Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ekkolod, kortplotter, gps, og grej

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
worm_asen

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér worm_asen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ekkolod, kortplotter, gps, og grej
    Sendt: 16 Nov 2016 kl. 13:13
Hey folkens, 

Jeg er ved at undersøge hvilket udstyr jeg skal sætte på min Shearwater 25 LTZ. Jeg regner med at sejle i Øresund og måske i Furesøen med en mindre påhængsmotor. Har også overvejet om man skal tage et smut til Silkeborgsøerne og sejle rundt til sommer. Ligeledes har vi jo en masse smukke fjorde til både syn og fiskeri. 

Sagen er, at jeg ikke ved hvilket udstyr jeg skal montere på den. Jeg kunne godt tænke mig at bruge sonar udstyr til at kortlægge bunden og dermed forbedre mit fiskeri. Hvis jeg kunne arbejde med mine kort der hjemme og planlægge nye fisketure ville det være et klart plus. Selvfølgelig skal udstyret helst være let at bruge både på båden og hjemme ved computeren. Jeg er under indtryk af, at nogle udbydere giver mulighed for at dele kort med andre og hente kort andre har tilføjet deltaljer på. Kan I forklare hvordan det virker og hvilke fordele/ulemper de forskellige har?

I forhold til hardware kan jeg ikke helt finde ud af, om jeg skal bruge Navico, Navionics, Simrad, Lowrance, B&G, Garmin, Humminbird, Raymarine eller noget helt andet. I forhold til budget er det ikke den vigtigste faktor - det vigtige er, at jeg har mange funktionaliteter, man kan koble det sammen med andet udstyr, har adgang til opdaterede kort, høj detaljeringsgrad og kan opdatere det selv, samt at det hjælper til fangsten ;)

I bund og grund er jeg ret åben for forslag og vil gerne høre fordele og ulemper ved forskellige setup og udstyrspakker. Det ville også være super, at høre hvad I bruger og hvorfor? 

Et par nøglespørgsmål ville være:
Hvilket udstyr er bedst til færskvandsfiskeri?
Hvilket er bedt til kyst fiskeri og hvad med fjorde?
Hvilke udbydere har de bedste kort til Danmark og Norden?
Hvem tilbyder mulighed for løbende opdatering af egne kort og eventuelt mulighed for sammenkobling med andres kort?
Hvem har best integration med ipad/mobil?
Hvem har de bedste apps?
Hvem er bedst til at tale sammen med andet udstyr på båden?
Hvem tilbyder den bedste platform til at arbejde med sine kort og planlægge ture hjemmefra?

Jeg ser frem til jeres svar (næsten lige så meget som jeg ser frem til sommersæsonen går igang!)

Takker!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 15:40
Tror du får mere viden ved at stille dine spørgsmål her: http://www.smaabaadsklub.dk/
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
worm_asen

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér worm_asen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 10:09
Super. Mange tak. Jeg har nu skrevet der inde også
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum