Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reje-ben - hvordan

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reje-ben - hvordan
    Sendt: 03 Feb 2017 kl. 12:10
Hey folkens,

Nå håber I vil bære over med mig, at jeg sådan bombardere jer med spørgsmål - men jeg mangler altså lidt fif til selv at lave reje-ben? 

Jeg har set på youtube hvor folk selv laver reje-øjne, men jeg har altså ikke kunnet finde noget om hvordan man laver ben? 

Jeg kunne selvfølgelig bare gå over og købe nogen poser med "Easy-shrimp" men til en 5-er stykket tænker jeg da at jeg kan lave dem lidt billigere selv??

Hvad siger panelet?
Mvh Finn
Til top
anonym Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonym

Tilmeldt:: 24 Jan 2010
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonym Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 16:47
https://www.youtube.com/watch?v=isupKTtFtzI
i klippet her vises der hvordan det kan fixes.
ved ikke hvordan jeg laver et direkte link.

Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2017 kl. 16:58
Hej Anonym,

Mange tak for linket - ved du hvad det er han laver benene af? Og nu vi er ved det; det der ryg-skjold han bruger - hvilket materiale kunne de erstattes med? er vi ude i noget UV-bestandigt klart plastfolie? 
Mvh Finn
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2017 kl. 17:50
Hej
Du kan købe diverse materialer til ben i de fleste butikker med fluebinding. Men hvis du vil have et billigt materiale at træne med (som er ret identisk) kan du i søstrene grene, paduro hobby, tigeren , fra tid til anden Netto købe "elastik tråd til smykker" . Det er enten ovalt eller kvadratisk i forskellige farver - alt efter smag.
Det vigtigste er indbindingen!
Mvh
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2017 kl. 17:59
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
anonym Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonym

Tilmeldt:: 24 Jan 2010
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonym Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2017 kl. 06:12
hejsa.
jeg vil tro det han bruger er noget fancy smart noget "beregnet" til det. Det er i mine øjne alt for dyrt. Men de skal jo sælge lidt grej.
Jeg bruger selv noget plast, som jeg klipper til. Det som meget fluebindings materiale kommer i er fint til det. Det må ikke være alt for tyndt. En indkøbs pose er også fin, og den er jo i mange forskellige farver. 2,5 kr og du har rygskjold til resten af livet.
Jan
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2017 kl. 22:21
F.eks Honey Shrimp , der fik jeg info at købe ep fibre, mener var navnet.
I værktøjskassen i skuret fandt jeg pakgarn (vvs tilbehør) i præcis den farve jeg ønskede. Nemt og billigt og fiskene havde ingen problemer men mine rejefluer
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2017 kl. 22:42
Hvis du vil have navn på "det rigtige" til ben er der spanflex og sili-legs- til rygskjold "nymph-skin". Til rygskjold er latexhandsker uden talkum super , du kan tilmed strække materialet hvis du vil have bestemt form, og det kan farves med vandfast tusch.
Personligt er jeg ikke meget for at bruge den type materiale til rygskjold uden belastning på modsatte side- fluen kommer nemt til at gå på ryggen under indtagningen . Ofte bruger jeg hackelfibre - klipper fibrene af en af "de for store" fjer der altid er i en nakke - i mine øjne en harmonisk og praktisk løsning til fiske-fluer.
Mvh
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2017 kl. 15:32
http://www.lionfish.dk/Tilbehoer%20Flue/1426c.jpg
ny til at lave reje ben med 15m kun 28.-
mvh Jørn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum