Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grundmaling.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grundmaling.
    Sendt: 24 Sep 2016 kl. 14:38
Hej Per
Dengang jeg malede brugte jeg en to komponent grunder/primer som var grå!
Den vedhæfter fantastisk og den købte jeg hos http://lambertsen.dk/
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 22:48
Hej Michael.

Nu var det ikke for at få den grå farve fjernet, det kunne en tur på stålbørste sikkert klare, men jeg kunne da godt få ideer med sådan en grunder, der ikke ryger af i fortynder, det er mere for at få at vide, hvad det kunne være, så ville jeg da prøve, vis det er til at betaleWink.

Mvh
P.K.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 22:45
Hej Finn.

Du har ret med svejsningerne, det er en spray, men så vidt jeg kan huske, så er det svinedyrt.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 23 Sep 2016 kl. 22:49
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 22:34
dyp dem i bums så kommer det af eller tyk brun sæbe med husholdningsfilm og læg dem i 2 3 dage
Michael Nielsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 21:55
Jeg er så tilgengæld sikker på det ikke er pulver jvf. hvad Per beskriver.

Hammerite har lavet en grå grundmaling som ikke er til at få af igen.
Der findes også en lidt mat grå maling man brugte til at male svejsninger over med før de skulle males eller galvaniseres. Det kunne man heller ikke få af!

Jeg kan ikke huske hvad den sidstnævnte hed/hedder men er også mere sikker på det er Hammerite grundmaling som er anvendt på blinkene.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 21:30
De er nok pulverlakeret, det er en slags plastik, der i pulverform bliver sprøjtet på emnet, derefter bliver det smeltet i en varmluftovn og til slut afkølet.

Redigeret af NRE - 23 Sep 2016 kl. 21:31
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 21:17
Jeg har været igang med at renovere, og male nogle gamle blink fra samlingen.

Jeg plejer at ligge blinkene i fortynder, så er malingen + grunder lige til at tage af, men blandt de blink, jeg ville tage malingen af, var et par stykker vis grunder, var ualmindelig sejlivet.

Jeg har alle dage selv brugt hvid grunder, men de her var grå, og jeg er næsten sikker på, at jeg ikke selv har malet dem.

Er der nogen, der har en ide' om, hvad for en grå grunder, der kan binde så godt på hvidmetal?

Jeg er næsten sikker på at det ikke er 2 komponent, for de blink var billige, og var der brugt 2 komponent, ville prisen ikke være en flad femmerWink

På forhånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum