Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havørred Åhus å

 Besvar Besvar
Forfatter
Lucas tran Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lucasfisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2016
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucasfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havørred Åhus å
    Sendt: 04 Okt 2016 kl. 12:06
Hvor i Århus Å kan jeg fange havørred? 
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 22:00
Jeg har i nogle år nu ikke haft fingeren på pulsen i Århus å systemet. Men jeg ved fra før at der var en mindre kerne af lystfiskere der fiskede havørred i Lyngbygårds Å. Der blev også engang imellem fanget en laks derude men jeg har aldrig haft indtryk af at der blev fanget særligt meget af de to arter. Men jeg ved ikke hvordan det står til længere men ved at engsøen ikke har haft en positiv effekt på fiskeriet. Jeg har fisket nogle få gange i Lyngbygårds Å men uden det store held. Jeg ville nok bruge min energi helt andre steder. Et sted der lader til at være bekendtskabet værd kunne være Giber Å. Jeg kan kun betragte det som en stor fejl at jeg desværre aldrig selv har fisket lige der. Der bliver taget noget engang imellem men har ikke opfattelsen af at det ligefrem flyder med fisk. Ligeledes har jeg også indtryk af at den lille å og dens fiskeri også er ret nedbørsbetonet. Af åer er der vist ikke andre rigtigt gode alternativer tæt på medmindre du måske får lyst til at prøve Odder Å lidt længere væk eller iøvrigt tager lidt længere væk vest- eller nordpå.
Derudover har du faktisk indenfor kort afstand mange gode kystpladser hvis du er til den slags.

Mvh Poul
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum