Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny fluestang
    Sendt: 17 Okt 2016 kl. 17:18
Da jeg har været en torsk og ødelægge min nye scierra srx v2 fluestang efter ca. 5 ture til fjorden, skal jeg ha' anskaffet mig en ny fluestang...

- Hvordan jeg har ødelagt den er næsten for pinligt at snakke om, men her kommer det så alligevel..
Jeg var en tur til fjorden med en kammerat og stangspidsen smuttede gang på gang af under kast.. Jeg måtte så montere den igen og igen, men en torsk som jeg nu engang er, så satte jeg enden af stangen ned mod jorden og monterede spidsen med et lille nyk (som man nu også gør rigtigt, bare ikke så alt klemmes sammen..).. det har så resulteret i at 2 dele ud af 4 sidder så godt fast at det er UMULIGT at få fra hinanden igen.. ClapCry
- Men nok om det..

Jeg skal bruge en #7 stang til fjord og kyst.. Budgettet skulle være på mellem 1000 og 1500.. Jeg skal nok ha' mig en fast action, da jeg ikke er rutineret.. Og gerne en let stang, som ikke bliver træls at stå med en hel dag..
- Så hvad mener i at det skal være? 
MVH. Lasse
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 17:20
Og forresten.. Grin bare den er betalt Dead
MVH. Lasse
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 17:29
Du laver en pose med knust is , ruller en klud rundt om de ferruler der ikke vil skilles, og derefter "pakker" du knust is omkring- ca 15 min, og du kan skille din stang. (Måske- men det plejer at virke :-)   )
Mvh
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 17:32
Hej Lasse

jeg ville forsøge og få adskilt de to dele fra hinanden, frem for at fare ud og købe en ny stang

et par råd er der i disse tråde
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=45157&KW=stang+samling&title=sidder-fast-i-samlingerne

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=40296&KW=ferrule&title=adskillelse-af-stang

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=47376&title=fluestang-sidder-fast

knæk og bræk med fiskeriet, og håber du får adskilt stangen så den igen kan skabe glæde på dine fisketure
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 17:34
Tak Henrik, det vil jeg prøve Smile
- Vender tilbage om 20 minutter Tongue
MVH. Lasse
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 18:35
Citat: Zioux

Tak Henrik, det vil jeg prøve Smile
- Vender tilbage om 20 minutter Tongue

Og hvis det ikke er lykkedes for dig, så er den bedste metode her
Mvh
Henning
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 19:04
Tak for de mange idéer til at få den skilt ad..
Det endte som jeg havde regnet med - Den gav op og knækkede..

Så nu prøver jeg igen, hvilken stang kan i anbefale?
MVH. Lasse
Til top
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jønner

Tilmeldt:: 11 Aug 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jønner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 20:42
Jeg knækkede en Sage stang et par gange. Så skrev jeg i dette forum og fik anbefalet Tfo bvk. Købte en klasse 6 og 8. Noget jeg absolut ikke har fortrudt. De har lige været på tilbud hos Salmonfly.dk til kr. 1.500. Kig på diverse test af stangen og giv de få kroner ekstra i forhold til dit budget. Det kommer du med garanti ikke til at fortryde. Slet ikke i forhold til garantien på stangen. 
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 21:26
Tak for det Jan, forelskede mig faktisk i disse bvk stænger inden jeg købte min scierra srx v2.. 
Men men men... Jeg søger en allround stang, nemlig en #7 og den har der ikke været de bedste reviews omkring.. Så derfor fravalgte jeg desværre denne.. 

Tak for tippet, men jeg lytter lidt videre til hvad folk ellers har af forslag Smile
MVH. Lasse
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 21:33
Jeg vælger at lukke tråden og oprette en ny, da den vidst er blevet en del kludret..
Jeg takker mange gange for hjælpen og de gode råd Smile
MVH. Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum