Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rensning af korkhåndtag på stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rensning af korkhåndtag på stang
    Sendt: 07 Dec 2016 kl. 11:43
Hej
Er der en klog mand herinde, som har erfaring med at gøre et korkhåndtag på en gammel stang pænt igen??
Kan man vaske det af med sæbespåner eller hvilke muligheder har man uden at ødelægge korken og få det til at smuldre...???
Hilsen Henrik
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2016 kl. 11:53
Til top
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2016 kl. 12:10
Tak for at påminde mig om internettets fortræffeligheder Handshake
Skulle selvfølgelig have prøvet google først og ikke gå direkte til andre lystfiskere....så tager jeg mig til takke med løsningerne på google.....jo jo...kan du have en god dag Thumbs Up
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2016 kl. 13:10
Jeg har med godt resultater brugt en blød svamp og opvaskemiddel.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2016 kl. 14:02
Ganske alm. håndsæbe der gnides godt ind i håndtaget, en neglebørste bruges forsigtig  til at fjerne alt skidt, skyld efter med koldt vand.

/J


Til top
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2016 kl. 23:35
Jeg takker for de gode råd.....har vasket korkhåndtaget i opvaskevand og brugt en filtsvamp til at skrubbe lidt på det.....nu afventer jeg tørring og forhåbentligt et flot resultat......
Til top
Lars Broberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Broberg

Tilmeldt:: 06 Dec 2006
Geografisk: Jyllinge
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Broberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2016 kl. 23:21
Vil du have en rigtig fi overflade skal du slibe med vandslibepapir, gerne i korn 1500-2000, så får du en flot og fin og lækker overflade.
Husk rigelig med vand :-)

/ Lars
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2016 kl. 18:48
jehg er lidt sent ude med gode råd i denne tråd.  Jeg vil blot tilføje at det er vigtigt at bruge sæbespåner eller almindelig håndsæbe.  Kork er jo et naturmateriale som har godt af det fedtstof der er i sæbespåner og almindelig håndsæbe.  Hvisman bruger krasse sæbermidler for at få skidtet af bliver korken udtørret og kan flække.

godt nytår 
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2016 kl. 19:14
Hej,
Jeg ville overveje at vådslibe med sandpapir korn 400. Ja, der bliver fjernet en anelse kork, men det bliver flot 😊
Mvh
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum