Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Polafibre

 Besvar Besvar
Forfatter
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Polafibre
    Sendt: 03 Okt 2016 kl. 23:44
Hej 

Jeg søger hjælp til at finde dette materiale Polafibre lavet/solgt af firmaet Success Flies i farven Gotcha Tan. Det er et gammelt indkøbt materiale og tror faktisk det jeg har er købt for ca. 20 år siden. Jeg kan jo derfor ikke just forvente det stadig kan findes. Men jeg ville være taknemmelig hvis nogen kunne henvise til et sted der stadig havde. Eller hvis nogen selv har som de vil sælge til mig. Jeg er normalt stor fortaler for erstatningsmaterialer men ville være meget glad for hvis jeg kunne få fat i præcis det samme materiale. Har lagt et billede ved der også viser hvordan det var pakket og labelled samt den rest af Gotcha Tan jeg har tilbage. Jeg vil dog også gerne samtidig spørge til tips om et erstatningsmateriale (hvorfor jeg har startet en tråd og ikke en købsannonce) hvis man ud fra billedet kan fornemme struktur og egenskaber.

Mvh Poul  


Redigeret af Salmoniden - 03 Okt 2016 kl. 23:51
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 09:46

Hej Poul Erik.

Dit Polar fibre er i dag afløst af mange typer fibre, der ligner og virker, som det gamle Polarfibre. Lige netop farven tan kan variere meget i nuancerne, afhængig af firmaerne der udbyder dem.

Prøv at se linket her om der er noget der passer i farven.

https://www.google.dk/search?q=Polar+Fibre+Tan&espv=2&biw=1281&bih=633&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0wOeP0sDPAhVHhywKHeC3A_IQ_AUIBigB

Farven tan bruges meget i USA til tropiske fluer.

Jeg har rodet med det, som ligner Polar fiber, siden 1983, hvor husets frue brugte det i sin sy forretning. Det kom hjem i ruller, akkurat, som tæpper, så jeg havde adgang til fiber i rå mængder. Den gang blev Polar fiber brugt, til de unge pigers bluser!

Jeg har brugt det til alt mulig – vinger – twistede hackler – iblandet glimmer til front hackler name it - det kan bruges alle steder, og underulden er fantastisk til dubbing.

Prøv at kigge på den søgning her, måske er der lidt inspiration:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Per+Karlsen+Craft+Fur

Mvh

P.K.



Redigeret af PK - 04 Okt 2016 kl. 09:48
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 21:28
Hej Per

Tak for at du vil svare mig og for din måde at gøre det på. Det er en stor fornøjelse at være i kontakt med dig.
Jeg ved godt at der er materialer der kan minde om det jeg eftersøger. Men jeg er jo så sat i helst at ville skaffe og bruge lige præcist det materiale. Men jeg tror nu godt at jeg kan finde noget der kan bruges. Jeg mangler også fysisk selv at kigge mig omkring i butikkerne.
Craft fur kender jeg godt og har eksperimenteret med det. Men det er faktisk markant anderledes end det andet og ikke et jeg reelt mener kan erstatte det. Nu har jeg jo stadig til en del fluer af det så jeg når nok at finde noget andet. Bruger iøvrigt det til et eget rejemønster der igennem mange år har vist sig at være vedholdende effektivt. Som jeg gerne vil bringe her på siden på et senere tidspunkt for der er egentlig ikke nogen grund til at jeg ikke (eventuelt) lader det komme andre til gode. Men da jeg er ganske syg og det svinger meget med kræfterne ved jeg ikke hvornår jeg kan mestre energien til det for lige nu kan jeg mærke det går i en forkert retning. Det behøver jeg heller ikke dvæle alt for meget ved og eller tude unødigt over. Men nævner det her fordi det måske kan komme til at undre nogen nogen at jeg siger jeg vil gøre noget uden at det ret hurtigt sker.

Tak for indsatsen og hjælpen, Poul
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum