Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svejsning af savklinge.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svejsning af savklinge.
    Sendt: 16 Mar 2017 kl. 19:59
Jeg har i mit værksted en lille båndsav, hvor der normalt købes færdig svejste (STUKSVEJSTE) båndsav klinger.

Der knækker af og til en klinge, normalt lige i den svejste del, jeg søger en kontakt i industrien, som har adgang til båndsav med svejse apparart, og håber på lidt hjælp til at få svejst de klinger, der er knækket.

Der er mange gode timer i klingerne, da tænderne ikke er slidt, da det er træ og polycarbonat, der saves i.

Jeg har op gennem årene, svejst tusindvis af klinger, da jeg i mit arbejde som værktøjsmager, har brugt båndsaven i min hverdag, men er i dag ikke på arbejds markedet mere, og håber at være heldig, at der er en fagmand, der gider hjælpe mig.

Lad mig hører, om der er nogen derude, som har mulighed for at hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2017 kl. 20:11
Hej Per
I min tid som snedker/tømrer, fik vi vores båndsavsklinger svejset
på slibecentralen. Det sted der også sleb rundsavsklinger.
Led efter en der sliber rundsavsklinger og båndsavsklinger.
Hilsen Ole

Til top
Torben Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nebrot

Tilmeldt:: 20 Jan 2010
Geografisk: Tarm / Skjern
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nebrot Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2017 kl. 21:21
Hej Per
Hvor brede og tykke er dine savklinger jeg kan måske svejse dem men jeg bor i Tarm så det er jo et stykke vej
Mvh Torben
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2017 kl. 21:46
Hej Torben.

Det er de helt smalle 3,5 mm. / 1,0mm. og min maskine har rulle styr, så svejsningen behøver ikke at slibes i helt bund, bare slaggen er slebet lidt ned.

Det er ingen problem at sende, det vejer jo ikke noget, og jeg betaler selvfølgelig forsendelse begge veje, resten må vi aftale nærmere, vis du vil hjælpe.

Vis du melder tilbage, så lig en mail, på pkarlsen2003@hotmail.com.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 16 Mar 2017 kl. 21:47
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2017 kl. 07:10
Tak for tilbudene omkring svejsning af klinger.

Det viser sig, at det kan lade sig gøre lokalt, så det tilbud tager jeg, og så jeg lukker tråden her.

God weekend til alle!

Mvh
Per Karlsen.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum