Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til vurdering/salg af gammelt grej

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til vurdering/salg af gammelt grej
    Sendt: 16 Nov 2016 kl. 22:02
Citat: NRE

Citat: Salmoniden

Jeg kan også være enig i at det er problematisk med at falske profiler optræder. Jeg har i anden tråd været lidt inde på det før og følt det som noget meget negativt hvor det virker som om at en hel del bruger det til at opføre sig på en måde de ikke med deres eget navn tør eller vil stå ved. Dog kan jeg godt forstå at i enkelte tilfælde at der kan være en god grund til det. Det kan være i forhold til erhverv eller måske private forhold at man føler sig nødsaget til ikke sådan lige at kunne blive fundet f.eks pga fare for ens personlige sikkerhed. 

Jeg har aldrig forstået, hvorfor det skulle være så vigtigt, hvem der evt. gemmer sig bag et givent nick-name, for ret beset, så må det vel være det synspunkt vedkommende har postet, som vi skal ta' stilling til.


Eller sagt på en anden måde, at på Internettet der er folk kun det som de skriver, og alt det personfnidder som der er her på Lystfiskerforum, det bunder netop i, at i langt de fleste tilfælde, der går man efter manden, fremfor bolden.


Det er i øvrigt påfaldende, at i denne tråd er der tre deltagere, som skriver under nick-names - Lars B 9000, duck power og Frederiksen, og så er der en bruger som kalder sig Per Hansen, og det er jo en massebetegnelse, som der formentlig er adskillige tusinde af.


Jeg har ude i real life snakket med flere højt profilerede lystfiskere, og der har jeg spurgt dem om, hvorfor de ikke deltager i debatterne her på Lystfiskerforum, og de har alle svaret, at de godt ville ha' deltaget, hvis de kunne gøre det anonymt, så de ikke risikerer at blive mål for trusler og andre ubehagligheder.

Nu er mit navn sådan set nævnt af John længere oppe, så hvis du læser tråden, så kender du det. At jeg hedder, som jeg gør, er af andre årsager, men hvorfor behøver jeg ikke fortælle dig herinde. Du ser i øvrigt normalt heller ikke undertegnede deltage i disse diskussioner, da det som regel er mudderkastninger, der intet fører med sig. Måske du bør se lidt indad, da du skriver så meget herinde, at det ikke virker som om, du altid selv kan følge med, og ret skal være ret, engang imellem er det du skriver fornuftigt, andre gange er det useriøst pladder og ligegyldig hetz mod andre, og det bør ikke være på et forum. Slut herfra.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 22:21
Nu hedder jeg sådan set Frederiksen, klaphat !
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 23:04
Citat: ljf

Nu hedder jeg sådan set Frederiksen, klaphat !

Tja… der er nok adskillige tusind, som kan sige de hedder Frederiksen...
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 23:23
Citat: NRE

Citat: ljf

Nu hedder jeg sådan set Frederiksen, klaphat !

Tja… der er nok adskillige tusind, som kan sige de hedder Frederiksen...
Der er også mere end én der hedder Niels Riis eller Niels Ebbesen eller Niels Riis Ebbesen og hvad så! 


Du er da helt væk man hedder da det man hedder!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 00:11
Jeg har tidl. været medlem af Dansk Grejsamlerklub. Det er en gammel fin forening med en masse hyggelige folk, som bare elsker at samle på fiskegrej og fortælle sjove historier. Jeg har endnu tilgode at møde uhæderlige medlemmer af bemeldte klub. Til dem der læser med kan jeg fortælle, at hovedparten af det der sælges på auktionerne, det faktisk kommer fra medlemmerne selv. De sælger måske noget grej i ny og næ på nettet, men primært cirkulere det rundt i klubben via salg på egne auktioner.

Og ja, både Heinz og Flemming, det er altså begge to nogle gæve gutter, som under ingen omstændigheder er utroværdige, men helt sikkert blandt de samlere i DK som ved mest om hvad gammelt grej typisk bliver solgt til Smile

Så hvis nogle har lyst til at samle på gammelt grej, kan jeg kun anbefale klubben.

Alt det bedste 
Niels Åge Skovbo
Århus


Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 00:16
Citat: NRE


Jeg har ude i real life snakket med flere højt profilerede lystfiskere, og der har jeg spurgt dem om, hvorfor de ikke deltager i debatterne her på Lystfiskerforum, og de har alle svaret, at de godt ville ha' deltaget, hvis de kunne gøre det anonymt, så de ikke risikerer at blive mål for trusler og andre ubehagligheder.


Wink

Emnet er vigtigere end personen...
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 11:00
Som skrevet i et andet indlæg/tråd

Hvad er en tråd uden NRE?????

FYLD SELV UD!

0......................

0.....................

0.....................

0.....................

Rigtig god fornøjelse

Redigeret af Taonga - 17 Nov 2016 kl. 11:27
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 19:18
Citat: niels åge skovbo

Jeg har tidl. været medlem af Dansk Grejsamlerklub. Det er en gammel fin forening med en masse hyggelige folk, som bare elsker at samle på fiskegrej og fortælle sjove historier. Jeg har endnu tilgode at møde uhæderlige medlemmer af bemeldte klub. Til dem der læser med kan jeg fortælle, at hovedparten af det der sælges på auktionerne, det faktisk kommer fra medlemmerne selv. De sælger måske noget grej i ny og næ på nettet, men primært cirkulere det rundt i klubben via salg på egne auktioner.

Og ja, både Heinz og Flemming, det er altså begge to nogle gæve gutter, som under ingen omstændigheder er utroværdige, men helt sikkert blandt de samlere i DK som ved mest om hvad gammelt grej typisk bliver solgt til Smile

Så hvis nogle har lyst til at samle på gammelt grej, kan jeg kun anbefale klubben. 

Hej Niels, der er vist ikke en eneste skribent i denne tråd, som har ytret noget om, at medlemmerne i Dansk Grejsamler Klub ikke skulle være nogle hyggelige, rare og hæderlige mennesker, som man sagtens kan stole på.


Jeg ved dog godt, at der er nogen som har forsøgt, at dreje debatten over til, at der skulle være ytret mistillid til Dansk Grejsamler Klub, men for mig at se, så har debatten alene handlet om, hvor Jesper kunne den bedste vurdering og evt. den højeste salgspris for hans morfars gamle fiskegrej.


Jeg vil stadig hævde, at Jesper vil få den mest realistiske vurdering, hvis han lader markedet vurdere varen, for hvis nogle af delene har samlerværdi, så skal der nok komme kvalificerede bud fra de seriøse samlere. Og han vil derfor helt automatisk få den højeste pris for det gamle grej, hvis han sætter det på en aktion, hvor flest muligt kan byde på varerne. 


Og du vil vel ikke bestride, at der er væsentligt flere potentielle købere i auktionen her på Lystfiskerforum, end der er på Dansk Grejsamler Klub's lukkede auktion, som kun er for foreningens medlemmer.


Det er i øvrigt helt analogt med, at hvis et firma vil lave reklame for en given vare, så koster en annonce i Nr. Kønsløse Folkeblad kun 5.000 kroner, og det skyldes, at der maksimalt er de 3.000 mennesker som bor i Nr. Kønsløse som ser annoncen, men hvis firmaet i stedet laver en TV-reklame på TV2, så koster den 250.000 kroner, fordi den når ud til hele Danmarks befolkning. 


Men det gør jo ikke, at Nr. Kønsløse Folkeblad er mindre seriøst end TV2, det handler kun om hvor mange potentielle kunder, som firmaet ønsker at komme i kontakt med.


Og når det nu er sat på plads, så vil jeg også lige konstatere, at jeg i lignende tråde har oplevet, at der er grejsamlere som har kommet med bud på en vares værdi, og derpå sluttet af med en bemærkning om, de gerne vil købe varen, og så har jeg altså tænkt mit.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 19:19
Citat: Taonga

Som skrevet i et andet indlæg/tråd

Hva Per, har du nogensinde bidraget med noget seriøst til en tråd…?

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 19:24
Citat: gumbas

Der er også mere end én der hedder Niels Riis eller Niels Ebbesen eller Niels Riis Ebbesen og hvad så! 

Du er da helt væk man hedder da det man hedder!

Der er vist ikke andre end mig der hedder Niels Riis Ebbesen.

Og jeg kender forresten en der hedder Pia Frederiksen, og hun er en strid rappen skralle, så det er hende som bare har sløjfet sit fornavn.


Redigeret af NRE - 17 Nov 2016 kl. 20:14
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 20:03
NRE, 
Du skriver således citat ; 

Hej Flemming Lundberg Petersen, jeg har da fuld forståelse for, at du meget gerne ser, at det pågældende lot af grej bliver sat til salg på grejsamlerklubbens auktion, på de måde er der nemlig kun en lille sluttet kreds i jeres forening, som kan byde på det, og så er der ikke den store risiko for, at en eller anden skulle kunne byde tingene op i pris. 

I normal forståelse af dansk sprog, antyder du jo indirekte, at manden ikke vil få en fair pris for sine ting, idet grejsamlerklubben (en lille lukket kreds) kunstigt kan holde prisen nede, altså at Flemming har en skummel bagtanke med sit indlæg.

Min oplevelse er dog den, at man til på en af de  "levende" auktioner i klubben , har fået endog meget høje priser. De høje priser afspejler jo nok også, at folk oftest kun byder på grej, som de har i hænderne og kan afprøve og vurdere, modsat vil mange online købere ikke være helt trygt ved at købe gammelt antik grej uden at have haft det i hånden. Og ja,  så koster det altså kun 20 kroner at sælge et lot. Det er altså ikke mange penge 

Derfor er det naturligvis noget være vås du forsøger at sige, og du på ny udviser en enddog meget ringe viden om det du blander dig i Tongue

Så jo, du kan på ingen måde sige dig fri for, at du antyder at Grejsamler Klubben gerne vil købe og sælge tingene selv, FORDI de har en økonomisk fordel af det. 

Hvis vi så igen omsætter det til normal dansk som alle kan forstå, så antyder du at de har skumle hensigter Tongue



Redigeret af niels åge skovbo - 17 Nov 2016 kl. 21:49
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 20:35
Citat: niels åge skovbo

 I normal forståelse af dansk sprog, antyder du jo indirekte, at manden ikke vil få en fair pris for sine ting, idet grejsamlerklubben (en lille lukket kreds) kunstigt kan holde prisen nede, altså at Flemming har en skummel bagtanke med sit indlæg.

Det er simpelthen en naturlov, at jo flere som har mulighed for at deltage i en auktion, jo større er chancen for, at opnå den bedst tænkelige pris for en vare, og ethvert forsøg på, at bestride den kendsgerning, vil jeg tillade mig at betegne som løgn og latin.


I de få og sjældne tilfælde, hvor det handler om gl. fiskegrej i mint kondition, med alt tilbehør og original emballage, der kan det naturligvis gi' en merpris, hvis evt. købere fysisk kan se varen inden de kommer med et bud, men i dette tilfælde har ejeren oplyst, at genstandene er pæne velholdte og med brugsspor, og derfor er et fysisk gennemsyn ikke særligt vigtigt, og nogle billeder vil være helt tilstrækkeligt.

Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 20:42
Citat: NRE

[QUOTE=gumbas] Der er også mere end én der hedder Niels Riis eller Niels Ebbesen eller Niels Riis Ebbesen og hvad så! 

Du er da helt væk man hedder da det man hedder!

Der er vist ikke andre end mig der hedder Niels Riis Ebbesen.

Og jeg kender forresten en der hedder Pia Frederiksen, og hun er en strid rappen skralle, så det er hende som bare har sløjfet sit fornavn

Der er kun en som dig Niels og det er vi meget glade for
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 20:47
Citat: niels åge skovbo

 Så jo, du kan på ingen måde sige dig fri for, at du antyder at Grejsamler Klubben gerne vil købe og sælge tingene selv, FORDI de har en økonomisk fordel af det. 

Hvis vi så igen omsætter det til normal dansk som alle kan forstå, så antyder du at de har skumle hensigter Tongue

Gamle danske splitcane stænger er ikke i ret høj kurs, og du vil vel ikke bestride, at et auktionsgebyr til Dansk Grejsamler Klub, under alle omstændigheder vil minske Jespers provenu på salget af hans morfar gamle fiskegrej. 


Du skal ikke tolke og omsætte på det som jeg skriver, hold dig til teksten.


Hvis du absolut vil tolke og omsætte tekster, så meld dig på teologistudiet, for der kan du virkelig få din lyst styret.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben Bang

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 20:57
Hr. NRE

Det er simpelthen utroligt, hvordan sådan et orakel som du, 
kan have så meget indsigt i og anvender så meget tid på,
AT "sværte" alt og alle til, der ikke lige passer ind i dit "verdensbillede".

Det må være "ufatteligt" hårdt for dig LOL
når selv dine såkaldte "venner" ej gider at stille op for dig !

En psykolog studerende kan få sine vildeste "våde drømme" opfyldt her !

og kunne anvende side op og side ned, om din narcissisme i sine opgaver på universitetet Clap 

Og som vi nordjyder ynder at sige "Det koster GRATIS" Wink

Hold da "maule" - hvor er du en "KLAPHAT" NRE !
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 21:34
NRE, 
Det er helt utroligt med dig Tongue

Jeg finder din tekst. Citer dig. Påviser dine hensigter. Ok, så langt så godt.

MEN, på forunderligvis, så kommenterer du ikke på mit konkrete indlæg, altså du forholder dig ikke til det jeg skriver om dig og dine hensigter LOL

Det er dog en underlig form for debatkultur. Normalvis vil respekterede debatører, som har en blot nogenlunde anstændig forhold til helt simple kutymer i debater, undlade at skifte spor i debatten. Må antage, at du så godt kan se min pointe, men det ikke behager dig Tongue

Meget kan man sige om dig, at du har haft utallige falske profiler her på sitet. At du sågar ofte har kommenteret på dine egne indlæg, under et andet navn LOL At du fylder op på, ja jeg ved ikke hvor mange sites, at du altid rager uklar med gud og hver mand. At du blander dig i helt utrolige mange emner, som du ikke har en hujende fis af viden om Clap

NRE, du er fantastisk og du skal altså bare vide, at du er berømt. Alle kender dig, men jeg tager nok ikke munden for fuld hvis jeg antyder, at det er de færreste, der har den helt store respekt for din enorme viden om alt muligt mellem "himmel og jord". Tongue

Forsæt endelig dit korstog mod seriøse debatter, om ikke andet, så er du helt fantastisk til, at give os andre et godt grin. Underholdingen er helt i top Big smile





Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2016 kl. 21:34
Du skal ikke tolke og omsætte på det som jeg skriver, hold dig til teksten.
Hvis du absolut vil tolke og omsætte tekster, så meld dig på teologistudiet, for der kan du virkelig få din lyst styret.
NRE Citat slut

Nå der nok lige lige ved at fut i klaphatten, du er simpelthen utålelig


Redigeret af Taonga - 17 Nov 2016 kl. 21:39
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 01:15
Citat: Salmoniden

Jeg vil også gerne give mit besyv med vedr. to ting. Jeg ved også at Rasmus Elvekjær er en rigtig person - det er ikke en falsk profil. Jeg kan også være enig i at det er problematisk med at falske profiler optræder. Jeg har i anden tråd været lidt inde på det før og følt det som noget meget negativt hvor det virker som om at en hel del bruger det til at opføre sig på en måde de ikke med deres eget navn tør eller vil stå ved. Dog kan jeg godt forstå at i enkelte tilfælde at der kan være en god grund til det. Det kan være i forhold til erhverv eller måske private forhold at man føler sig nødsaget til ikke sådan lige at kunne blive fundet f.eks pga fare for ens personlige sikkerhed. Af samme årsag kan det være nødvendigt at have hemmelig adresse hvorfor man ikke kan findes ved google søgninger, via krak osv. Jeg har dog indtryk af at i disse tilfælde at sådanne personer optræder meget sagligt og korrekt. Jeg har selv i tidligere erhverv som man vist kun kan kalde meget samfundstjenligt følt det som en absolut nødvendighed for min personlige og måske også families sikkerhed at have hemmelig adresse. Jeg har dog altid brugt og stået ved mit virkelige navn på fora som dette mm.
Jeg har længe haft lyst til at henvise til vilkårerne for kommentarer på videnskab.dk: http://videnskab.dk/side/vilkaar-for-kommentarer-paa-videnskabdk
Prøv at læse dem. Jeg synes de har udtrykt det på en meget fin måde og jeg ville ønske vi alle ville tage det til hjerte.
Fik lige lyst til at uddybe dette svar: At jeg ikke nødvendigvis ser det som et problem med dæknavne hvis bare man optræder på en ordentlig måde. Ovre på fisketips.dk er det faktisk mere reglen end undtagelsen at man ikke kan se hvem man taler med og det kan stadig føles lidt underligt for mig da det giver mig en upersonlig følelse. Men man får alligevel en god fornemmelse af personen ud fra de det siger og ja det er det der er det vigtigste. Langt de fleste er der meget hyggelige og venlige mennesker og der er stort fokus på det der med rent faktisk at hjælpe hinanden. Det sker heldigvis også her men desværre bliver det her også ganske ofte alt for usobert i mange tråde. Det kan ændres men kun hvis vi er opmærksomme på det og gider. 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben Bang

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 07:12
Hej Salmoniden

For at citere dit indlæg:

"Jeg har længe haft lyst til at henvise til vilkårerne for kommentarer på videnskab.dk: http://videnskab.dk/side/vilkaar-for-kommentarer-paa-videnskabdk
Prøv at læse dem. Jeg synes de har udtrykt det på en meget fin måde og jeg ville ønske vi alle ville tage det til hjerte".

KAN IKKE SKRIVES OG FORKLARES BEDRE - SÅDAN !

Det kræver dog en ændring her på hjemmesiden -

og så er spørgsmålet, er ejeren villig til det ?




Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 11:29
Hej Poul, Torben m.fl

Jeg er også meget enig her og synes det er gode regler på videnskab. dk.

Desuden nogle fine indlæg fra dig Poul - så tak for det.

Vil dog tilføje:

Når Poul skriver:

Citat: "At jeg ikke nødvendigvis ser det som et problem med dæknavne hvis bare man optræder på en ordentlig måde"

Vil jeg tilføje, at hvis man bruger "dæknavne" så bør det være tydelige dæknavne: Fx "Flyvefisken" eller "Duck Power" - så er vi alle klar over at det er en anonym og kan forholde os til dette. Problemet er når man fx kalder sig "Henrik Norkær Andersen" - så er det et rigtigt navn. Det gir to problemer, dels at det er på grænsen til identitet tyveri - hvis det viser sig at der er en rigtig person som har samme navn.
Det andet problem er at vi andre kan tro at det er en person som tør stå ved sit eget navn - vi kan derfor ikke forholde os til, hvis det er en anonym.

Desuden mener jeg ikke at en anonym person bør deltage i fx heksejagt - Jeg synes det er meget lavt og hyklerisk at en person som fx "Duck Power" som dels er anonym og så samtidigt deltager i heksejagt -
Føj hvor er det dårlig moral!

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 11:50
Hvor er det du mener at jeg jager hekse?

Jeg har i en post konstateret at når jeg googler dit navn, så får jeg nogle hits til en afdød person? og at jeg ikke kunne finde dit navn på krak (eller var det på de gule sider?)

God jagt på vindmøllerne...
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 12:08

Det er sgu da ret grotesk og uhyggeligt at påstå at jeg skulle være "død" eller opfordre til at finde "skelletter i skabet"

Jeg mener det er ubehageligt at opfordre folk til at google folk og snage i privatliv og hvem de er -
Fx måske netop med det formål at finde et eller andet i mit liv og personlighed som de derefter kunne bruge til deres heksejagt.

Jeg synes ihverfald ikke det var rar tanke at alle mulige personer samtidigt forskede i min personlighed og gå tilbage i mit liv og søgehistorie og undersøge hvem jeg.

Forestil dig fx hvis jeg i fremtiden deltager i et andet forum og anden debat - det kunne fx være om landbrug. Herefter er der en masser personer som samtidigt forsøger at finde et eller andet dumt jeg har sagt på 123nu. Der er jo ingen der er perfekte.

Fx hvis man googler mit navn nu så dukker der et læserbrev op jeg skrev for over 10 år siden - det var måske ikke helt klogt formuleret - Det ville jeg så skulle stå til ansvar overfor nu.

Det er da præcis sådanne hændelse som skræmmer andre (måske dig selv) for at deltage med deres eget navn.


Redigeret af Rasmus Elvekjær - 18 Nov 2016 kl. 12:58
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 12:11
Jeg vil også lige tilføje:

At hvis man fx vælger et anonymt navn - så vælg et cool navn som fx:

"The Adventurous Fly-Slinger"

Ja så er det ok, hvis man som tidligere beskrevet dels opføre sig ordentligt

Men udover dette mener jeg også man bør:

Blive ved med at bruge dette ene navn og desuden hedde det samme navn på andre lystfiskerforums.

Igen umoralsk at oprette multiple profiler og navne og bruge alle disse forskellige "personligheder" til manipulation, trolleri og heksejagt.

Det har der desværre været grelle eksempler på her!

Det mener jeg at webmaster har et moralsk ansvar med at holde øje med!
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 12:52


Men når nu folk af besynderlige årsager mener det er vigtigt at snage i mit liv for at finde snavs.

Ja så vil jeg da gerne være ærlig og sige at grunden til at få lystfiskere kender mit navn, er fordi jeg i mange år i har været engageret i naturprojekter i udlandet - derfor er mit navn først "dukket op nu".

Jeg har netop købt hus på Sydsjælland med Fladsåen et stenkast fra min baghave.

Jeg er derfor først nu begyndt at orientere mig i danske lystfiskerkredse og igen dyppe min flue hjemme i andedammen.

Jeg kom tilfældigt ind på dette forum for ca en måned siden, og jeg fik et chok over at at læse en tråd hvor der var en helt urimelig heksejagt på Gordon. Jeg kender ikke Gordon personligt men alligevel ville jeg da forsvare ham. Derfor registrerede jeg en profil. Derfor er det også paradoksalt at det ender med at der drives heksejagt på mig personligt også.

Men desuden blev jeg også hvirvlet ind I debatten om bla. fisk, natur og miljø – hvor besynderlige personager også spredte usandheder om tilstanden i vores natur. Da jeg i modsætning til dem er biolog - så er det da klart at jeg har mulighed for at forklare dem hvordan tingene hænger sammen. Det har da ikke noget at gøre med at jeg er et orakel som de siger, men blot det faktum at jeg har brugt hele mit liv på at studere og forske i naturen. Hvis det jeg skriver derfor ikke er fagligt korrekt - ja så ville det da omvendt være mærkeligt. Derfor er det noget anstrengende at jeg nærmest hver eneste dag skal bevise "at tyngdekraften" eksisterer.




Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 14:39
Citat: Torben Bang

Hej Salmoniden

For at citere dit indlæg:

"Jeg har længe haft lyst til at henvise til vilkårerne for kommentarer på videnskab.dk: http://videnskab.dk/side/vilkaar-for-kommentarer-paa-videnskabdk
Prøv at læse dem. Jeg synes de har udtrykt det på en meget fin måde og jeg ville ønske vi alle ville tage det til hjerte".

KAN IKKE SKRIVES OG FORKLARES BEDRE - SÅDAN !

Det kræver dog en ændring her på hjemmesiden -

og så er spørgsmålet, er ejeren villig til det ?




Hej Torben, Rasmus E., duckpower med flere.
Vil lige starte med at sige at jeg måske lige skulle starte med at hanke lidt op i mig selv med at det sikkert havde været bedre hvis jeg havde brugt anonymt bruger/profil navn i stedet for ordet dæknavn. Da det sidste kan være ret negativt betonet og det var anonymt bruger/profil navn der bedst beskriver det jeg mente. Synes dog ikke kernen gik tabt i det jeg sagde.
Om admin kan og eller bør blande sig i alt for meget i vore samtaler kan jeg stille mig tvivlende overfor. Dels føler jeg at vi i så vidt grad kan og bør klare os selv i forhold til at holde en ordentlig tone og skabe en positiv stemning. Det kan vi også gøre over for de enkelte der tilsyneladende kun som små børn iført sølvpapirshatte gemmer sig bag en hæk af forstillelse og eller kujonagtig adfærd kaster med småsten helt upåagtet at de rent faktisk kaster dem på sig selv. Det bliver der også allerede sagt fra overfor her på siden. Men vi kan være bedre til at at gøre det på en mere sober og lødig måde. Vi kan tage et bevidst valg om at ville fokusere på det positive i den enkelte person og det vedkommende siger. Det kan man sagtens gøre ved at sige fra med at sige man ikke er enig, evt. modargumentere eller slutteligt helt ikke beskæftige sig med at bevæge sig over en bro hvor der kun på den anden side venter en negativ situation man aldrig kommer fra eller fastholder for tid og evighed en anden i og på den måde bliver det aldrig anderledes. Det virker som at der er flere der allerede har bevæget sig over en sådan bro men jeg føler ikke nødvendigvis at en sådan bro behøver at være brændt og at man sammen kan gå tilbage ad den hvis man viser viljen dertil.
Vi kan også være opmærksomme på ikke at falde i den måske almindeligste gruppe mekaniske fælde hvor man sammen finder noget positivt i et negativt sammenhold mod en syndebuk. Det kommer også på dette forum meget til udtryk. Desværre har jeg det indtryk at de færreste er opmærksomme på sådant og det opstår allerede hos os som børn og mange bærer det videre som voksne fordi det er blevet en normal del af os. Men i det øjeblik man er opmærksom på det kan man tage det standpunkt at fravælge det og forsøge at gøre noget ved det. Jeg kan sagtens forstå at bølgerne kan gå højt og et eller andet sted synes jeg også at det er helt ok hvis folk serverer én en stor skål med brunt at de straks får besked om selv at spise op. Og at sproget så lige umiddelbart ikke bliver så pænt. Det genkender jeg også ved mig selv og der var engang hvor jeg ved mig selv så det negative fylde uproportionelt for meget. For mig har jeg været nødt til at gøre op med det. Jeg har været nødt til at forstå sådanne mekanismer før jeg har kunnet gøre noget ved det. Jeg har taget et klart valg med at ville det positive og fravælge det negative for det negative har jeg absolut intet at bruge til. Det betyder jo ikke at jeg ikke kan reagere negativt og uforholdsmæssigt i visse situationer for det bærer vi som mennesker altid i os. Det kan også være en meget naiv tilgang. Faren om man vil kan være at man med det standpunkt også efterlader sig meget åben og sårbar og det prøver jeg også at holde mig for øje. Men jeg vil det gode og synes det er værd at tilstræbe selvom jeg stadig engang imellem må se indad og indrømme at lige der var det mig der var en idiot. At gøre noget ved det kan være en svær og langvarig process og ganske ofte ét skridt frem og to tilbage. Måske er det aller vigtigste jeg kan sige med dette at der ligger en vanvittig glæde og frihed i at opdage at ordsproget med at man ikke kan lære en gammel hund nye tricks ganske enkelt slet ikke passer. Men man skal selv tage ansvar og ville det for der kommer ikke nogen og gør det for én.
Vedr. admins rolle antager jeg at det må være vanvittigt svært og tidskrævende at kontrollere for f.eks falske profiler hvor folk uærligt optræder som andre samt hele tiden skulle holde øje og evt. blande sig igen og igen. Jeg ved heller ikke hvad der teknisk rent faktisk er muligt. Måske kunne man forstille sig at i enkelt tilfælde at det er muligt for admin at se på om sådanne profiler er oprettet via det samme IP-nummer. Men at det aldrig ville kunne opdæmme for at nogen alligevel vil og på forskellig vis fortsat vil gøre og kunne gøre det. Jeg tror også at det kun er på opfordring fra vores side at admin kan og evt. bør gøre noget ved det. Det er kun et standpunkt som admin kan tage beslutning om og måske noget vi kan håbe på men ikke forvente.      
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 14:45
Citat: Rasmus Elvekjær



Men når nu folk af besynderlige årsager mener det er vigtigt at snage i mit liv for at finde snavs.

Ja så vil jeg da gerne være ærlig og sige at grunden til at få lystfiskere kender mit navn, er fordi jeg i mange år i har været engageret i naturprojekter i udlandet - derfor er mit navn først "dukket op nu".

Jeg har netop købt hus på Sydsjælland med Fladsåen et stenkast fra min baghave.

Jeg er derfor først nu begyndt at orientere mig i danske lystfiskerkredse og igen dyppe min flue hjemme i andedammen.

Jeg kom tilfældigt ind på dette forum for ca en måned siden, og jeg fik et chok over at at læse en tråd hvor der var en helt urimelig heksejagt på Gordon. Jeg kender ikke Gordon personligt men alligevel ville jeg da forsvare ham. Derfor registrerede jeg en profil. Derfor er det også paradoksalt at det ender med at der drives heksejagt på mig personligt også.

Men desuden blev jeg også hvirvlet ind I debatten om bla. fisk, natur og miljø – hvor besynderlige personager også spredte usandheder om tilstanden i vores natur. Da jeg i modsætning til dem er biolog - så er det da klart at jeg har mulighed for at forklare dem hvordan tingene hænger sammen. Det har da ikke noget at gøre med at jeg er et orakel som de siger, men blot det faktum at jeg har brugt hele mit liv på at studere og forske i naturen. Hvis det jeg skriver derfor ikke er fagligt korrekt - ja så ville det da omvendt være mærkeligt. Derfor er det noget anstrengende at jeg nærmest hver eneste dag skal bevise "at tyngdekraften" eksisterer.




Rasmus. Som du har opdaget hersker der her på siden en dyb mistillid der bla. er fordret af andres brug af falske profiler førhen, og vel også nu for det er svært at vide. Folk vil positivt sagt blot vide om de taler med et rigtigt menneske. Jeg vil bede dig om ud fra den forklaring ikke at tage det alt for personligt. Men jeg ville reagere på samme måde som dig, så jeg forstår dig godt. Men jeg vil herfra hvor jeg ser sige til dig at jeg har indtryk af at du er en god mand.
Mvh Poul


Redigeret af Salmoniden - 18 Nov 2016 kl. 14:46
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben Bang

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 18:33
Hej Poul Erik Jørgensen

Hvis hjemmesiden nu var din, 

hvad ville du så foretage dig af ændringer således man undgår at bestemte brugerprofiler bevidst "SPAMMER" debattørsiderne ?

Hvad ville du gøre med alle de "ubenyttede" profiler man kan se når man vil sende en beskede under Mailcenter ?

Og endelig når du foreslår at man bør anvende RIGTIGE navne og adresser, når man debatterer, hvad skal der så ske med alle ALIAS'erne ?

Hvordan skal man håndhæve og holde justits over SPAMMERE, ALIAS'er m.m. ?

OG endelig hvordan tror du ejeren af denne hjemmeside så agerer ?

De bedste hilsener

Torben


 
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 21:00


Hvis admin ikke har tid til at følge med i alle tråde - ja så kunne der jo være en funktion - hvor man kan "anmelde" et indlæg. Er det ikke meget normalt på sociale medier? så behøver admin kun forholde sig til dette, og hvis han så ikke er konfliktsky - ja så vil det ikke gentage sig.

Men jeg opfatter ikke, at der er mange sabotører -
omvendt oplever jeg at der er nogle få sabotører,
som ødelægger det for mange debattører




Redigeret af Rasmus Elvekjær - 18 Nov 2016 kl. 21:06
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben Bang

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 21:25
Hej Rasmus

Tak for dit svar.

Citat:
!Hvis admin ikke har tid til at følge med i alle tråde - ja så kunne der jo være en funktion - hvor man kan "anmelde" et indlæg. Er det ikke meget normalt på sociale medier? så behøver admin kun forholde sig til dette, og hvis han så ikke er konfliktsky - ja så vil det ikke gentage sig. 

Men jeg opfatter ikke, at der er mange sabotører - 
omvendt oplever jeg at der er nogle få sabotører, 
som ødelægger det for mange debattører "



Min påstand er, 

at hvis der ryddes jævnligt op,

så vil mange af de problemer der er her på hjemmesiden -

slet ikke eksistere!


Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 22:11
Hvem ødelægger saboterer/ trådene?
Det er jo et godt spørgsmål. Denne tråd startede f.eks. med at der var en som ville vide noget om vurdering af noget gammelt grej. 
Der er 4-5 stykker der har svaret, hver med deres mening om grejvurdering, og en masse der har gjort tråden til noget helt andet.
Er det ødelæggende for en tråd når man ændrer trådstarterens oprindelige oplæg ?

Med ønsket om at denne tråd snart må dø!  God weekend til alle !

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 22:20
Hej Frederiksen

Jeg ved ikke om du læste den nye tråd start - før eller efter du skrev dit indlæg. Men det er derfor der netop er startet en ny tråd om dette emne "debatkultur". Formålet her er ikke at tage diskussionen igen, men derimod summere op.
Jeg mener ikke at problemerne blot forsvinder ved at ignorerer dem.
Men hvis det ikke har din interesse - så kan du undlade at læse tråden "Debatkultur" i stedet for at ønske en tråd død - det synes jeg ikke er konstruktivt.

Du ønskes også en god weekend
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 23:08
Citat: Torben Bang

Hej Poul Erik Jørgensen

Hvis hjemmesiden nu var din, 

hvad ville du så foretage dig af ændringer således man undgår at bestemte brugerprofiler bevidst "SPAMMER" debattørsiderne ?

Hvad ville du gøre med alle de "ubenyttede" profiler man kan se når man vil sende en beskede under Mailcenter ?

Og endelig når du foreslår at man bør anvende RIGTIGE navne og adresser, når man debatterer, hvad skal der så ske med alle ALIAS'erne ?

Hvordan skal man håndhæve og holde justits over SPAMMERE, ALIAS'er m.m. ?

OG endelig hvordan tror du ejeren af denne hjemmeside så agerer ?

De bedste hilsener

Torben


 

Hej Torben

Hvis jeg nu skal forsøge at tage dine spørgsmål for pålydende uden at begynde at prøve på at læse imellem linjerne eller teorisere over dine motiver derfor, vil jeg gerne sige at jeg faktisk føler jeg allerede langt henad vejen har besvaret dine spørgsmål omend jeg har en generel tendens til at begrave alt i en meget lang tekst. Jeg kan også benytte en hel del indskudte sætninger, metaforer og snørklede udtryksformer i for højt lixtal hvor jeg godt kan forstå at en del kan gå tabt. Jeg gør det ikke for at virke som en kloge-åge men fordi det både er sådan jeg er og ud fra et ønske om at udtrykke mig helt præcist - selvom jeg alligevel lige nu også er nødt til at modsige mig selv på den måde at der også nogle gange kan stå noget imellem linjerne der tildels forblives usagt men noget jeg alligevel kan håbe visse forstår og tager til sig. Uanset kunne jeg sikkert godt blive bedre til at fatte mig mere direkte og i korthed.
Men nu spørger du selvfølgelig også hvad jeg direkte ville gøre. Her er jeg nødt til at starte med igen at give mig selv et skud for boven og fortælle at du nu snakker nærmest med hvad man kan kalde et PC-analfabet på simpelt bruger niveau. Der som før nævnt ikke rigtigt ved hvad der er muligt rent teknisk. Det gør at jeg kan have vanskeligt ved at svare på  dette område. Men jeg ville ønske at i det tilfælde at en person opretter flere profiler og udgiver sig for at være andre at man kunne kontrollere derfor. Såfremt dette er muligt ville jeg selv som minimum rette henvendelse til vedkommende og påtale det og oplyse at det kun er ok med én profil og skulle det fortsætte ville jeg slette/spærre for vedkommende. Samt at det er helt op til vedkommende hvad personen kalder sig - det er dig Torben der lige lægger ordene i munden på mig og er ikke det jeg har givet udtryk for - læs venligst igen hvad jeg før skrev samt også skriver i forhold til kommunikationen på fisketips.dk Jeg vil dog altid selv foretrække at kunne se hvem det er jeg taler med og det virker mest tillidsvækkende overfor mig  - du kan vel selv sammenligne med at du falder i snak med en person som så præsenterer sig som "Andemadsdaskeren" - lidt underligt ikke? Men måske er det bare mig der er sådan? At jeg er vant til at præsentere mig og stå ved hvem jeg er på godt og ondt ved rigtige navns nævnelse. Jeg skriver ikke direkte at jeg foreslår at man skal anvende rigtige navne og adresser men at jeg personligt foretrækker man anvender sit rigtige navn. Rigtig adresse har jeg slet ikke været inde på. Desuden er jeg ikke sikker på at det er en nødvendigt at oplyse sin adresse for at have en profil her på siden - jeg har ikke nu checket efter og kommer heller ikke til det for det er ej vigtigt for mig. Men som sagt har jeg altid åbent her stået ved alt i mit eget navn og også "taget chancen" med min korrekte adresse. Jeg ser det heller ikke som admins opgave at checke alle profiler efter endsige som også før nævnt have en reel mulighed derfor. Det synes jeg er op til de enkelte at vise ansvar og selvjustits over for. For meget af den kommunikation og også handlen vi har her inde fordrer at vi er til at regne med overfor hinanden. I modsat tilfælde kan det også være vores ansvar at tage handling for ved f.eks når nødvendigheden ses deraf at kontakte admin om. Med det mener jeg også at det er op til den enkelte helt selv at gøre op med sig selv hvor meget og hvor lidt man føler nødvendighed af. For vi er her frivilligt og at man deltager på et vist niveau fordrer ikke omvendt et ejerskab fra andre af at skulle tilfredse andre med mere end et niveau man selv kan have lyst, tid og overskud til.
Jeg har heller ikke checket efter om man kan se under mailcentret om der er en masse ubrugte profiler og det kommer jeg heller ikke til. Men det vil i sagens natur optræde i rigelig grad på sådant et forum her. At en hel del profiler aldrig bliver brugt eller kun lidt kan have mange og helt naturlige årsager. Jeg ser ikke et umiddelbart problem i at de er der og ikke bruges måske medmindre at der plads/server mæssigt er et problem i at det fylder - igen mangler jeg her viden og taler her som jeg har forstand.
Angående spammere burde jeg vel bede dig om at definere hvad du præcist mener. Men antager du mener NRE m.fl. I det tilfælde er jeg ikke enig i betegnelsen da jeg principielt mener at enhver må skrive lige så mange kommentarer i lige så mange tråde som man har lyst til. Det kan man gøre med som jeg tidligere har beskrevet jeg gør. Som en sidebemærkning vil sige at jeg godt kan have følelsen af at jeg er blevet betragtet med en vis vrede af nogle der i forvejen har et horn i siden på NRE når jeg som sådan har forsøgt at opnå noget positivt ved også at skrive med ham her i dette forum. Men så har man ikke fulgt med i hvad jeg har skrevet og eller har misforstået hvad jeg er her for.  
Hvad jeg tror om hvordan admin agerer. Jo jeg tror som sådan det jeg allerede har indtryk og oplevelsen af at han kun bryder ind når der er god og gyldig grund dertil. Sidst jeg lagde mærke til det var for ikke længe siden hvor han skrev kommentarer i en tråd om en person der havde ødelagt flere auktioner med vanvittige bud. Det blev beskrevet som hærværk og at der ville blive taget affære imod det. Jeg synes at det var helt på sin plads og blev gjort på en korrekt og afmålt måde. Derudover tror jeg ikke at han vil/har tid til at blande sig alt for meget. Dette finder jeg også helt fint for vi bør og kan også selv klare os og tage ansvar. I det øjeblik vi ikke kan er det altid muligt for os at tage kontakt og derefter må det være op til admin at vurdere en evt. reaktion.
Det var alt for mig - jeg håber det var fyldestgørende og føler at jeg nu har sagt alt om det som jeg føler for. Jeg synes dog det kunne være interessant at vide hvad du selv og andre herinde selv ville svare på dine spørgsmål?
Mvh Poul
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2016 kl. 23:25
Citat: ljf

Hvem ødelægger saboterer/ trådene?
Det er jo et godt spørgsmål. Denne tråd startede f.eks. med at der var en som ville vide noget om vurdering af noget gammelt grej. 
Der er 4-5 stykker der har svaret, hver med deres mening om grejvurdering, og en masse der har gjort tråden til noget helt andet.
Er det ødelæggende for en tråd når man ændrer trådstarterens oprindelige oplæg ?

Med ønsket om at denne tråd snart må dø!  God weekend til alle !


Én skrev for nylig at når et emne var uddebatteret var det naturligt at tråden bevægede sig i en anden retning. Hvilket jeg både kan være enig og se værdi i. Fint nok at du tilkendegiver din mening men den oprindelige tråd du deltog i og hvor spørgeren fik god respons og hjælp, samt behørigt takkede for var reelt der og da slut. Derefter blev den til noget andet som der også fra andres side føltes en relevans for og derefter var der andre der talte sammen. At så komme at bede om den dør kan også meget nemt opfattes som at tage ejerskab over noget der absolut ikke er ens eget men mere korrekt på det tidspunkt andres og bestemt alles på en måde der mest af alt virker som et surt opstød og spild af energi. Beklager meget at du ikke finder det på nogen måde relevant eller af bare den ringeste værdi det vi skrev videre om. Beklager også at jeg igen svarede længere nede på et spørgsmål jeg blev stillet men virkeligheden var den at beskeden blev skrevet på over flere timer afbrudt af mails, sms- og telefonsamtaler før den endelig blev færdig og sendt afsted helt uden at jeg åbnede et nyt vindue for lige at checke efter om jeg måtte. Undskyld at jeg spildte din tid med mit værdiløse sludder. Jeg skal nok skrubbe af lige nu.  
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 08:53
Poulk Erik nu bruger vi jo også tråden til noget andet, men jeg giver en hurtig replik når tråden er afsporet i forvejen. 
1. Nej jeg syntes ikke det er i orden at flytte emnet midt i tråden.
2. Jeg beder ikke DIG skrubbe af.
3. Har set der er oprettet en tråd omkring debat tone/etik på 123nu. Tror ikke det flytter noget, kig på de andre 127 tråde der har været omkring emnet :-)



Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 11:39

Hej Poul

Det skal du ikke tage så tungt, jeg tror vi er en del som nyder at læse dine indlæg. Skønt at der er nogen som dig, med et stort følelsesmæssigt engagement.

Men som du også selv skriver kan det godt være at “lix tallet” i dine indlæg kan være lidt for højt- og nogen af dine indlæg lidt for lange, til at alle kan følge med.

Men jeg synes der var mange interessante overvejelser i dit indlæg.
Bl.a godt at høre at admin tidligere har haft viljen til at sætte hårdt ind overfor personer der sabotere hans forretningsmodel. Nu bliver det så spændende at se om han er ligeså handlekraftig overfor personer som forsøger at ødelægge andre mennesker “ry og omdømme”.

Jeg mener lige som dig også, er det muligt i en tråd, at forsætte ud af en anden tangent - specielt når trådholderen allerede har givet udsagn om, at han har fået nok svar. Ja efter det punkt - , er det jo frivilligt for alle om de ønsker forstsætte ud af det spor som diskussionen nu udvikler sig, eller de har mistet interessen.
Derfor synes jeg ligesom dig også at det er en mærkelig adfærd når nogen er dommer over for andres menneskers engagement.

Grunden til at jeg startede en ny tråd, var mere for at vi kunne få et lidt større publikum - og måske også summere kort op på tværs af tråde.
Derfor vil det også være en god øvelse og prisværdigt om du her, med din erfaring og indsigt - kan summere op med nogle få punkter blot i stikord (så flere læser det). Skriv helst på tråden "DEBATKULTUR"
Punkter som du mener er de aller vigtigste, at overveje hvis vi gerne vil have en god debat kultur.
Bl.a synes jeg der var nogle gode punkter på din henvisning til videnskab . dk . Men disse punkter er det godt at formidle ind på dette forum så flere mennesker får læst dem i kort form. Enten kan vi kopiere relevante punkter fra videnskab .dk ind - eller også kan du “fortolke” og “tilføje” de punkter som du finder vigtigst?

Evt. kan vi opfordre admin til at skrive det hele sammen til en slags "regel artikel" som måske kan få lov til at blive uploadet under en "fane" på hjemmesiden. Herefter vil det være let for os i senere diskussioner - blot at henvise til denne oversigt - og vi behøver ikke gentage regler og argumenter i fremtidige tråde.

God weekend og bedste hilsner Rasmus


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 13:06


Hej Frederiksen

Vil blot sige at ligesom jeg ikke oplever det er særligt konstruktivt når du skriver:

CITAT: “Med ønsket om at denne tråd snart må dø!”
——-----

Ja, så mener jeg heller ikke det er særligt progressivt når du skriver:

CITAT: “Har set der er oprettet en tråd omkring debat tone/etik på 123nu. Tror ikke det flytter noget, kig på de andre 127 tråde der har været omkring emnet :-)”
———-

For som Piet Hein, så klogt har sagt:

”Den vildeste fantasi er at tro, at ting ikke kan være anderledes end de er.”

Bedste hilsner Rasmus



Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 15:45
Citat: ljf

Poulk Erik nu bruger vi jo også tråden til noget andet, men jeg giver en hurtig replik når tråden er afsporet i forvejen. 
1. Nej jeg syntes ikke det er i orden at flytte emnet midt i tråden.
2. Jeg beder ikke DIG skrubbe af.
3. Har set der er oprettet en tråd omkring debat tone/etik på 123nu. Tror ikke det flytter noget, kig på de andre 127 tråde der har været omkring emnet :-)



Hej Frederiksen

Jeg kan også følge dig i punkt et der hen hvor man stadig diskuterer det oprindelige emne og det har jeg også tilkendegivet overfor Jakob Larsen i anden tråd. Det er bare lige så nemt at falde i fælden med at komme ind på noget andet også - det kan jeg sagtens gøre mig skyldig i.
Jeg ved godt at du ikke bad MIG om at skrubbe og forstår kernen i det du ville. Jeg var formodentlig også lige for nærtagende og vi er lige gode venner af den grund. 
Tror måske heller ikke det giver så meget den anden tråd men det kan være fint lige at huske os på det engang imellem. Men lige som i forhold til mit fiskeri fordrer det for mig ordsproget at jeg intet forventer men håber på alt. Vi ser.
Mvh Poul 
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 16:04
Citat: Rasmus Elvekjær


Hej Poul

Det skal du ikke tage så tungt, jeg tror vi er en del som nyder at læse dine indlæg. Skønt at der er nogen som dig, med et stort følelsesmæssigt engagement.

Men som du også selv skriver kan det godt være at “lix tallet” i dine indlæg kan være lidt for højt- og nogen af dine indlæg lidt for lange, til at alle kan følge med.

Men jeg synes der var mange interessante overvejelser i dit indlæg.
Bl.a godt at høre at admin tidligere har haft viljen til at sætte hårdt ind overfor personer der sabotere hans forretningsmodel. Nu bliver det så spændende at se om han er ligeså handlekraftig overfor personer som forsøger at ødelægge andre mennesker “ry og omdømme”.

Jeg mener lige som dig også, er det muligt i en tråd, at forsætte ud af en anden tangent - specielt når trådholderen allerede har givet udsagn om, at han har fået nok svar. Ja efter det punkt - , er det jo frivilligt for alle om de ønsker forstsætte ud af det spor som diskussionen nu udvikler sig, eller de har mistet interessen.
Derfor synes jeg ligesom dig også at det er en mærkelig adfærd når nogen er dommer over for andres menneskers engagement.

Grunden til at jeg startede en ny tråd, var mere for at vi kunne få et lidt større publikum - og måske også summere kort op på tværs af tråde.
Derfor vil det også være en god øvelse og prisværdigt om du her, med din erfaring og indsigt - kan summere op med nogle få punkter blot i stikord (så flere læser det). Skriv helst på tråden "DEBATKULTUR"
Punkter som du mener er de aller vigtigste, at overveje hvis vi gerne vil have en god debat kultur.
Bl.a synes jeg der var nogle gode punkter på din henvisning til videnskab . dk . Men disse punkter er det godt at formidle ind på dette forum så flere mennesker får læst dem i kort form. Enten kan vi kopiere relevante punkter fra videnskab .dk ind - eller også kan du “fortolke” og “tilføje” de punkter som du finder vigtigst?

Evt. kan vi opfordre admin til at skrive det hele sammen til en slags "regel artikel" som måske kan få lov til at blive uploadet under en "fane" på hjemmesiden. Herefter vil det være let for os i senere diskussioner - blot at henvise til denne oversigt - og vi behøver ikke gentage regler og argumenter i fremtidige tråde.

God weekend og bedste hilsner Rasmus



Hej Rasmus og medkiggere

Ja jeg prøver faktisk engang imellem at tage mig i at skrive på en lidt mere lige ud af landevejen måde - men ved godt det ikke lykkedes ret godt Smile

Jeg ved ikke endnu om jeg kommer til at skrive i den anden tråd Rasmus. Jeg føler allerede at jeg har skrevet abnormt meget om det som interesserede vel allerede har lagt mærke til. Og om det også gør en forskel at jeg lige skriver der kan jeg tvivle på. Der ligger også det i det at det kniber for mig med overskuddet. I forvejen har jeg de sidste år slåsset meget med sygdom og for nylig først rigtigt kommet igang igen. Endnu må jeg sande at hvor gerne jeg end ville være verdensmester til det hele at jeg ofte tager munden for fuld med en pris bagefter der skal betales. Tillige har en gammel diskusprolaps lige meldt sig på banen med store smerter til følge så jeg halter mig bogstaveligt talt igennem det hele lige nu. Sammen med alt det andet der er helt nødvendigt for mig at engagere mig i mere end antyder det at jeg måske lige skal tage en slapper. Så kan det jo også være at andre kommer mere på banen og jeg følger ihvertfald med og måske alligevel skriver med Smile   

Jo måske kunne det være godt hvis admin også opfordrede til at vi opførte os ordentligt. Men jeg synes altså også at vi selv burde kunne finde ud af det.

Fortsat god weekend til jer alle.

Mvh Poul
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben Bang

Tilmeldt:: 15 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 16:47
Hej Poul 

Mange tak for dine fyldestgørende indlæg - de besvarer alle mine spørgsmål ;-)

Men, de ændrer ikke ved,  ejerens måde at lede denne hjemmeside.

Det er FØRST, når der er noget der er rigtig galt, at der RE-ageres...

Måske det ville være gavnligt, at være lidt mere PRO-AKTIV i fremtiden ?





Redigeret af Torben Bang - 20 Nov 2016 kl. 23:42
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 19:01
Til Rasmus Elvekjær.

Jeg kan forstå, at du som biolog har brugt en meget stor del af dit liv på at studere naturen. Jeg synes derfor, at det kunne være særdeles interessant at vide, hvor du står i debatten om, hvorvidt fisk kan føle smerte/ubehag eller ikke! Der er jo blandt biologer meget delte meninger om dette, når man f.eks. snakker levende agn og Catch & Release. 


Det er din konkrete viden om emnet, jeg tror, mange her på 123nu gerne vil ha' del i. Så mange tak, hvis du vil ta' dig tid til at svare på mit spørgsmål 😊.


PS. Jeg skal for en god ordens skyld tone rent flag, Rasmus, og indrømme at jeg når videnskaben er så delt i spørgsmålet "kan fisk føle smerte", ja, så hylder jeg det princip, at tvivlen må komme fiskene til gode. Kan du følge mig?



Redigeret af Norkær - 19 Nov 2016 kl. 19:41
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2016 kl. 09:27
Citat: Rasmus Elvekjær

Jeg mener det er ubehageligt at opfordre folk til at google folk og snage i privatliv og hvem de er -
Fx måske netop med det formål at finde et eller andet i mit liv og personlighed som de derefter kunne bruge til deres heksejagt.

Det virker nu ikke som om du selv har nogen problemer med at at snage i andres historik

Følgende to citater er taget fra tråden om Præstø Fjord den 15/11:

"Hej Henrik Norkær Andersen, Bent Mollerup og Rasmus(musen22) 

I tre har meget tilfældes, blot mærkeligt at Henrik Norkær Andersen skriver han er fra Sønderjylland og startede med at give sig ud for at være en jyde i debatten. Mærkeligt fordi hvis jeg googler navnet Henrik Norkær Andersen så er manden fra Fyn? 
Måske er det navne sammenfald? Det er ihvertfald synd for manden på Fyn, for hvis I ikke er samme person, ja så kunne man mistænke den stakkels mand på fyn for at have samme kontroversielle holdninger som denne Norkær vi har her på 123nu? "

----------------------------------------------------

"Gad hvide om de alle tre engang gik i skole her på sydsjælland sammen? 

Måske sammen med Bent Mollerup, og Rasmus(musen22) ? Måske de engang har gået i skole sammen og lært at skrive dansk sammen? 

De formulere sig ihvertfald ens og har samme tegnsætning."

------------------------------------------------

Anyway, hvis det er et krav at man ikke kan være anonym, så melder jeg mig ud af debatten og beklager hvis jeg har stødt nogen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2016 kl. 09:44
Til lykke sitet har fået en ny troll....gæt selv eller det RE

Redigeret af Taonga - 20 Nov 2016 kl. 09:45
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2016 kl. 22:38

Duck Power

Utroligt at du ikke bare lade dette ligge, nu hvor vi lige havde fået ro på dette forum. Men du har tilsyneladende været flittig, i dit ønske om du bare kunne finde “et eller andet du kunne kritisere mig for”

Derfor bliver jeg naturligvis nødt til at forsvare mig (IGEN) og sige at du nu igen har fejl!

Lad mig først slå fast, at du slet ikke kan sammenligne dette. Dels fordi at min kritik var imod såkaldte “anonyme profiler” - imens jeres angreb var i mod mig personligt (jeg er jo ikke er anonym) og der er altså noget til forskel på at kritisere en anonym person end det er at kritisere en reel profil som der tør stå frem med sit navn.

Desuden, skrev jeg bl.a. også for at forsvare en mand fra fyn - som jeg bestemt ikke tror har skrevet disse besynderlige indlæg. Mit citat:
“Det er ihvertfald synd for manden på Fyn”.
Jeg prøvede allerede her, at understrege, at det er forkert at bruge et rigtigt fuldt navn som et “skjalkeskjul for en anonym.   

Dernæst vil jeg sige at der er forskel på ANGREB og FORSVAR.

Jeres var et ANGREB! - mit var et FORSVAR!

Hvis du ser på dato og klokkeslet for disse citater du kritisere mig for, så er det ca. en time efter at DU og andre (IGEN) bedrev heksejagt på mig med opfordring til at google i mit privatliv og finde snavs. Bla, blev dit ubehagelige indlæg postet kl 19:56 samme dag og aften.

Det er da rimeligt klart at jeg så er vred præcis en time efter, hvor disse citater du klipper ind - bliver skrevet.

Så når jeg skriver “google ham” er det altså fordi at det er en metode som jeg netop har lært af jer en time forinden!

Desuden var jeg også nødsaget til at “finde hoved og hale i det her” og få det afsluttet omgående! Jeg vidste jo ikke hvordan det kunne udvikle sig og løbe løbsk…

Hvis du tror jeg er typen der bare kan sidde tilbagelænet og iagttage at folk kører heksejagt på mig - så tror du forkert. På et forum som dette kunne det så foregå i årevis går jeg udfra - medmindre jeg sætter mig i respekt.

Hvis du går tilbage og genlæser både “Henrik Norkær” og “Bent Mollerups” indlæg - ja så vil du også se at disse personager ligesom NRE i lang tid har bedrevet både trolleri og heksejagt på andre end mig også - jeg orker ikke at citere disse, - også af hensyn til de involverede, men man kan jo selv gå tilbage i tråde hvis man gerne vil være i trist humør.

Da NRE (ligesom dig) også kritisere mig for mit “FORSVAR” imod jer - Ja så prøver jeg derfor at skære det ud i pap for ham - men da du nu stadig er tungnem og ikke forstår lektien første gang - så lad mig citere mig selv igen:

——————————————————————————————————
CITAT 17 November:

Niels man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus.

Forskellen på os er at jeg IKKE er en svag debattør og jeg bor iKKE I et glashus fyldt op af galskab.

Jeg er en helt almindelig ærlig lystfisker som står ved både min viden, holdninger og identitet.

Men når I så beskylder mig for det modsatte og kalder mig en Internettrold!

Ja så må boomerangen vende imod det glashus som I bor indeni.

Et glashus som I selv gradvist har fyldt mere og mere op – og som nu er fyldt til bristepunktet af uvidenhed, løgne, manipulation, trolleri og heksejagteri.

Derfor er det klart at det er dybt pinligt for Jer når det alt sammen brister som en åben byld til skue for alle.

Derfor lad være med at kaste med sten når I selv bor I et glashus!

————————————————————————

Min pointe igen:

Jeres var et ANGREB - mit et FORSVAR. “en boomerang der vender!
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2016 kl. 22:46

Duck Power - Jeg håber du forstod ovenstående og tilsidst vil jeg lige tilføje og sige:

Når du nu igen igen har været efter mig - og derfor godt kan lide at kaste med “boomerang”

Ja så vil jeg da gerne sige - At hvad angår dig Duck Power, er du efter min mening en af de mest tarvelige og kujon agtige profiler herinde.

For du bedriver jo heksejagt imod flere end bare mig!

Jeg har netop læst et af dine indlæg i en helt anden tråd hvor du også helt urimeligt anklager en anden person, der blot er i sommerhus og derfor ikke lige har fået svaret på en email fra en køber på en auktion:

Først er der nogle andre der skriver CITAT:

“Har selv handlet med (mandens rigtige navn stod her) flere gange, aldrig nogle problemer, han kontakter altid selv køber”

og en anden skriver:

“har kendt ham i mange år og han er en hæderlig og ordentlig mand”

osv… alle dem med rigtige identiteter garantere for manden -men der er bare lige en anonym kujon som herefter må sige:

CITAT - Duck Power:

“Hæderlig? Med tanke på de mange auktioner med kopigrejer han har haft kørende gennem årene, vil jeg ikke ligefrem kategorisere ham som hæderlig…”
__________________

Dette totalt ud af den blå luft og helt irrelevant for trådens emne.
Herefter må flere personer så bruge energi på at forsvare denne stakkels mand, som er i sommerhus og derfor ikke selv har mulighed for at forsvare sig over for denne påstand!

Men alligevel var der en anonym kujon som havde behov for komme med udokumenterede påstande og mente at nu skulle “Duck Power” være politi eller moralsk vogter over for denne stakkels mand!

Føj hvor er det kujon agtigt, at du så samtidigt vælger at være anonym! Men det er måske også årsagen til, at du er anonym, at det så er så meget lettere at bedrive heksejagt og sige nedrige udokumenterede ting om andre - uden selv at skulle stå til ansvar over for sine udsagn. Så i forhold til dig - så er NRE en engel, for han tør i det mindste stå frem med sit eget navn!

Så når du selv “truer” med at lukke din profil ned - så kan jeg kun støtte dig i den beslutning!

Diskussionen er hermed færdig for mit vedkommende! og jeg håber virkelig at du enten lukker din profil ned som du foreslår - eller ligesom mig betragter dette som uddebateret!

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Online
Beskeder: 845
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2016 kl. 17:09
Citat: Lundberg

Nej hr. Niels Riis Ebbesen, - der nu også gør sig til ekspert på dette område, - men det jeg anførte var et tilbud, hvor udbyder og rekvirent er 100% med og så er det fair behandling, i stedet for dem der falder over hinanden for at byde.
Men da nu Hr. Riis Ebbesen gør sig til vurderingsmand, så synes jeg det vil klæde ham, at tilbyde hjælp til afhændelse af dette grej, - det er altid rart og progressivt udviklende at gøre noget for andre på frivillighedens basis.
Bedste hilsner
Flemming Lundberg Petersen - auktionarius gennem 25 år i Dansk Grejsamler Klub og formand for klubbens auktionsudvalg øst.


Det er da underordnet om du har været auktionarius gennem 25 år,,,Niels Riis Ebbesen har fuldstændigt ret,For at få den bedste pris er det bedst at sælge det online og ikke på en lukket klub auktion med et begrænset antal deltagere


Redigeret af Kevin rostrup - 22 Nov 2016 kl. 17:11
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2016 kl. 18:33

Det er da underordnet om du har været auktionarius gennem 25 år,,,Niels Riis Ebbesen har fuldstændigt ret,For at få den bedste pris er det bedst at sælge det online og ikke på en lukket klub auktion med et begrænset antal deltagere

Kevin det er ikke helt korrekt ofte er det sådan at på grejsamler klubbens auktioner kan prisen blive større , da man kan se og prøve tingene og der er ikke noget fragt , moms og salær og man for sine ting med det samme. Man har også den mulighed for selv at byde sine ting hjem.  
Alle kan købe et adgangs kort til grejsamler klubbens auktioner det koster 50kr. for ikke medlemmer ,
Der er også mulighed for at ligge forhåndsbud og man kan se tingene på nettet   
Nogle ting opnår dårlige priser det er udbud og efterspørgsel , det ser man også her på siden.
Mvh Christian 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2016 kl. 19:21
En tro væbner er vågnet op at den nordjyske muld,det må vist kaldes enmandhæren.

Men det kunne jo være at du skulle se hvordan det egentlig foregår til alle fulde tilfredshed, før du gør dig klog på DGK,s grejauktioner.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Online
Beskeder: 845
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2016 kl. 19:30
@Christian Svendsen Der er altså også ting der næsten bliver solgt for det vanvittige her på siden og vice versa ting der bliver solgt alt for billigt på DGK auktioner der er vi enige.Men jeg ville nu som Hr Ebbesen anbefale og personligt hellere sælge her da grejet kan sælges når det passer mig og det kræver ikke en hel dag til kørsel,Så er det langt billigere at få noget tilsendt for under 50-75 kr istedet for at bruge en formue på bensin :O) 

Nu er der heller ikke noget eller meget,meget sjældent (jeg har ikke oplevet det og har haft over 300 handler) moms og salær.




Redigeret af Kevin rostrup - 22 Nov 2016 kl. 19:35
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Online
Beskeder: 845
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2016 kl. 19:32
Citat: Taonga

En tro væbner er vågnet op at den nordjyske muld,det må vist kaldes enmandhæren.

Men det kunne jo være at du skulle se hvordan det egentlig foregår til alle fulde tilfredshed, før du gør dig klog på DGK,s grejauktioner.

Nu er jeg ikke nogens væbner og jeg har skam været på DGK auktioner (mere end en gang) og har også været medlem.

Men hvorfor skulle jeg holde kæft om noget der ikke er bedre ? 

Var der andet jeg kunne hjælpe dig med at svare på ?
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2016 kl. 11:46
.Big smileBig smileBig smile
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum