Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2hånds stang til laks

 Besvar Besvar
Forfatter
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2hånds stang til laks
    Sendt: 20 Sep 2016 kl. 22:24
hej folkens..

Jeg skal have købt mig en 2hånds stang til primært fiskeri i de norske elve efter laks :) har siddet lidt og kigget på det og været rundt at høre i butikker.. Men vil også gerne lige høre folks mening herinde :) 

Havde overvejet at købe scierra Chrome 12,8 #8/9 ??

Er dette et godt bud eller hvordan ? Mit budget ligger i dette prisleje max..

På forhånd, tak :) 

Mvh jfro

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2016 kl. 22:33
kunne du oplyse dit budget?

Og hvilke elve vil du fiske i?
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2016 kl. 23:12
Hejsa vil helt klart anbefale du købe en god brugt stang du kan få en fed stang brugt for hvad man skal give for sådan en scierra. den kan være en sage eller zpay mvh claus
  
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2016 kl. 23:58
Hej Johan,
Se evt. mit svar under forum-forespørgsel på en god brugt 2-hånds stang #8/9 her på siden.
MPA var Scierras tidligere topserie under Henrik Mortensen, og den aktuelle stang lå i en pris på omkring 5400 kr, og så har den en rejsemæssig fordel i at være 6-delt, så du kan lægge den i en kuffert eller rygsæk.
Jeg sælger MPA'en fordi jeg de sidste par år kun fisker i mindre elve, og derfor kun fisker med enhånds eller switch.
Send mig en mail nicolai.boss@gmail hvis du vil høre nærmere.
Til top
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2016 kl. 17:57
mit budget er max 3000kr

og skal bruges i norsk elve, ingen bestemte. men i stil med bjerkreim


Redigeret af jfro - 21 Sep 2016 kl. 17:58
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2016 kl. 21:49
Gør som Nicolai - gå enhånds. Køb en 10 fods enhåndsstang klasse 7 eller 8 - medium hurtig aktion - en godt bagtung klump på 7-8 meter - brug mono runningline - lær dig enhånds spey - single og double- og du vil kaste lige så godt og langt som 2hånd og får dobbelt sjov - arme og ryg bliver glade. Det er gøy Tongue som norsken siger.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 02:08
Jeg er ovre i den helt anden boldgade. Har altid foretrukket de lange stænger 14-15 fod klasse 9-10. Jeg kan lide dem til kontrol af linen og kontrol af fisken samt til når der er mulighed for overhåndskast og føler behov derfor at kunne kyle hele linen ud. Det er jo som regel også det meste af tiden med toppen af stangen fighten foregår og jeg har aldrig følt det store behov for at fiske meget let og har stadig haft fornøjelsen af de mindre laks selvom jeg jo typisk kun og altid fanger de aller største laks i hele verdenen nogensinde overhovedet Wink
Dog faldt de første to fluelaks som dreng før den tiden jeg kunne tumle en tohånds for brug af en 11 fods enhånds jeg også knapt i den alder og ikke længe kunne finde kræfter til. Reelt har jeg kun brugt alm. enhånds og det det normale havørred kystgrej i Skauga der må i sammenligning med så mange elve og vel sagtens også Bjerkreim betegnes som en mikro elv. I Mandal den ene tur jeg har været der en 12,4 fods. Så jeg kan sagtens følge tilpasningen af lettere grej, også til Bjerkreim selvom jeg aldrig har været der men ud fra den opfattelse jeg har læst og hørt mig til. Dog gør ovenstående "opdragelse" at jeg til de større elve såsom Gaula ikke helt forstår tendensen til også der at mene at have opfattelsen af at en del går ned i fod længde til de 12,4 - 13 fod fremfor de fordele jeg mener at have ved de 14 - 15 fod. 


Redigeret af Salmoniden - 22 Sep 2016 kl. 02:17
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 17:52
Hej Johan,
Jeg har en 14' #9 4-delt Orvis Shooting Star m. 4 Vision ACE skydehoveder til salg.
Det hele er som nyt, købt hos Go-Fishing i Odense. Prøv evt. at "Google" den.
Pris: 2200-kr.

Vh. Ivan Jeppesen. 
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 20:37
hejsa.
Jeg har lige lagt en auktion op på en loop epic. 13.6ft
Medium fast aktion.
Med held kan du få en billig super stang.
 Mener at det er evotec klinge.
Mvh. Thomas.
Kan nok også hitte et skyde hoved eller to at smide i handlen.
 Mvh. Thomas
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 21:57
Jeg går altså kun enhånds-/switch fordi jeg primært går i mindre elve. Bevæger jeg mig ud i lidt større vand synes jeg klart at stænger i 12,5-14 fod kan have deres berettigelse Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum