Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meps Spinnere.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Meps Spinnere.
    Sendt: 24 Nov 2016 kl. 10:29
Jeg har fisket med Meps Aglia spinnere hele mit liv, og der er fanget rigtig godt på de spinnere.

Jeg har af og til haft behov for at ændre på mine spinner blades farver, men jeg har altid haft spinnerne med sorte / røde pletter, og så helt rene farver i guld / sølv/ kobber.
Nu kan tush jo gøre det, men også en klat maling, men for nogle år siden, var der et par af de unde knægte, der ville have hjælp til at lave en hurtig dekoration, uden tusch - som skaller af, og uden maling, som tager tid, der skulle bruges noget, der var hurtig at lave og sætte på, evt. ude ved vandet i en given situation.

Jeg havde en mistanke om, at de unge mennesker lavede deres egne spinnere, altså spinner blade uden nogen dekoration, og ja det var også tilfældet.

Jeg viste dem, hvad jeg bruger i dag, nemlig en printet kopi af bladet på spinneren, med den farve, vi nu skulle bruge, og det er ganske enkelt en label, som printes på en blækprinter + at mønsteret blot dækkes af med en omgang klar tape, så er bladets dekoration vandtæt - kan tages hurtig af og skiftes, og man kan have sine tilklippede dekorationer liggende i æskerne.Wink

Billedet viser noget af det jeg bruger. Det er klogt, at måle sine spinner blade op, jeg har ikke dekorationen helt ud til kanten, den dækker kun den ovale prægning.
Måden med at bruge print, kan bruges til at typer spinnerblade, der er plane.

Ilustationerne er lånt fra Nettet.


Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 24 Nov 2016 kl. 11:57
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 11:49
Jeg bruger vandfaste klistermærker jeg printer ud måske noget du også kan bruge ?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 13:07
Hej Kevin.

Er altid med på at bruge noget der evt. er bedre. Jeg bruger Avery:

http://www.techmaster.dk/avery-j8567-25-klare-adresse-etiketter-pr-ark-210-297-25-ark-p-6587.html?language=en

Det eneste ved at bruge den type label, når der printes på en Injektprinter er, at trykket ikke er vandtæt, men det klares med en omgang klar bred tape, og ja jeg har blink, der holder på 10. år, så det er rigeligt til mit brug.

Et link til den type klistermærker du bruge vil være sagen, så ser jeg på det.

Jeg bruger iøvrigt metoden med print, til rigtig mange ting, blandet meget andet, så er min fluebinding efter nu mange års brug, afhængig af evt. print, så det fylder meget, både for spin og fluer, til å - sø - kyst og elv.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 26 Nov 2016 kl. 13:08
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum