2017
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rene d Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2017 kl. 11:07
ok takker finder ud af det det de små mobile deeper har jeg ikk hørt så meget godt om men min bror har en lille garmin  på sin båd og tænkte om man kunne købe en magen til og sætte ekstern strøm til og gøre den mobil om nogen har prøvet det men det ser ikk ud til at det er prøvet og virker men tak til dem der har svaret,og knæk og bræk til alle Smile
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2017 kl. 08:29
http://www.outdoorlife.com/articles/fishing/2016/05/4-best-castable-sonar-fishfinders#page-5
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2017 kl. 10:01
kunne da være sjovt at montere på en fjernstyret båd :-) jeg har leget lidt med den tanke (inden jeg købte jolle) men den fjernstyrede kan jo nok kun komme ud ved rimlig stille vejr/vande. men spændende emne, jeg følger med :-)
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2017 kl. 11:34
Tror det ville blive et ganske stort cirkus med kabler og batterier, i forhold til et der bare kan kastes i vandet..
Min kammerat har en deeper, og den fungerer super godt! Når vi er på isfiske ryger den bare i hullet, og når vi sidder i flyderingen ryger den over bord. Såsidder han med telefonen i et cover på armen og ser hvar der foregår dernede.. jeg har hummibird pihrana max til flyderingen. Og der er så både en trådløs transducer og en almindelig. Det fungerer super godt! 
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2017 kl. 21:02
Jeg har iøvrigt et humminbird pihrana max i overskud hvis du er interesseret? Med både almindelig transducer og den lille gule trådløse man kan kaste med fiskestangen. Har sat på en større antenne så rækkevidden er væsentligt forbedret! 
Giv mig en mail hvis du er interesseret

Bogregersen@hotmail.com
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum