Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HAVDAMBRUG DJURSLAND PROTEST !

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HAVDAMBRUG DJURSLAND PROTEST !
    Sendt: 03 Feb 2017 kl. 05:32
Hej
Så er der planer om at etablere store havdambrug b.la ved Jernhatten og Glatved strand på Djursland.
Der er store protester - pga. af en omfattende forurening som man mener dette vil medføre men dette bliver fejet af bordet at borgerlige politikere, bla. DF - ( hvad kunne man forvente ?) og
Den såkaldte miljøminister Esben Lunde mener " der er plads til den slags" ! Ja venstre ved man hvor man har og det er i hvert fald ikke på naturens side !

Det anslås af et havbrug som disse der er tale om - vil forurene som en by på 90.000 individer - og dette er hvert dambrug !
Der er her tale om enestående naturperler - og planen er fuldstændigt vanvittig og mildest talt rystende !
der har været en underskrifts indsamling iflg. pressen . kanm an finde den ? så er det om at få skrevet under !   er der nogle der kan bidrage med oplysninger ? venlig hilsen Bruno
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 05:36
MAN KAN LÆSE OM DISSE HAVDAMBRUG PÅ WWW.GYLLE.DK
Læs please ! det er rystende, , !
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 06:33
Underskriv her: http://www.skrivunder.net/nej_til_havbrug_ud_for_hjelm

Og når man er ved det, så skriv lige under for en fri Gudenå også:
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 10:47
Hvor meget tror i selv det hjælper???
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/esben-lunde-afviser-indsamlinger-simpelthen-fordi/6518428

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 10:49
[QUOTE=Henrik Christensen]Hvor meget tror i selv det hjælper???
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/esben-lunde-afviser-indsamlinger-simpelthen-fordi/651842
Mage til større arrogant minister, skal man sgu lede længe efterClown

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 17:29
Tak for det- Jeps skal jeg nok !
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 17:31
Ja det har du sgu ret i ! fy for satan en rigtig storsnudet venstre bonde - jeg kan ikke fordrage hans fjæs ? men ud det skal de sgu komme næste gang !
jeg tror jeg logger ind på hans FB profil og giver ham en sviner !
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 19:55
Citat: Henrik Christensen

Hvor meget tror i selv det hjælper???
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/esben-lunde-afviser-indsamlinger-simpelthen-fordi/6518428


Kan hurtigt dele din bekymring men det hjælper vel heller ikke at slet ikke vise sin støtte imod sagen.
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 21:23
Og så skal man ikke give nogen som helst SVINER af nogen art, for så begår man et uforstandigt selvmål, - så dementer venligst den del inden der i øvrigt ellers skrives under med glæde.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2017 kl. 21:45
Skal vi gå konstruktivt til værks og bruge alle de demokratiske muligheder og sociale platforme til at modarbejde disse forurenende "landbrug"?
Jeg vil mene at en lokal forankret modstand virker bedst, så er der lokale der vil byde ind?
Er der nogen der har kontakt til miljø/natur organisationer som kan lave noget lobbyarbejde?


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2017 kl. 09:43
Esben Lunde Larsen er den største nulevende totalskade for Danmark.
Han er noget af det mest arrogante jeg nogensinde har truffet og set, han er total upåviket af modstand, nægter at tage imod underskriftsindsamlinger, fordi "det gør bare ikke". Han er utroværdig, manipulerende og i lommen på Bæredygtigt Landbrug og de 3-4 familier der gerne vil have havbrugene.
Husk! At Uffes søn er lønnet bestyrelsesmedlem i Musholm.....det stinker


Redigeret af Taonga - 05 Feb 2017 kl. 09:46
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 06:47
Ok så det du mener er at hvis jeg ikke dementerer.
så vil du ikke skrive under ? er det sådan det skal forståes ?

Men hvad jeg gør rent for mig, selv det har jo ikke noget med nogen andre at gøre
og da den såkaldte miljøminister nægter at tage imod underskrifter og optræder utroligt arrogant - så hjælper det ikke at sætte sig ned " og håbe på en dialog" - Venstre. .er totalt ligeglad med miljøet - her drejer det sig om at kan man tilgodese nogle enkelte mennesker økonomisk - så er så er alt andet komplet ligegyldigt.. den holdning er utroligt skadeligt for et land -
Jo Venstre ved man hvor man har - de skal ud og det skal være så hurtigt som muligt..
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 06:51
Ja du har sikkert ret -
man kan da f.eks melde sig ind i Danmarks Naturfredningsforening - de har lokalafdelinger rundt omkring - eller gå til sine lokale politikere.   skriv til dem . log på FB
hvordan vi for påvirket den såkaldte miljøminister. er nok et andet spørgsmål -jeg tror desværre ikke han er modtagelig for sund fornuft og høfligheds dialogen - dertil er han alt for arrogant og snotdum bondedreng fra Vestjylland.   her gælder kun en ting : Mig selv. mig selv og så mig selv. . penge penge uanset omkostningerne,,
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 13:03
Kære Bruno ...
Du kan regne med jeg er på bølgelængde med Dig, - men en såkaldt sviner kan desværre ikke i det store perspektiv gavne nogen steder, men det vil for Dig ligesom det ville være for mig, en måde at komme af med harme og frustration.
Desværre er politik i dag umiddelbart bedømt et spørgsmål om penge og magt, - ligesom man nu ser i "Guds eget land", man vil bestemme og som i nuværende situation er man så naiv at lade en fagorganisation, som tilsyneladende har besluttet, at vand og vandløb (bortledning af vand) er det store onde for landbruget, - de har total glemt til hvad og hvordan man anvendte jorden og engene i sin tid, nej der skal være sidste plovfure i vandkanten, hvor som vi så i TV forleden, da der nu er bedre tider på vej, - udtalte en landbruger, - ja så kan vi udvide, - så hele cirkusset starter på ny.
Ud over jeg er formand for en lystfiskerforening, sider jeg i diverse råd, hvor der må kæmpes, - men eneste gangbare vej er at tale MED hinanden, samt så ved vi alle godt . hvordan vi kunne blive en meget større "magtfaktor", - ligesom stod vi sammen alle kræfter, der kæmper for natur, - er der mulighed for at sætte tingene mere på plads, - men fisk har i denne sammenhæng ikke fjer, - for så var synet nok anderledes fra de andre naturkræfter.
OG JA VI SKAL IKKE HA' FLERE HAVBASEREDE DAMBRUG, - DE SKAL VÆRE PÅ LAND, SÅ JEG HÅBER, AT DEM DER VIRKLIG KAN REGERE (DET KAN REGERINGEN JO IKKE P.G.A. STEMMEANTAL), SØRGER FOR AT DETTE SKER.
Selvfølgelig skal vi alle skrive under til modstand på disse dambrug, så må Hr. Arrogante tage det som han vil, men ro skal han og de i hvert fald ikke ha!
Bedste hilsner og slut herfra Flemming , Korsør
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2017 kl. 18:57
Er der nogen der har et overblik over hvilke partier der støtter havdambrugene? 

Mvh Finn
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2017 kl. 20:56
Vi har alle brug for underskrifterne, hvad enten det er havdambrugene eller slip Gudenåen fri!
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2017 kl. 09:43

Har lige hørt i radio-avisen, at der rigtig mange penge i økologiske fisk og skaldyr.

For at fx fisk skal kunne sælges som økologiske så  skal de vel være fra et brug som står på land,,,eller hvad ?

Så kunne man jo håbe at der var rigtig mange penge i disse fisk at der vil blive lagt frivilligt  om Big smile  

Anbefaler iøvrigt også at man skriver under Thumbs Up




Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2017 kl. 16:59
Hej
Tak for dit svar. beklager min sene reaktion - har været på ferie

Jeps vi må gøre noget. vil man ikke modtage underskrifterne - så er det vel om at støtte op om protester på anden måde - men nu skal det jo til høring først - og lad os se- det kunne da være at vi slipper af med den nuværende regering inden da - de er jo ikke ligefrem naturens venner- slet ikke..
god dag til dig..
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2017 kl. 17:01
Det gøre Venstre.DF og Liberale Alliance.   de er parate til rovdrift på den smule natur vi har tilbage her i DK,,   
huske det næste valg   uanset om det er folketings eller kommunal valg. Venstre og bønderne er naturens fjende nr 1 ! HUSK DET ALLE MAND !
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum