Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Orvis Helios2 9' #8

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Orvis Helios2 9' #8
    Sendt: 02 Mar 2017 kl. 13:45
Hej

Er der nogle af jer - som har erfaring med denne ?

Hvad line passer bedst i 8eren i klump ? (vægt og evt. længde)

Har en ide om at 9' #6 skal have 15-16 gram (16 gram max) og derfor må
#8eren nok skulle have omkring 19 gram (vel 18-20 gram) - men ved ikke hvor følsom Helios er mht. "vægt-vindue".

På forhånd mange tak for inputs...
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2017 kl. 14:06
Hejsa.

på min H2 #8'er bruger jeg 19.45g som jeg synes passer perfekt til stangen, den kan sagtens kaste med mere eller mindre, men synes der går noget af glæden med flere g på.

Jeg bruger dette hoved:
http://www.go-fishing.dk/produkt/go-fishingvision-kust-glasklare-skydehoveder/?ph=02029e7e4d5a1955642827d1 

det er opgivet til 19g men på min vægt vejer det 19.45g, har ikke tjekket længden udover hvad der står på æsken (10m).

førhen gik jeg med Zpey's unique II hoveder (ikke short) som jeg mener var 10.6m og de vejede vidst 19.5g så vidt jeg husker.

Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2017 kl. 14:19
Tak for det Kenneth.
Okay - så er det jo nok 18-19 gram der skal være i focus.

Tænker nemlig over et køb af en lidt kraftigere kyststang (end den "normale 6'er).
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum