Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grønland

 Besvar Besvar
Forfatter
Mogens Stabenfelt Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mogens stabenfelt

Tilmeldt:: 01 Feb 2017
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens stabenfelt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grønland
    Sendt: 14 Feb 2017 kl. 11:45
Kære Forum.
Skulle der mons tro være en venlig sjæl, der kunne hjælpe mig med følgende spørgsmål om Grønland. Jeg tager af sted til juli og går efter fjeldørred:
1) Er der muligheder omkring Kangerlussuaq bort set fra Robinson River og Paradisdalen, som jeg har en ide om er overrendt? Og er der nogen, der ved, hvordan jeg finder en person, der kan sejle mig ud af Søndre Strømfjord til et godt ørredvand? Er søerne i området værd at besøge? Jeg går ikke nødvendigvis efter store fisk, men efter store naturoplevelser, herunder klare elve og søer.
2) Er det en bedre ide at tage til Sisimiut og så blive sejlet derfra til en god ørredelv (og eller) en sø? Og igen er spørgsmålet. Hvordan finder jeg en person, der kan sejle mig til en god ørredelv?
3) Er flyvning med helikopter fuldstændig ubetalelig?
venlig hilsen
Mogens

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 12:03
Prøv søgefunktionen, der har næsten lige været denne tråd, og der er sikkert mange flere...Wink

Til top
Mogens Stabenfelt Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mogens stabenfelt

Tilmeldt:: 01 Feb 2017
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens stabenfelt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 12:47
Hej Lars C.
Tak for svar! Jeg havde nu læst omtalte streng, men jeg syntes ikke rigtigt, den gav de svar, jeg ønskede, som er: Hvordan i alverden finder jeg en person, der vil sejle mig ud til en elv? I kangerlussuaq, Sisimiut eller et andet sted på vejen mod Aasiaat. At tage et stop i Sydgrønland bliver også særdeles dyrt.
Jeg skal som sagt videre til Aasiaat efter stoppet i Midtgrønland, så derfor er Nuuk ikke en mulighed. Det bliver alt for dyrt.
Venlig hilsen
Mogens
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 20:09
Min første tur til Grønland var ved Kangerlussuaq. Vi satsede på ar finde en lokal, som ville sejle os. Det lykkedes aldrig, og det er siden blevet forbudt for lokale at sejle med turister.
I stedet gik vi ind til nogle søer. Det var ikke eksisterende fiskeri, og det blev en lang march med alt for mange kilo på ryggen. Drop søerne....
Hvis du vil ud fra Kangerlussuaq kan du kontakte northsafari.com.
Robinson er fin til spinnefiskeri, og der kan også fiskes i fjorden ud for elven. Grundet smeltevand skal man altså langt ud i fjorden før fiskeriet er ok.

Min anden tur var til Sisimiut. Det gik delvis i hat, men vi havnede alligevel ved en lille elv i førstefjorden. Bedste fiskeri var i fjorden, men vi fik også lidt fisk i elven. Fiskeriet i elven blev ødelagt af en lokal garnfisker, som hev utrolig mange ørreder på 50-60 cm. Flere hundrede i den uge vi var der... Men han viste stolt sin tilladelse!

Fiskeriet omkring Sisimiut er nemt og fint i fjordene, og der er masser af små elve. Nogle kendte andre ukendte.
Der er alt fra Oles Lakseelv til elvene nord og syd for byen, som Getaway har sejlet til.

Anbefalingen er, at hvis ikke du kender nogle i området, så skal du vælge en outfitter. Ellers er risikoen for fiasko altså til stede...

Håber du finder en fin løsning!!

Hilsen

Rasmus
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2017 kl. 21:32
der er ikke mange aktører deroppe ,men de fleste brancher og lystfiskermuligheder er samlet på : greenland.com - de fleste deroppe kender hinanden ,find nogen i nærheden af hvor du vil være og kontakt dem -det er normalt meget hjælpsomme mennesker
Til top
Jørn Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
service Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér service Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2017 kl. 20:15
Hej har været oppe i Robinson river og fiske en gang hvis du er int kunne vi måske angser en tur derop i 2018

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum