Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

salg af fluer til velgørendhed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: salg af fluer til velgørendhed
    Sendt: 22 Sep 2016 kl. 10:32

Hej derude mit navn er Jack, og jeg ville gerne hører her inde på dette forum om der skulle være interesse i at købe fluer til billige penge samtidig med, at man støtter til velgørende formål.

Salget vil foregå fra Thailand, hvor jeg har kontakt til nogen fluebindere, som har været i professionen i 5-8 år hver, og som (efter min mening) bliver underbetalt, hvilket jeg er stærkt imod. Fluerne er som dem i kan finde på nettet både til kyst og put and take, rørfluer eller krog, våd eller tørfluer. Lige hvad hjertet nu kan begære for lystfiskeren. Alle ordre vil blive håndlavet når bestillingen finder sted. Der vil selvfølgelig også være mulighed for at komme med egne designs senere hen når websiden er helt oppe og kører, hvor der vil være matriale og farve valg og designprogram.

Kvaliteten vil selvfølgelig være ligesom den i kender fra kendte mærker, da det i forvejen er for et stort firma ovennævnte fluebindere laver fluer til, så materiale og håndværk bliver der ikke gået på kompromis med.

Søger derfor også et par eller flere garvede eksperter som gerne vil have tilsendt en prøvepakke med 5 fluer i hver til testning gratis imod, at give en anmeldelse til, hvordan de klare sig i forhold til dem de plejer at bruge. Og foruden give konstruktiv kritik, hvis man mener noget bør være anderledes.

Hvis interesseret skriv til jack_jacobsen@live.dk, og jeg vil tage kontakt.     

Men nu til estimeret pris. En flue vil komme til at koste ca. 10-25 kroner stk. på hjemmesiden alt efter slags og materialebrug.

Køber man så for 600 eller mere, vil der være fri fragt (ca. 70 kroner). Transporten vil vare ca. 2-4 uger, da det som sagt er fra Thailand man køber, samt ved mange bestillinger kan være stor ventetid. Der ud over skal der så tillægges dansk moms (25%) og importgebyr (165 kr.). Ved køb over 1150 skal der ud over told på (1,7%). Prisen vil derfor lyde således, hvis.

Du køber for 600 kr. og har valgt kun at købe fluer til 10 kr./stk.

Fluer = 600/10 = 60 stk.

Pris stk. ved import

(600 * 1,25 [moms] + 165 [importgebyr]) / 60 stk./ = 15,25 kr./Stk.


Ved køb over 1150 kroner vil det I stedet lyde.

Du køber for 1500 kr. til fluer, hvor alle koster 25 kr./stk.

(1500*1,017[told] * 1,25 [moms] + 165 [importgebyr]) / 60 stk. = 34,53 kr./stk

tilsvarende priser vil lægge på mellem 12 og 50 kroner hvor sider som fluer.dk og fisknu.dk er blevet brugt til sammenligning

Told, moms og importgebyr er alt sammen taget fra hjemmesiden toldpriser.dk og skat.dk

Og så til det førnævnte velgørende formål. Jeg har ikke tænkt mig, at skulle blive tyk og fed af, at sælge alt dette. Derfor vil jeg uden beskæring efter at have tjent 12000 kr. til mig selv udbetalt, hver måned give resten til velgørende formål, som dem der har handlet på siden vil være med til at bestemme. Her i blandt børnehjem, dyrecentre, naturbeskyttelse osv. Der vil være afstemning, hver 3. måned hvor det evt. overskydende beløb skal sendes hen. På den måde har i også selv medbestemmelse på, hvad pengene går til. Ud over det laver jeg en anden side, hvor regnskaber vil være synlige for alle, så man kan se der ikke bliver snydt på nogen måde. Disse regnskaber vil være overskuelige så alle kan forstå dem

Jeg forestiller mig et simpelt regneark som man kender det fra budgetplanlægningen der hjemme.

Og jeg giver selvfølgelig også dem som binder fluerne bedre lønvilkår end de har i dag, som lyder på 2,5 kr./stk. Hvor jeg i stedet vil give dem 4 kr./stk. så der på denne måde kommer flere penge mellem hænderne på dem der har brug for det.

Håber i vil mælde tilbage på denne lange post så jeg kan finde ud af om der overhovedet er interesse for denne ide.       

 

Mvh Jack Jacobsen




jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:11
forresten. ved køb på under 80 kroner, vil der ikke være hverken told, moms eller afgift. men man skal derimod betale for fragt prisen er derfor således.

hvis man køber alle til 10 kr. stk

80/10 = 8 stk.

80 kr. + fragt (70 kr.) = 150 kr. 

150/10 = 15 kr./stk
jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:23
Hej Jack,

Du skriver : "Derfor vil jeg uden beskæring efter at have tjent 12000 kr. til mig selv udbetalt, hver måned give resten til velgørende formål.."

Lad os tage dit regne stykke bagfra...

Du sælger (for det er hvad du gør selvom du siger du formidler en kontakt til udlandet) 1 flue til 10 kroner.

Da du køber fluen i et 3de land skal du både afregne og opkræve 25% dansk moms.
(Hvis du ved hvad et momsregnskab er, så ved du også at forskellen mellem købs- og salgsmoms, er den du skal afregne med SKAT men det er først senere og ikke noget med kunden at gøre).

Fluen til 4 kroner (nettopris) vil koste 8 kroner (nettopris).
Forskellen på din importmoms og din salgsmoms vil være 1 krone som du skal afregne særskilt til Skat.
Af de 4 kroners forskel mellem fluens pris og det du sælger den for skal du afregne 39% i almindelig skat da dette er en fortjeneste du vil have jvf. du vil generer et overskud på 12000,-/md. Så du skal afleverer kr. 1.56 til Skattefar og står tilbage med kr. 2,43.

Da du så vil have de før nævnte 12.000,- før en udbetaling til velgørende formål skal du sælge 4938 (!) fluer om måneden før blot en fem øre bliver udbetalt.

Eller kogt sammen, så skal du sælge for 49.380 kroner om måneden af fluer til 10 kroner.

Det må du så vurderer om er en holdbar forretning eller ej.
I ovenstående er der ikke nævnt dine andre omkostninger så som abb. på webshop, betalingssystemer, regnskab m.v. En post som for selv et lille firma kan beløbe sig til et par tusinde kroner om måneden.





Redigeret af FinnSommer - 22 Sep 2016 kl. 11:33
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:36

hvis du lige starter med, at der ikke skal betales skat i danmark da firmaet er beliggende i thailand, og der bliver betalt for import/told/moms efter gældene regler for import fra lande uden for eu skal jeg ikke i nærheden af at sælge de nævnte 4938 fluer. der skal dog derimod betales 7% thailandsk skat.  


det er derfor jeg nævner import/told/moms som i som køber betaler. jeg tager derfor de ovennævnte 10 kroner for en flue, men i kommer reelt til at betale de ca. 15 kroner for den, hvor de 5 kroner er afgifter til den danske stat samt omkostnings gebyr til leveringfirmaet der håndtere told og momsberegningen (sandsynligvis post danmark) 


hvilket jeg også skriver i oplægget. 


men tak for spørgsmålet og håber dette er svar på det.

jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:38
Citat: nocturne

forresten. ved køb på under 80 kroner, vil der ikke være hverken told, moms eller afgift. men man skal derimod betale for fragt prisen er derfor således.

hvis man køber alle til 10 kr. stk

80/10 = 8 stk.

80 kr. + fragt (70 kr.) = 150 kr. 

150/10 = 15 kr./stk

Grænsen på 80,- er det totale beløb inkl. fragt og ikke eksl. forsendelse.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:40
Citat: nocturne

hvis du lige starter med, at der ikke skal betales skat i danmark da firmaet er beliggende i thailand, og der bliver betalt for import/told/moms efter gældene regler for import fra lande uden for eu skal jeg ikke i nærheden af at sælge de nævnte 4938 fluer. der skal dog derimod betales 7% thailandsk skat.  


det er derfor jeg nævner import/told/moms som i som køber betaler. jeg tager derfor de ovennævnte 10 kroner for en flue, men i kommer reelt til at betale de ca. 15 kroner for den, hvor de 5 kroner er afgifter til den danske stat samt omkostnings gebyr til leveringfirmaet der håndtere told og momsberegningen (sandsynligvis post danmark) 


hvilket jeg også skriver i oplægget. 


men tak for spørgsmålet og håber dette er svar på det.


Hej Jack.

Det vil sige at DU sidder i Thailand og IKKE i Danmark?
Jeg gik ud fra du sad i Danmark.


Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:44
sluder og vrøvl, vil gerne have lov til at ændre de 7% med 15% min fejl.. tænkte på thailandsk moms der jo ikke skal betales, da vi snakker eksport 
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:48
ja jeg sidder i thailand. der fra jeg har kontakt til de lokale jeg gerne vil prøve at give bedre levevilkår, samt støtte de børnehjem jeg har været ude og se her i provinsen (chiang mai) samt de dyre og naturrensevater, hvor jeg til tider arbejder som frivillig. og de 12000 er også kun sat efter at jeg efter gældene thailandsk lov skal tjene dette for at kunne blive vedvarende i landet. ellers går min tid med at være frivillig når jeg har overskud i økonomien. 
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:51
80 kr er efter dansk lovgivning fritaget fra moms/told/importafgift 

og det er ekslusiv fragt. da det hører under bagatelgrænsen 

over 80 kroner heder det inklusiv fragt. altså du køber for 100 og forsendelse 100 = 200

men da jeg giver fri fragt ved køb over 600 skal du ikke medregne det, da du får denne gratis, og du skal kun betale af selve varen.



jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:05
Citat: FinnSommer

Citat: nocturne

forresten. ved køb på under 80 kroner, vil der ikke være hverken told, moms eller afgift. men man skal derimod betale for fragt prisen er derfor således.

hvis man køber alle til 10 kr. stk

80/10 = 8 stk.

80 kr. + fragt (70 kr.) = 150 kr. 

150/10 = 15 kr./stk

Grænsen på 80,- er det totale beløb inkl. fragt og ikke eksl. forsendelse.

80 kr er efter dansk lovgivning fritaget fra moms/told/importafgift 

og det er ekslusiv fragt. da det hører under bagatelgrænsen 

over 80 kroner heder det inklusiv fragt. altså du køber for 100 og forsendelse 100 = 200

men da jeg giver fri fragt ved køb over 600 skal du ikke medregne det, da du får denne gratis, og du skal kun betale af selve varen.

og her vil jeg gerne henvise til skat.dk her er en toldberegner som viser hvad det vil koste uden importafgifter . http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2185070
jack jacobsen
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:09
Du vil gerne starte en biks op med kinafluer så du kan tjene penge. For at lokke os til at handle på siden forsøger du at udlægge det som velgørenhed.

Undskyld mit franske, men det er satme usmagelig markedsføring.
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:23
Citat: Jabber

Du vil gerne starte en biks op med kinafluer så du kan tjene penge. For at lokke os til at handle på siden forsøger du at udlægge det som velgørenhed.

Undskyld mit franske, men det er satme usmagelig markedsføring.

ved ikke hvad du helt snakker om her?? jeg kommer til at skulle stå for webside, forsendelse, indkøb af materialer udlevere ordere til dem der laver som ikke ligefrem er naboer, henter ordren igen, hvor jeg foruden arbejder som frivillig i området jeg bor i. 

og 12000 kr. for alt det jeg skal lave tvivler jeg på nogen i danmark overhovedet gider rører ved
og da hjemmesiderne i kender i forvejen for lavet deres fluer i lande her nede fra asien i forvejen og kun giver de førnævnte 2.5 kr. pr. stk og jeg vil give dem 4 kr. pr stk.

hvis det er usmageligt at give en lønforhøjelse på 60 %

hvis det er usmageligt om jeg laver 50.000 eller 137.000 om måneden, kun tager 12.000 og resten går til andre. 

hvis det er usmageligt, så ved jeg ikke hvad "smageligt" er.  
jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:26
Jack,

Bor du i Danmark eller Thailand?
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:42
Citat: FinnSommer

Jack,

Bor du i Danmark eller Thailand?

et kort svar.. 

ja jeg bor her. har ingen adresse i danmark mere og bor pt. ved en af de thailandske familier jeg har mødt igennem mit ophold her nede. hvor af det er her, den ene søster er fluebinder, hvor fra jeg fik ideen, da jeg hørte hvor lidt hun fik i løn. og tænkte at det bare ikke kunne passe.  

  
jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 12:45
Det bliver værre og værre det her...
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 13:25
Citat: FinnSommer

Det bliver værre og værre det her...


og hvordan bliver det så værre og værre.. jeg siger ærligt og redeligt, at jeg bliver nød til at lave 12000 om måneden udbetalt, da det efter thailandske regler er den eneste måde hvorpå jeg kan blive og forsætte det arbejde jeg gerne vil lave som ikke giver en jente. havde grænsen være 5000 var det, det som jeg have skrevet. 

og her vil jeg gerne henvise til visumregler for thailand, der kan findes under ambassadens hjemmeside

jeg giver en estimeret pris på hvad det vil koste i forsendelse, told, moms. som man på skats hjemmeside selv kan finde hvis man bruger 10 minutter.

fluerne laver hun pt. for en britisk mand, der så sælger dem fra england, hvor hun får 13 bath .. ca. 2.5 kroner pr. stk.

jeg siger jeg giver en forøjelse på 60% til hendes+de andre fluebinderes løn hvilket vil sige 4 kroner eller omregnet ca. 21 bath pr. stk.

når jeg så sælger for 10 kroner/stk  går 4 til arbejderen 6 til mig. 
ud af de 6 skal jeg betale hvis der er fri fragt ved over 600 hvilket vil sige ved 600 kroner
600-fragt(68,37)=531,63

531,63-240(løn)=291,63

så skal jeg betale thailandsk skat, da det er her jeg bor nu og ifølge dansk lovgivning ikke skal betale dansk skat da jeg opholde mig lang mere ude end hjemme. igen se skats hjemmeside.

291,63*0,15=43,75

291,63-43,75(thai skat)=247,88 kroner.

hvilket vil sige at jeg deler ca. 50/50 med de arbejdere som laver fluerne.

og jeg står for alt lige på nær at binde selve fluen, for det er jeg sku for langsom til.

dog når jeg har tjent et maksimumbeløb på i alt 12000/måned siger jeg stop. og giver derefter min del af fortjenesten til de velgørende formål som vækker folks interesse.

skriver også jeg gør regnskabet synligt, så der kan ses hvad der bliver brugt på materialer osv. som der også skal betales. og som der vil blive lagt ud hver måned. og hver 3. måned bliver der så samlet alt det overskydne sammen og sendt afsted til det formål der nu blev valgt ved afstemning,.

stemmen giver man efter man har aflagt en ordre uanset størrelse. 

er det virkelig fordi jeg siger jeg skal tjene 12000 der gør at skoen trykker ved folk.

for der vil jeg da gerne henvise til Anders Ladekarl fra rødekors der tilbage i november fremlage at han fik 102.776,69 fra en organistion der egentlig burde være frivillig arbejde, og hvor det er donationer som burde gå direkte til ndhjælp, som istedet går til store lønninger of administrations omkostninger i forhold til løn til medarbejdere

håber det har givet svar en gang for alle på alt.




jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 13:50
og til den førnævnte "kinafluer" kommentar vil jeg da gerne lige henvise til en fabrik i Kina der står for ca. 40% af alt elektronik i verden, blandt andet apple produkter. 

og her et link http://fjordfiskeri.dk/anmeldelser/alt%20er%20lavet%20i%20kina/18




jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 14:16
Der er skam ingen ting galt med Kina.. køber du for en krone, får du for en krone plast. Køber du for to, får du for to...


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 14:22
Citat: nocturne


...og hvordan bliver det så værre og værre.. jeg siger ærligt og redeligt, at jeg bliver nød til at lave 12000 om måneden udbetalt, da det efter thailandske regler er den eneste måde hvorpå jeg kan blive og forsætte det arbejde jeg gerne vil lave som ikke giver en jente. havde grænsen være 5000 var det, det som jeg have skrevet. 

og her vil jeg gerne henvise til visumregler for thailand, der kan findes under ambassadens hjemmeside....

----


Nu er jeg slet ikke med.
Du skal tjene 12000/md for at få lov til at blive i... Thailand?.. men boede du ikke i Danmark.. eller på et ophold hos nogle bekendte?

Skal det så forståes at du faktisk er hjemløs og uden land da du rent bopælsmæssigt ingen steder bor officielt?

Er du dansk, som fraflyttede Danmark for at bo i Thailand, men kan ikke længere gøre dette hvis ikke du kan forsørge dig selv i landet?

Det vil give en lidt bedre idé hvis du forklare din baggrund :-)




Redigeret af FinnSommer - 22 Sep 2016 kl. 14:23
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 14:24
Tak for god underholdning(jeg har ikke andre kommentarer til dette)
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 14:41
Citat: FinnSommer

Citat: nocturne


...og hvordan bliver det så værre og værre.. jeg siger ærligt og redeligt, at jeg bliver nød til at lave 12000 om måneden udbetalt, da det efter thailandske regler er den eneste måde hvorpå jeg kan blive og forsætte det arbejde jeg gerne vil lave som ikke giver en jente. havde grænsen være 5000 var det, det som jeg have skrevet. 

og her vil jeg gerne henvise til visumregler for thailand, der kan findes under ambassadens hjemmeside....

----


Nu er jeg slet ikke med.
Du skal tjene 12000/md for at få lov til at blive i... Thailand?.. men boede du ikke i Danmark.. eller på et ophold hos nogle bekendte?

Skal det så forståes at du faktisk er hjemløs og uden land da du rent bopælsmæssigt ingen steder bor officielt?

Er du dansk, som fraflyttede Danmark for at bo i Thailand, men kan ikke længere gøre dette hvis ikke du kan forsørge dig selv i landet?

Det vil give en lidt bedre idé hvis du forklare din baggrund :-)




jeg har fået nok af denne tråd med useriøse der ikke ved hvad de snakker om, hverken regler indenfor told. skat, moms og import. 

mine levevilkår eller hvordan jeg har valgt at bo/leve betyder ingenting for hvad jeg ville frem til. som var om folk ville være interesseret i at købe nogen fluer til samme eller billigere pris med samme kvalitet

havde jeg i stedet bare sagt at alt overskuddet ville gå til velgørenhed og så i budgetet lagt 12.000 ja til mig selv, ja så ville det lyde rigtig godt ikke. no questions asked 


 

 
jack jacobsen
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 15:08
Jeg tror såmænd folk er bedøvende ligeglad med hvad du kunne tjene på foretagendet, men det vi hæfter os ved at du lover du vil bruge en stor del på velgørenhed, det er for os forbruger umuligt at se om det så også vil være tilfældet, vi vil kun have dine ord for det Jack, gav du penge til fiskepleje i DK, eller Redbarnet, så vil vi kunne se den gode initiation, og kunne dokumenteres fysisk.  At du vil give en højre løn til dine arbejder, er yderst prisværdig, men lad være at bruge det som reklame for din virksomhed hvis du ikke kan dokumentere dette. Hvis prisen er rimelig, og kvaliteten er i top på de bedste kroge, så kommer kunderne af sig selv. EN ting er sikkert hvis folk fornemmer eller opdager falsk markedsføring, så er de hurtigere væk igen, end da de kom.


Redigeret af limfjord - 22 Sep 2016 kl. 15:10
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 15:08
Kære Jack
Der findes så mange plattenslagere i denne verden....hvad havde du forventet? Tror du bare at du på din totalt ukendte person, kan få muldvarpen frem fra folks baglommer? Du hedder bare Jack og det er det LOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 15:42
Der findes et hav af dygtige danske fluebindere, og mange sælger af deres fluer på f.eks. Facebook, så hvorfor i al verden skulle jeg købe fluer på den anden side af kloden og betale for fragt told og moms oveni, og samtidig vente på 2-4 ugers levering?

Lyder sgu som et gustent koncept du har stablet på benene dér - men held og lotto med det LOLLOLLOL
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 16:09
Citat: limfjord

Jeg tror såmænd folk er bedøvende ligeglad med hvad du kunne tjene på foretagendet, men det vi hæfter os ved at du lover du vil bruge en stor del på velgørenhed, det er for os forbruger umuligt at se om det så også vil være tilfældet, vi vil kun have dine ord for det Jack, gav du penge til fiskepleje i DK, eller Redbarnet, så vil vi kunne se den gode initiation, og kunne dokumenteres fysisk.  At du vil give en højre løn til dine arbejder, er yderst prisværdig, men lad være at bruge det som reklame for din virksomhed hvis du ikke kan dokumentere dette. Hvis prisen er rimelig, og kvaliteten er i top på de bedste kroge, så kommer kunderne af sig selv. EN ting er sikkert hvis folk fornemmer eller opdager falsk markedsføring, så er de hurtigere væk igen, end da de kom.

det at jeg vil give til velgørenhed er lagt klart frem i denne tråd, som er alt efter de 12.000.  om pengene så lige går til red barnet eller hvad ved jeg jo så ikke endnu. havde nu tænkt mig at opstille en afstemning man efter en købt ordre kan af sin stemme, hvor der både vil være lokale (danske) og udenlandske (f.eks. et elefantreservat, eller regnskovsbeskyttelse)
som jeg ligger ud med, er dette også kun på ide stadiet. alt hvad jeg ved nu er, at det kan lade sig gøre hvis folk vil købe og, at fluebinderne var vilde med udsigten til mere løn og muligvis kun en 5 dages arbejdsuge som vi kender den hjemme fra. 

nævner også at alt regnskab vil blive fremlagt på månedbasis, så folk kan følge med 

grunden til jeg skal tjene de 12 er som sagt, at der er disse visumregler. og jeg vildt gerne vil blive i det land jeg er blevet helt forelsket i. og skulle jeg være i danmark imens og betale skat der, samtidig med at skulle have en ekstra medarbejder til at styre det jeg ellers skulle, ville det være helt umuligt at opstarte, da det så vil blive alt for dyrt i forhold til andre priser.
 
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 16:13
Citat: sage

Kære Jack
Der findes så mange plattenslagere i denne verden....hvad havde du forventet? Tror du bare at du på din totalt ukendte person, kan få muldvarpen frem fra folks baglommer? Du hedder bare Jack og det er det LOL

jamen det er selvfølgelig rigtig nok. men tror nu ikke mange plattenslagere ville spørge 

"Håber i vil mælde tilbage på denne lange post så jeg kan finde ud af om der overhovedet er interesse for denne ide."

de ville vel netop bare opstarte siden med love om guld og grønne skove. og aldrig nævne at de selv skal tjene noget på det

jeg har muligvis brug for at formidle bedre så der ligger helt klart hvad jeg mener, og hvem og hvad det hele skal gå til og hvordan det kommer til at fungere.. men som sagt. skriver det er en ide. som hvis der bliver udvist interesse jeg vil gå videre med, har hverken tid eller kræfter til videreudvikling af hjemmeside, kontrakter og lign. hvis der ikke er marked for det.
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 16:19
Citat: Rådhede

Der findes et hav af dygtige danske fluebindere, og mange sælger af deres fluer på f.eks. Facebook, så hvorfor i al verden skulle jeg købe fluer på den anden side af kloden og betale for fragt told og moms oveni, og samtidig vente på 2-4 ugers levering?

Lyder sgu som et gustent koncept du har stablet på benene dér - men held og lotto med det LOLLOLLOL


siger mange tak for oplysningen. hvad pris kvalitet osv. snakker vi om her? du har muligvis ikke et link jeg kan få, så jeg selv kan se efter? 

og som sagt endnu en gang. har ikke stablet noget på benene. jeg ser bare på vandet og tager temperaturen. 
jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 16:40
Citat: nocturne

 

jeg har fået nok af denne tråd med useriøse der ikke ved hvad de snakker om, hverken regler indenfor told. skat, moms og import. 
 

Om så du sidder på Nordpolen og driver din forretning hvor hovedmarkedet er i Danmark, så skal du registeres i Danmark på lige fod som alle andre virksomheder.


Den er lang og kringler, så du får sikkert bedst oplysning ved at kontakte Skat.


Redigeret af FinnSommer - 22 Sep 2016 kl. 16:42
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 16:49
Citat: nocturne

Hej derude mit navn er Jack, og jeg ville gerne hører her inde på dette forum om der skulle være interesse i at købe fluer til billige penge samtidig med, at man støtter til velgørende formål.

Fluer, er ikke noget jeg køber, dem binder jeg selv, og jeg tror det er noget som gælder for de fleste fluefiskere.

Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 17:08
Citat: NRE

Citat: nocturne

Hej derude mit navn er Jack, og jeg ville gerne hører her inde på dette forum om der skulle være interesse i at købe fluer til billige penge samtidig med, at man støtter til velgørende formål.

Fluer, er ikke noget jeg køber, dem binder jeg selv, og jeg tror det er noget som gælder for de fleste fluefiskere.



tak for oplysningen.. men da der jo er sider som sælger dem, og som sagt en del her nede der laver dem, må der vel være et par der også køber.

selvom jeg da sagtens kan forstå glæden ved, at fiske med en flue som er hjemmelavet.

men der kan jo også muligvis komme på tale at der bliver solgt materialer til det. samt stænger og liner., bokse. alt hvad man nu kan/skal bruge af udstyr. men her har jeg endnu ikke haft tid til at undersøge pris, fragt, kvalitet osv. så derfor koncentrere jeg mig om fluerne i øjeblikket. 


jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 17:52
Citat: FinnSommer

Citat: nocturne

 

jeg har fået nok af denne tråd med useriøse der ikke ved hvad de snakker om, hverken regler indenfor told. skat, moms og import. 
 

Om så du sidder på Nordpolen og driver din forretning hvor hovedmarkedet er i Danmark, så skal du registeres i Danmark på lige fod som alle andre virksomheder.


Den er lang og kringler, så du får sikkert bedst oplysning ved at kontakte Skat.

her vil jeg så gerne henvise til aftalen mellem danmark og thailand for beskatning af virksomheder i disse to lande. 

her står der så i artikkel 7 punkt 1, at der kun skal beskattes af profitten i det land, hvor man har hjemme (adresse-thailand).
medmindre at dette firma har fast arbejdssted i det andet kontraktland (danmark).

det vil med andre ord sige, at hvis jeg har et firma med tilhørende sted i thailand skal jeg kun betale thailandsk skat. medmindre at jeg altså ikke har en permanent filial eller lign. i danmark, hvorfra jeg tjener penge. har jeg det skal jeg også kun betale dansk skat af denne filials profit. 

og da jeg vil udsende direkte til køber har jeg altså ikke et sådant sted, og skal derfor ikke betale skat her. 

ARTICLE 7
Business Profits

1.         The profits of an enterprise of a Contracting State shall be taxable only in that State unless the enterprise carries on business in the other Contracting State through a permanent establishment situated therein. If the enterprise carries on business as aforesaid, the income or profits of the enterprise may be taxed in the other State but only so much of them as is attributable to that permanent establishment.

 


jack jacobsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 21:56
Gør som du vil Jack og held og lykke med projektet.

PS: Der er flere penge i fluer i Sverige end i Danmark.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 06:36
Hvem er du Jack? (din profil er sparsom). Hvor kommer du fra i Dk? Hvordan ser du ud? Har du en Facebook profil? Kender du nogle andre sportsfiskere, som vi andre tilfældigvis osse kender? 
I mine øjne er du bare en potentiel svindler, til det modsatte er sandsynliggjort. Du kommer lige ud af det blå og bruger det farlige ord penge. Jeg har en virksomhed, som svindlere ringer til og vil have velgørenhed til kræftramte børn. De tror man bare vil overføre til en konto. Jeg vil vædde på, at dine fluer skal betales før modtagelsen Wink....se hvad jeg mener Jack? Alle de andre skattemæssige og importmæssige ting er også en helt anden ting, som Finn er inde på.
MEN HVEM ER DU JACK? hvis du ikke kan/vil bevise det nu og her, så er dit løb kørt og vi vil alle holde skarpt øje med, hvad der lige sker på flue salg fronten. Husk vi er jo et lille land her.....næsten som een stor familie😉
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 10:37
Er Michael Luther flyttet til Thailand???????
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 10:58
Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Jack der sælges fluer rundt omkring i danske fysiske butikker og netbutikker til meget lave priser. Eksempelvis:
fluepusher.dk
fluer.dk
osv. 
Priserne starter ved kr. 7,- og opefter, så det er et presset marked du vil ind på. Om kvaliteten på disse fluer matcher kvaliteten på de fluer du kan få produceret skal jeg lade være usagt.

Klas
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 11:24
Citat: sage

Hvem er du Jack? (din profil er sparsom). Hvor kommer du fra i Dk? Hvordan ser du ud? Har du en Facebook profil? Kender du nogle andre sportsfiskere, som vi andre tilfældigvis osse kender? 
I mine øjne er du bare en potentiel svindler, til det modsatte er sandsynliggjort. Du kommer lige ud af det blå og bruger det farlige ord penge. Jeg har en virksomhed, som svindlere ringer til og vil have velgørenhed til kræftramte børn. De tror man bare vil overføre til en konto. Jeg vil vædde på, at dine fluer skal betales før modtagelsen Wink....se hvad jeg mener Jack? Alle de andre skattemæssige og importmæssige ting er også en helt anden ting, som Finn er inde på.
MEN HVEM ER DU JACK? hvis du ikke kan/vil bevise det nu og her, så er dit løb kørt og vi vil alle holde skarpt øje med, hvad der lige sker på flue salg fronten. Husk vi er jo et lille land her.....næsten som een stor familie😉

mig. jeg er en ung mand på 26 fra Midtjylland, nærmere sagt Herning. jeg har haft arbejde siden jeg var 9 år, hvor jeg startede med aviser på en rute min storbror havde som vi delte lige over. ellers har jeg siden hen været både fejedreng, haft ufaglært arbejde som blandt andet gartner, flyttemand. ud over det har jeg prøvet lykken med kokke faget, hvor jeg arbejde på en restaurant i London samt været soldat i Ca. 2 år, og med hjemmeværnet været udsendt til Kosovo. jeg var skrevet op på Randers HF fra sommeren 2013 til sommeren 2014 for, at tage min eksamen. men med de flinke studievejleder der den gang troede på mig fik jeg lov til næsten, at gøre det som jeg ville og endte med, at tage eksamen med gennemsnit højere end landsgennemsnittet det år på ca. 4 måneder. HF tager normalt folk 2-3 år, da jeg ville videre på universitet som ingeniør indenfor robot teknologi. kort sagt, jeg har været rundt omkring og prøvet at finde mit sted i verden, og hvad jeg skal bruge mit liv og tilværelse til før mit dikkedakværk bryder sammen.

og det har jeg så fundet her i thailand, hvor jeg gerne vil hjælpe nogen mennesker med at få en bedre levestandart, og ikke blive udnyttet som vi kender det fra de større producenter som får lavet deres produkter netop her i asien og sælger for dyre domme i europa, hvor blandt andet danmark er med. der er jo en grund til ufaglærte arbejdspladser er forsvundet ud af danmark over de sidste 25 år. f.eks skrev politikken i den forbindelse 17. november 2011 at over de sidste 20 år var forsvundet 370.000 danske ufaglærte jobs. de jobs er jo netop alt efter type røget til Østeuropa, Kina, Thailand og Indien, hvor der ikke er samme krav til løn, pension og arbejdsvilkår. 

kan i den her forbindelse fortælle, at den familie som jeg har tæt kontakt til her nede. er en familie på otte, hvoraf tre søstre (den ene gravid), to børn (5-8), en mor (65), en bedstemor (90) og en mand til den ene søster. ud af de otte er der tre som arbejder de to ældste søstre og manden til den ene. den ældste søster og hendes mand tjener tilsammen ca. 4500 kromer om måneden, hvor manden kun er hjemme 1 dag i ugen og ellers må arbejde ude uden at kunne se sin familie til dagligt. moren får 500 bath (95 kr.) om måneden i pension. denne indkomst er kun lige nok til, at betale regninger. husleje, el, vand, scooter, benzin, lån osv. så for at føde familien må den midterste søster prostituere sig selv til hovedsageligt vestlige "sexturister" for, at der også skal være plads til mad på bordet samt hospitals regninger. da den mindste dreng blev født med hjertefejl, og måtte gennemgå flere operationer som man ikke få gratis som vi kender det. derfor et dyrt lån der stadig afbetales samt lån til scooter og lign. og da skolen fra highshcool og frem koster penge, er der ikke nogen som skal regne med at få en uddannelse der kan bruges til noget, og møllen vil fortsætte.

det er familier som denne jeg gerne vil kunne hjælpe, hvor en forøget løn ville betyde at datteren kunne undgå prostitution, og samtidig kunne spare op så der muligvis blev plads til en uddannelse til børnene, så de kan træde ud af den fattigdom.      

jeg startede så med på et par forums i danmark, at hører om hvad folk ville syntes om sådan en ide. om man ville vælge at købe der istedet for sit sædvanelige sted eller ej. da jeg efter en uges tid fandt ud af, at det faktisk ville være muligt, at lave dette foretagne hvis folk var interesseret i det. og havde nu ikke tænkt mig at kun gøre det i danmark, men samtlige lande i europa, hvor skatte,moms, toldregler og prisniveau ville gøre det muligt. 

hvilket jeg også skriver, har jeg endnu ikke set på vedrørende stænger, liner osv. og her skal der jo også kvalitets testet så jeg ved om det kan klare sig lige så godt som andre mærker eller ej. en 10 punds line skal jo kunne klare det den lover. 10 pund og 20, 20 pund. 

og nej jeg kender ikke andre sportsfiskere. jeg har udelukkende kontakt til binderne og producenter som levere materialer for som sagt før, tage temperaturen på vandet.

vil hvis interessen er der tage kontakt til rutineret fiskere fra de lande jeg vil opstarte i (norge, sverige, danmark, england/skotland) med en hvis erfaring, som så for udstyr tilsendt gratis så de kan teste det. mod, at de selvfølgelig tilsender fyldestgjort besvarelse af, hvordan det har klaret sig.

samt jeg selv her teste det rent funktionelle såsom brudstyrke på diverse produkkter, så kavilitet ikke går på kompromis som skrevet før    

og ja selvfølgelig betaler man før man får produktet ligesom alle andre steder. betalingen bliver først henholdt, og derefter opkrævet når varen er afsendt. det så vidt jeg ved normal praksis. du betaler også i andre webshops når du tjekker ud med kurven.

ved tabt forsendelse vil der så blive tilsendt en ny pakke selvfølgelig. selv postdanmark mister 8% af alt brevpost folk sender, og det skal jo ikke gå ud over køber, der lige har givet en bestilling. for kommer varen ikke bliver der jo nok ikke bestilt igen

og med hensyn til skat osv. så skal jeg jo nok selv få styr på det skal du se. det jo ikke noget der skal bekymres om. ligger også her ud med, at fortælle om told, moms og importafgift. hvor en flue til 10 kr. vil komme til at koste omkring 15 kr.  dette gælder jo så kun for danmark, da der er andre regler i andre lande og moms og toldsatsen kan være anderledes. men begge priser vil blive tydeligt fremvist så man ikke tror det er en pris, men lige glemmer at snakke om momsregler, så det kommer bagpå folk. opdaterede moms og toldregler vil derfor være, at forefinde på siden også for hvert land det vil blive aktuelt
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 11:37
Citat: Bendtsen

Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Jack der sælges fluer rundt omkring i danske fysiske butikker og netbutikker til meget lave priser. Eksempelvis:
fluepusher.dk
fluer.dk
osv. 
Priserne starter ved kr. 7,- og opefter, så det er et presset marked du vil ind på. Om kvaliteten på disse fluer matcher kvaliteten på de fluer du kan få produceret skal jeg lade være usagt.

Klas


siger mange tak for den for første gang konstruktive kritik jeg for alvor kan bruge til noget. 

dog er de billigste fluer jeg har fundet været til ca. 11 kroner. du skulle vel ikke have tid til at linke til de 7? så jeg kan se efter hvilken slags det er??

grunden til jeg lige netop vælger dette marked er netop fordi førnævnte familie og andre i lignende situationer i provinsen netop har den kompetence at kunne binde fluer. hvis dette ikke lykkes, vil jeg prøver, at finde andre kompetencer jeg kan tage fod i så de ikke bare får af folk.
jack jacobsen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:00
Alt sammen meget godt og en god historie Jack. Jeg blev dog ikke ret meget klogere på hvem du er. En opsummering: Jack fra Herning og Thailand.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:08
Fluer.dk under "Kystfluer".

Klas
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:14
Citat: Bendtsen

Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Klas

Det kan jeg godt nok ikke forstå at du mener Klas. 
Ingen aner hvem manden er. Han har ikke engang noget efternavn. Han kommer med en lang livshistorie, men ikke så meget som en eneste reference på noget som helst. Intet hvor nogen kan sige......nåhh dig kender jeg sku da godt. Vi gik i samme skole, eller den vej boede min fætter også på. Vi ved nu han hedder Jack og har boet i Herning og er nu i Thailand. Jamen bestil du da bare en flok fluer Klas 😉...mod forudbetaling naturligvis 😉

Jeg blev også kontaktet af en kvinde fra Uganda, som ikke kunne komme videre i lufthavnen, fordi hun havde mistet sin pung og billet. Skal jeg sende den mail videre til dig? 😂. Undskyld mig min sarkasme, men der er sku en grund til at man er mistænksom, når der absolut INTET id findes på Jack her i tråden og han vil lave forretning med os.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:17
Citat: sage

Alt sammen meget godt og en god historie Jack. Jeg blev dog ikke ret meget klogere på hvem du er. En opsummering: Jack fra Herning og Thailand.

jamen så må du så sandelig gøre det klart hvad du vil vide. er jo ikke en dating profil det her. har prøvet så godt jeg kunne at give indblik, hvem jeg er, hvad jeg vil osv. og nu må den stoppe her. og der bliver ikke svaret mere omkring min person. og har ikke tænkt mig at finde eksamenspapirer, løn sedler og pas frem så i kan se. 

spørgsmålet var og stadig er, ville denne forretningsmodel være attraktiv, hvis det hele blev overholdt efter de regler der nu engang findes. at når man køber sit udstyr vil være direkte støtte af de lokale medarbejdere, ved større løn. Og ved stor nok profit (alt efter 12000 som bliver min løn) som førnævnt bliver givet til velgørende formål.

vil man under denne forudsætning skifte fra sit kendte mærke til dette.
1 hvis prisen er billiger, 2 prisen den samme 3. prisen højere. og i så fald hvor meget billigere og, hvor meget højere i %.  

hvis man altså går ud fra kvaliteten er den samme. og der selvfølgelig ikke bliver lavet kopier af patenter som endnu er gældene 
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:24
Citat: sage

Citat: Bendtsen

Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Klas

Det kan jeg godt nok ikke forstå at du mener Klas. 
Ingen aner hvem manden er. Han har ikke engang noget efternavn. Han kommer med en lang livshistorie, men ikke så meget som en eneste reference på noget som helst. Intet hvor nogen kan sige......nåhh dig kender jeg sku da godt. Vi gik i samme skole, eller den vej boede min fætter også på. Vi ved nu han hedder Jack og har boet i Herning og er nu i Thailand. Jamen bestil du da bare en flok fluer Klas 😉...mod forudbetaling naturligvis 😉

Jeg blev også kontaktet af en kvinde fra Uganda, som ikke kunne komme videre i lufthavnen, fordi hun havde mistet sin pung og billet. Skal jeg sende den mail videre til dig? 😂. Undskyld mig min sarkasme, men der er sku en grund til at man er mistænksom, når der absolut INTET id findes på Jack her i tråden og han vil lave forretning med os.


mit efternavn står tydeligt i bunden. Jack Jacoben
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:25
Citat: nocturne

Citat: sage

Citat: Bendtsen

Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Klas

Det kan jeg godt nok ikke forstå at du mener Klas. 
Ingen aner hvem manden er. Han har ikke engang noget efternavn. Han kommer med en lang livshistorie, men ikke så meget som en eneste reference på noget som helst. Intet hvor nogen kan sige......nåhh dig kender jeg sku da godt. Vi gik i samme skole, eller den vej boede min fætter også på. Vi ved nu han hedder Jack og har boet i Herning og er nu i Thailand. Jamen bestil du da bare en flok fluer Klas 😉...mod forudbetaling naturligvis 😉

Jeg blev også kontaktet af en kvinde fra Uganda, som ikke kunne komme videre i lufthavnen, fordi hun havde mistet sin pung og billet. Skal jeg sende den mail videre til dig? 😂. Undskyld mig min sarkasme, men der er sku en grund til at man er mistænksom, når der absolut INTET id findes på Jack her i tråden og han vil lave forretning med os.


mit efternavn står tydeligt i bunden. Jack Jacoben
Jacobsen*
jack jacobsen
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:40
Citat: sage

Citat: Bendtsen

Det var dog en utrolig mistænkeliggørelse og uvilje mod en person der kommer med en forespørgsel på et forretningskoncept, som han mener er gangbart. Hvis man ikke synes om forretningsmodellen, eller tror den er pivulovlig, kan man vel bare holde sig fra at købe.

Klas

Det kan jeg godt nok ikke forstå at du mener Klas. 
Ingen aner hvem manden er. Han har ikke engang noget efternavn. Han kommer med en lang livshistorie, men ikke så meget som en eneste reference på noget som helst. Intet hvor nogen kan sige......nåhh dig kender jeg sku da godt. Vi gik i samme skole, eller den vej boede min fætter også på. Vi ved nu han hedder Jack og har boet i Herning og er nu i Thailand. Jamen bestil du da bare en flok fluer Klas 😉...mod forudbetaling naturligvis 😉

Jeg blev også kontaktet af en kvinde fra Uganda, som ikke kunne komme videre i lufthavnen, fordi hun havde mistet sin pung og billet. Skal jeg sende den mail videre til dig? 😂. Undskyld mig min sarkasme, men der er sku en grund til at man er mistænksom, når der absolut INTET id findes på Jack her i tråden og han vil lave forretning med os.

har desuden også oplyst Randers HF hvor du med en opringning kan få oplyst om jeg nu har gået der eller ej.
jack jacobsen
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:44
Jesper han laver en forespørgsel på om nogen herinde ville være interesseret i at købe fluer på de præmisser han oplister. Jeg synes ærlig talt han fortjener nogle ordentlige svar frem for en mistænkeliggørelse fra første svar.

Hvis han laver et scam vil det jo lynhurtig ende i et forum som dette. Indrømmet - bedre løn til binderne og overskud udover Kr. 12.000,-/mdr. til velgørenhed er svært at eftervise, men det må jo komme an på en prøve.

Betalingen er ikke nævnt som forudbetaling, som jeg lige kan se, men her kommer PayPal eller andre sikre betalingsformer vel nemt i spil.

Min pointe er bare, at vores samfund skrider fra at være bygget på tillid (uden at man behøver at være naiv) over mod mistillid. Men det er vel at forvente med de rabiate højreorienterede udmeldinger der har præget tonen i DK siden 1972! (Åh, undskyld, der kom lige lidt fordom og politik Disapprove)

Klas
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:47
Det beklager jeg Jack, at jeg først ser dit efternavn nu. Har du en FB profil? Måske kan nogen kende dig, hvis de ser dig på billede?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:52
Citat: Bendtsen

Jesper han laver en forespørgsel på om nogen herinde ville være interesseret i at købe fluer på de præmisser han oplister. Jeg synes ærlig talt han fortjener nogle ordentlige svar frem for en mistænkeliggørelse fra første svar.

Hvis han laver et scam vil det jo lynhurtig ende i et forum som dette. Indrømmet - bedre løn til binderne og overskud udover Kr. 12.000,-/mdr. til velgørenhed er svært at eftervise, men det må jo komme an på en prøve.

Betalingen er ikke nævnt som forudbetaling, som jeg lige kan se, men her kommer PayPal eller andre sikre betalingsformer vel nemt i spil.

Min pointe er bare, at vores samfund skrider fra at være bygget på tillid (uden at man behøver at være naiv) over mod mistillid. Men det er vel at forvente med de rabiate højreorienterede udmeldinger der har præget tonen i DK siden 1972! (Åh, undskyld, der kom lige lidt fordom og politik Disapprove)

Klas
Klas jeg ved ikke lige hvem du vil ramme med de sidste linier her?? ...Men vi bliver nok ikke enige i, hvordan man skal gebærde sig.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 13:05
Citat: Bendtsen

Jesper han laver en forespørgsel på om nogen herinde ville være interesseret i at købe fluer på de præmisser han oplister. Jeg synes ærlig talt han fortjener nogle ordentlige svar frem for en mistænkeliggørelse fra første svar.

Hvis han laver et scam vil det jo lynhurtig ende i et forum som dette. Indrømmet - bedre løn til binderne og overskud udover Kr. 12.000,-/mdr. til velgørenhed er svært at eftervise, men det må jo komme an på en prøve.

Betalingen er ikke nævnt som forudbetaling, som jeg lige kan se, men her kommer PayPal eller andre sikre betalingsformer vel nemt i spil.

Min pointe er bare, at vores samfund skrider fra at være bygget på tillid (uden at man behøver at være naiv) over mod mistillid. Men det er vel at forvente med de rabiate højreorienterede udmeldinger der har præget tonen i DK siden 1972! (Åh, undskyld, der kom lige lidt fordom og politik Disapprove)

Klas

ja der bliver selvfølgelig tale om et system som paypal eller epay. 

med med hensyn til at jeg siger overskud er, at hvis jeg skal bruge 100.000 om måneden før det hele lige løber rundt og deri har mine 12000 i budget og jeg så kun får indbragt 90.000.. så har hele firmaet om helhed jo underskud på 10.000

tager jeg i stedet og siger min løn er de første 12.000 af overskuddet vil det se således ud
100.000-12.000 = 88.000

jeg får så indtjent de samme 90.000

90.000-88.000= 2.000

og derved har firmaet overskud på 2.000 .. det gør at medarbejderne kan blive ved med at arbejde og have de bedre vilkår jeg har snakket om
der er dog ikke noget til velgørenhed denne måned men min løn er så 2.000 kr. 

bliver der så indtjent 105.000 

105.000-88.000 = 17.000 

17.000-12.000 = 5.000 vil så gå til velgørenhed

p´s. tak for linket til fluerne .. 

jack jacobsen
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 13:30
Hej Jack
Hvad med nogle foto af nogle af fluerne ? 
Og hvilke kroge / matrialer bruges der ?

Mvh.  Jørgen

Til top
jack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nocturne Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2016
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nocturne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 13:30
Citat: sage

Det beklager jeg Jack, at jeg først ser dit efternavn nu. Har du en FB profil? Måske kan nogen kende dig, hvis de ser dig på billede?

så er der et helt nytaget billede. ikke pænt men så kan du se personen bagved som du gerne vil have.

og har jo endnu ikke spurt efter en eneste øre fra en eneste person. så denne miltænkliggøresse jeg er ude for er helt fjern for mig. 
jack jacobsen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum