Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Århus å nær pinds møller

 Besvar Besvar
Forfatter
Lucas tran Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lucasfisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2016
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucasfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Århus å nær pinds møller
    Sendt: 21 Sep 2016 kl. 19:56
Hej! 
Var lige forbi Pinds møller pnt sidste uge hvor jeg så århus å løber i gennem. Er der nogen ved om der mange fisk i åen omkring pinds møller og kan udpege nogen spots? 
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2016 kl. 21:26
Hej Lucas

Det er længe siden jeg har været ude forbi at kigge, måske et par år. Men har siden min barndom med jævne mellemrum fisket i åen derude og der har altid været mange små bækørreder derude. Ganske smukke fisk der specielt med flue kan være udfordrende at fiske til under de ofte trange kår. Det er meget sjældent at se større fisk derude. Men efter der blev fjernet spærringer går havørreder op og gyder derude. Men tror det er ret sent på året de gør det og kender kun reelt til observationer af disse om vinteren. Det kan være andre ved nærmere om lige det end jeg gør.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 15:55
Citat: Salmoniden

Hej Lucas

Det er længe siden jeg har været ude forbi at kigge, måske et par år. Men har siden min barndom med jævne mellemrum fisket i åen derude og der har altid været mange små bækørreder derude. Ganske smukke fisk der specielt med flue kan være udfordrende at fiske til under de ofte trange kår. Det er meget sjældent at se større fisk derude. Men efter der blev fjernet spærringer går havørreder op og gyder derude. Men tror det er ret sent på året de gør det og kender kun reelt til observationer af disse om vinteren. Det kan være andre ved nærmere om lige det end jeg gør.

Aarhus Lystfiskerforening (ALF) har en del af Århus Å og melder om fine fangster af både bækørred og havørred.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 19:29
Ja Finn det er jeg klar over er korrekt. Jeg har også selv engang været medlem af ALF samt også i det øvrige Århus å system har fanget mange store bækørreder da fiskeriet i fordums tider var meget bedre. Men billedet lige ved Pinds Mølle har altid været det samme med næsten ingen store fisk men masser af små ørreder samt sporadiske skaller. Om der nu også eksisterer lige ved Pinds et reelt havørredfiskeri f.eks hen på efteråret kan jeg have mine tvivl om selvom jeg har kendskab til både havørred- og sporadisk laksefangster fra det øvrige åsystem.   
Til top
Lucas tran Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lucasfisker Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2016
Geografisk: Hasselager
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucasfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2016 kl. 19:39
Takker!! Tage en tur forbi imorgen så må vi se hvad det bliver til! 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum