Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vanvid!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Bent Mollerup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
B. Mollerup

Tilmeldt:: 09 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B. Mollerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vanvid!!
    Sendt: 24 Sep 2016 kl. 11:14
Efter gårsdagens lystfisker-fangst af en ca 400 kilos blåfinnet tun, nord for Skagen, må man spørge sig selv: - Skal Danmarks Sportsfiskerforbund virkelig arbejde for at skaffe danske lystfiskere en kvote til fiskeri efter en rødlistet og udryddelsestruet fiskeart? 
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 11:35
Hej Bent

Hvis du gad at læse nyheden på Danmarks Sportsfiskerforbunds hjemmeside, så står der :

"at Forbundet har taget initiativ til en proces, der måske ad åre vil kunne betyde, at lystfiskerne vil kunne fiske lovligt efter tun"

Derudover skriver de, at de vil samarbejde med DTU Aqua for at få mere viden om tunfiskene.

I min optik, er det den eneste vej frem. De ønsker altså mere viden om tunen inden fiskeriet bliver lovligt. De skriver ikke noget om, at det skal være nu og her. Det kan jeg ikke se noget galt i.

Her er et link til artiklen:

http://sportsfiskeren.dk/kaempe-tun-fanget-og-genudsat-i-dansk-farvand

Knæk & Bræk

Mvh

Claus


Redigeret af Claus E. - 24 Sep 2016 kl. 12:00
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 11:49
Et "lille" problem, eller spørgsmål som skal løses også hvis tunen bliver tilladt lystfiskere at fange, er omsætningsforbuddet.

Det er vel de færreste som er i stand til at spise 2-400 kilo tun alene, så det er oplagt at restauranter kunne få lov at købe tunene.

Og så kører møllen.. for må de, hvorfor må så ikke dem og dem og så også de og de fisk og hvorfor kun lystfiskere og ikke erhvervsfiskere osv osv.

Hvis undersøgelserne viser ad åre der kunne være basis for en mindre kvote som på forsøgsbasis tildeles evt. registeret tur både med rette grej, så hvorfor ikke?

Det er jo ikke kun nord for Skagen tunene er men også i Kattegat og Øresund i sæsonen. 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 14:01
Citat: B. Mollerup

Efter gårsdagens lystfisker-fangst af en ca 400 kilos blåfinnet tun, nord for Skagen, må man spørge sig selv: - Skal Danmarks Sportsfiskerforbund virkelig arbejde for at skaffe danske lystfiskere en kvote til fiskeri efter en rødlistet og udryddelsestruet fiskeart? 

Inden hysteriet når uanede højder, så vil prisen på grejet afskrække de fleste lystfiskere i overhovedet at prøve eller have råd.

Kigger man priserne i USA på tunfiskegrej, så ender en stang, hjul og line hurtig 3-4000 dollars (ca 20-27.000 dkk). Så skal man også have en båd af en vis størrelse for (150.000+).

Så mon ikke et lystfiskerpræget "overfiskeri" er til at få øje på.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 14:52
Finn, med tanke på, at en tun kan sælges for ca. 60.000 kroner - så vil økonomien næppe bremse ret mange tosser.

Tænk før du skriver....
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 15:03
Citat: Jan Persson

Finn, med tanke på, at en tun kan sælges for ca. 60.000 kroner - så vil økonomien næppe bremse ret mange tosser.


Det kan du have ret i Jan, men så kommer omsætningsforbuddet i vejen.

Det er nok lettere at sælge en sort laks eller et par ål, end at skjule man kommer i havn med en 300+ tun.

I forvejen fisker vi lystig videre efter rødlistet ål og laks efter kvoterne er opbrugte, så hvorfor ikke få gang i tun fiskeriet under nogle ordentlige og rimelige forhold herhjemme for dem som gerne vil.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 15:06
Omsætningsforbud er relativ nemt at omgå, f. eks. ved at lande og sælge fisken i Sverige. Men du har ret i, at hvis vi kan få et fornuftigt regelsæt, som folk respekterer og overholder, så er potentialet stort - helt bogstaveligt Wink
Tænk før du skriver....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 15:45
Der er også omsætningsforbud for fritidsfiskere i Sverige. Dårligt forslag. De har ry for at slå hårdt ned på overtrædelser af fiskerilovgivningen. De har før tilbageholdt en båd, indtil sagen er blevet afgjort i retten.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 15:50
OK, men så Tyskland, Polen eller Norge.

Tænk før du skriver....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 15:55
God fornøjelse med at skaffe det fangstcertifikat der skal medfølge ved salg i EU.
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 16:02
Hvis det nu bare kun var C&R der var tilladt, så var vi ude over alle de problemer.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 16:03
Citat: tolund

Der er også omsætningsforbud for fritidsfiskere i Sverige. Dårligt forslag. De har ry for at slå hårdt ned på overtrædelser af fiskerilovgivningen. De har før tilbageholdt en båd, indtil sagen er blevet afgjort i retten.

Ja ved fritidsfiskeri, men også ved lyst/sportsfiskeri?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 16:12
Ja det er kun registrerede fiskere, der kan sælge deres fangst. En tun må kun sælges hvis der medfølger et ICCAT certifikat, underskrevet at landets fiskerimyndighed.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 16:36
Nu er der jo ingen fare for at denne mega tun ender sin dage i tomatsauce og dåse, da den blev sluppet løs igen......men helt ærlig hvem f..... ville ikke gerne prøve kræfter med sådan en krabat.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 18:17
Er der nogen der ved noget om, hvordan sådan en tun klarer en intens fight på over en time? Jeg tænker at der er risiko for at den dør af udmattelse eller får ophobet for meget mælkesyre eller andet. Dét skal man i hvert fald have styr på før man begynder at snakke om C&R.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 18:34
Uanset hvad og årsag så får DSF snart skylden.
Men på Grønland må de åbenbart godt fange tun??


/J
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 18:50
Citat: Jørgen S

Uanset hvad og årsag så får DSF snart skylden.
Men på Grønland må de åbenbart godt fange tun??


/J


prøv nu og læs hele artiklen inden du bider dig selv i halen
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 19:21
I Norge må de godt norsk kutter har lige landet 190 stk
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 19:26
Citat: damquick

I Norge må de godt norsk kutter har lige landet 190 stk

Til gengæld er det så også hele deres kvote der er opfisket i et hug.
Tænk før du skriver....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 20:30
Citat: Jørgen S


Uanset hvad og årsag så får DSF snart skylden.
Men på Grønland må de åbenbart godt fange tun??
/J



Bifangst.....
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 20:57
Ikke mig FinnWink
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 21:25
Citat: steenbuchen

Ikke mig FinnWink

Det med laksen kommer til maj, men uden kvoter Thumbs Up
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 21:30
Citat: FinnSommer

Et "lille" problem, eller spørgsmål som skal løses også hvis tunen bliver tilladt lystfiskere at fange, er omsætningsforbuddet.

Det er vel de færreste som er i stand til at spise 2-400 kilo tun alene, så det er oplagt at restauranter kunne få lov at købe tunene.

Og så kører møllen.. for må de, hvorfor må så ikke dem og dem og så også de og de fisk og hvorfor kun lystfiskere og ikke erhvervsfiskere osv osv.

Hvis undersøgelserne viser ad åre der kunne være basis for en mindre kvote som på forsøgsbasis tildeles evt. registeret tur både med rette grej, så hvorfor ikke?

Det er jo ikke kun nord for Skagen tunene er men også i Kattegat og Øresund i sæsonen. 

Jeg syntes en dansk kvote kunne være rigtig interessant. Ikke en kvote jeg ville få glæde af, da det tunge fiskeri ikke er mig. Men det ville da helt sikkert kunne give en masse forrygende oplevelser.

Men... dit indlæg vendte bøtten for mig. For det er da helt korrekt. Denne type fiskeri kan ikke, så vidt jeg kan se, harmoneres med gældende lov - altså omsætningsforbud.

Tak for den Finn. Jeg elsker at blive klogere :)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 21:33
Citat: NanoQ


Jeg syntes en dansk kvote kunne være rigtig interessant. Ikke en kvote jeg ville få glæde af, da det tunge fiskeri ikke er mig. Men det ville da helt sikkert kunne give en masse forrygende oplevelser.

Men... dit indlæg vendte bøtten for mig. For det er da helt korrekt. Denne type fiskeri kan ikke, så vidt jeg kan se, harmoneres med gældende lov - altså omsætningsforbud.

Tak for den Finn. Jeg elsker at blive klogere :)

Jeg så i DR1 og TV2 her til aften at Gordon stod med hans små arme over hovedet og jublede mens han råbte af glæde om bæredygtig fiskeri (læs= C&R) efter tunen som han nu vil prøve at sælge idéen til de sjællandske kommuner.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 22:04
@ Rune. hvis du tænker så meget over om en fisk for mælkesyre og lign, forstår jeg ikke du fisker selv, alle ved jo du kan kæmpe med en fisk over et godt stykke tid, for derefter at hoppe af krogen uanset. så hver fisk der hugger på din/vores krog er en mulig C&R.
men jo hav respekt for naturen, men smid ikke med sten imens hans mor kigger på :-P


Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 23:17
Ronny. Skal man lave C&R efter en så sårbar bestand, så giver det da ingen mening at dyrke fiskeriet, hvis fiskene alligevel dør, og så kunne man da ligeså godt have lavet nogle gode tunbøffer ud af fisken. Nu fisker jeg selv havørred, som efter min mening langtfra er ligeså sårbar en bestand som tunen, og derfor ikke rigtigt tåler sammenligning. Ja, potentielt kan mine havørreder være C&R, men det er nu ikke noget jeg oplever særlig tit. Jeg fisker med releasetackler, og hvis fisken endelig hopper af, så sker det i 99% af tilfældene inden for de første 5 sekunder.
Jeg hører tit folk sige, at hvis man går op i genudsætningsrate, skånsomme fiskemetoder eller lignende, så kan man ligeså godt lade være at fiske, men jeg mener nu ikke at det er så sort/hvidt at fordi man fisker, så skal man ikke tænke over hvad man render rundt og laver. Det er efter min mening bare en dårlig undskyldning for ikke at sætte sig ind i tingene. Desuden handler skånsomt fiskeri jo også om at passe på bestandene, som også var min pointe ift. tunen, som er en meget sårbar bestand.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 23:28
Citat: Dr. Claws

Ronny. Skal man lave C&R efter en så sårbar bestand, så giver det da ingen mening at dyrke fiskeriet, hvis fiskene alligevel dør...

Det går skam da fint i de vestjyske åer efter kvoterne er opbrugt... Confused


Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Pedersen84

Tilmeldt:: 17 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Pedersen84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 19:21
så vidt jeg ved har de dyrket C&R fiskeri efter BFT i USA og Canada i mange år. 
Min fiskemakker var i Canada sidste år de havde 6 fisk inde ved båden op til 1150 lb ca 520 kg.
Alle fisk blev genudsat, det skal bare gøres på den rigtige måde så skulle det ikke være et problem.. og man skulle mene de har styr på det da de har meget skarpe regler inden for det fiskeri derovre..
Mvh
Martin Pedersen
Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 19:29
Citat: FinnSommer

Citat: Dr. Claws

Ronny. Skal man lave C&R efter en så sårbar bestand, så giver det da ingen mening at dyrke fiskeriet, hvis fiskene alligevel dør...

Det går skam da fint i de vestjyske åer efter kvoterne er opbrugt... Confused


Hej Finn

Er ikke helt sikker på hvor du vil hen med den kommentar?


Redigeret af Dr. Claws - 25 Sep 2016 kl. 19:30
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 19:33
Catch and release fungerer rigtig godt med en meget høj overlevelsesprocent, hvis det bliver korrekt udført, men det kræver også, at grejet ikke er så kleint, at fighten bliver trukket i langdrag.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 20:43
Der er alt for meget hvis så frem i fald og måske.
DSF skal selvfølgelig lige fedte sig ind i debatten Confused som om de ikke har problemer nok med i det hele taget at hænge sammen. Kære DSF. Få styr på jer selv, inden i prøver at få styr på alt mulig andet, så kan det være vi ad åre, måske kan afse en lille kvote medbestemmelse til jeg i forhold til Dansk fiskeripolitik.
Med hensyn til C&R fiskeri efter tun i Dansk farvand, så er der ingen der ved om det vil kunne fungere. Men det ville måske være smart at DK søger del i ICCAT kvoterne og tildeler dem til lystfisker både som så skal lande fisken på fiskeriauktion, sælge den og lade pengene gå til fiskepleje/forskning mod at de selv får 10% af fangsten udleveret (30-40 kg tunbøf er dog en del)

Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 21:06
Det er ca. et år siden, at der blev set tun i Kattegat og Skagerak, og i den forbindelse skrev jeg en artikel om emnet, den slutter af med mit bud på, hvordan et bæredygtigt lystfiskeri efter tun kunne indrettes.

Artiklen kan læses på dette link: 


Redigeret af NRE - 25 Sep 2016 kl. 21:08
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 22:11
OK forslag NielsThumbs Up
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2016 kl. 22:46
Der er stadig plads til forbedringer af forslaget, en af dem kunne f.eks. være, at den samme lystfisker max. må fange 2 eller 3 tun på en sæson, tilbage i 50'erne var der jo storfangere, som landede mere end 60 tun på en sæson.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2016 kl. 00:01
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum