Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Blød" triggerstang

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Blød" triggerstang
    Sendt: 02 Okt 2016 kl. 21:42
Hej,
Er der nogen der har et bud på en "blød" triggerstang på 7-8 fod.
Den skal bruges til flade fra båd, Især rødspætter med lidt størrelse har det med at "styrtdykke" lige inden overfladen, hvor jeg syntes min nuværende er lige til den hårde side.
Den må gerne kunne håndtere 40 gram uden at krølle helt sammen - så måske blød top er mere rigtigt at skrive
Mvh
Henrik
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2016 kl. 23:03

Jeg kan varmt anbefale en Berkley Phazer i multihjulsversion med triggerhåndtag, den fås i flere længder og kastevægte, min egen er en 9" som kaster 12-38 gram, og det gør den kanon godt, og så har den en dejlig dyb helaktion.

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2016 kl. 00:47
Niels´s bud kan sikkert være ganske godt (nu har jeg ikke selv lige kendskab til stangen) - men jeg har på fornemmelsen at han ganske godt kan finde ud af at fiske. Men det er præget af det samme som jeg selv ville kunne være give et svar på ud fra hvad jeg nu lige synes og har erfaring med. Det du spørger om kan der jo være tusind svar på og det vil altid bare være subjektivt og helt umuligt at give dig et godt svar på selvom jeg godt ved at du håber på at det sidder eksperter lige ud i det fiskeri der kan have kendskab til specifikke stænger der er måske mest er velegnede og meget dejligt og vekomment også for os andre hvis de melder sig. Men det virker også som at der kan findes og bruges mange forskellige mærker til dette fiskeri specielt også med en samtidig korrekt indstillet bremse. Mit svar vil derfor være at du besøger nogle grejbutikker og sørger for at få stængerne i hænderne så du lige finder den der passer til dig og dit gemyt og iøvrigt er fuldstændig ligeglad med at den måske er meget billigere end du måske troede nødvendigt og at der ikke står det helt "rigtige" misundelsesværdige navn på. Desværre sælges der så mange falske værdier indenfor vores hobby og jeg synes det reelt allermest handler om at bruge det grej man selv på den ene eller anden måde kan få mest værdi ud af.

Der hvor jeg måske istedet kan gøre en forskel for dig istedet er i forhold til tacklerne og jeg vil anbefale dig at kigge mod England hvor der er en hel kultur omkring fiskeriet efter rødspætter og specielt store rødspætter og nogle sindsygt dygtige mennesker der bedriver det. Det springende punkt er der ret store agn serveret på ekstremt lange forfang. Først nævnte mest for at sortere de mindste fisk fra og sidstnævnte da også min egen erfaring at rødspætter og specielt jo større de er opfører og bider langt mere forsigtigt end de fleste andre arter fladfisk.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2016 kl. 08:19
Turbåd eller småbåd?
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2016 kl. 22:13
Hej,
Tak for gode svar - det er til småbåd.

Enig i betragtningen om subjektivitet - lad mig forsøge at være lidt mere specifik:

Jeg mener såen i ydmyghed at jeg har en del erfaring med de flade, tackler, længder materialer osv.

MEN - jeg har fået fingre i et multihjul med twitching bar som giver super mulighed for at "nulre" tacklet ind over bunden, men syntes desværre mange moderne stænger generelt mangler det composit stænger for 20 år siden gav i "blødere" action . Har overvejet at montere en af de gamle pinde med øjer til multi - men håbede andre der ligesom jeg syntes flade er et rigtigt spændende fiskeri måske havde nogle bud 😊

Og hvis det er butikkens billigste stang - så er det super, jeg har brugt rigeligt af mit fiskeliv på udstyrsmani.

Idag vil jeg hellere ud og fiske
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 10:12
fladen downrigger stangen kunne være et godt bud!
Phazer stængerne fra berkley er også meget bløde i forhold til kastevægt.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 20:21
http://www.abugarcia-fishing.co.uk/catalogue/rods,778/devil-spin,%207022.html

Den er hos http://www.lionfish.dk/Lionfish_startop.htm til under 400 i 8"- med 40gr skal den nok bøje i bund :-)

Den har også den fordel ved bådfiskeri at håndtaget er kort.


Redigeret af fiskefreak - 04 Okt 2016 kl. 20:24
Venligst
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2016 kl. 22:48
Spændende bud - en let downriggerstang lyder ikke dumt .
De andre forslag også til så overkommelig pris at det da er værd at teste😊
Til top
Anders jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badboyanders

Tilmeldt:: 13 Aug 2008
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badboyanders Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2016 kl. 12:27
Bft Jerk i 6.6 i den version der hedder soft. Et andet bud er den jeg bruger nu, savage gear titanium 8.2 op til 70 gram Ca...  Den er super god også...  Lidt stivere...  Men også et super alternativ. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum