Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afprøvning af fluestang på sjælland

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Afprøvning af fluestang på sjælland
    Sendt: 28 Aug 2016 kl. 17:27
Hejsa

Nogen som ved hvor man på sjælland kan afprøve Sage Salt 690-4, Hardy Zephrus SWS 9´#6 og Orvis Helios 2 906-4 SW tipflex?

Helst i samme forretningTongue

Mvh Claus
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 18:13
Hej
Jagt og fiskemagasinet kunne have Hardy hjemme. Måske også Sage salt ?
Sport Dres har noget Sage, men ikke Hardy.
Ingen forretninger på Sjælland har Orvis (mig bekendt) Du skal nok en tur til Go-fishing i Odense. De skulle til gengæld også have Sage salt.
Udvalgt er, desværre for os på Sjælland, ikke så stort.
I Malmø ligger en udmærket forretning, som hedder Fly fishing Masters.
Prøv at gå ind på deres hjemmeside. De har både Sage, Hardy og nok også Orvis.

Mange hilsner
Jan
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 18:14
Orvis forhandles kun hos go fishing, men jagt og fiskerimagasinet burde have Hardyen
Michael Nielsen
Til top
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 19:07
Ok tak for svar, så må jeg en tur til Odense. Vil altså prøve en Helios 2Smile
 Mvh Claus
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 19:15
Gofi har Orvis'en og Hardyen men ikke længere Sage ser det ud til.
Til top
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 10:04
Kan se at Go-fi har et tilbud hvor de giver kr. 2.000,- for en brugt fluestang hvis man køber en ny Orvis Helios 2.

Spørgsmålet er om min Sage Xi3, 890-4 er mere vær end det de tilbyde ved køb af ny Helios 2?

Mvh Claus
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 11:14
Citat: juul13

Kan se at Go-fi har et tilbud hvor de giver kr. 2.000,- for en brugt fluestang hvis man køber en ny Orvis Helios 2.

Spørgsmålet er om min Sage Xi3, 890-4 er mere vær end det de tilbyde ved køb af ny Helios 2?

Mvh Claus

Som de andre skriver gofi er eneste Dk forhandler af Orvis, men inden du tager afsted så ring og forhør dig om de har det på lager du gerne vil prøve Orvis/Hardy SWS i #6.

om din XI3 890 er mere vær kommer an på standen, kvittering/garantibevis, men sådan en XI3 plejer at blive solgt for ca. 2500,- +- personligt vil jeg bytte med gofi hvis de vil give 2000,- i bytte hvis du køber en Helios2. 

Tror flest folk går med #5-7 derfor kan det til tider være lidt svært at komme af med en #8'er og XI3 har været på bud hos flere forhandler da de nye SAGE salt pinde kom frem.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 11:49
Til top
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 11:55
Ok, var også de tanker jeg selv gik med. Der har jo været en tendens til at man går ned i klasse over de seneste år.

Har selv i 2014 bygget en Xi2 og på det tidspunkt var det helt normalt med en klasse 8 på kysten. Men den stang skal alligevel aldrig sælgesWink

Ringer til dem og spørger om de ligger inden med en #6'er man kan prøve.

Mvh Claus
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 12:45
På Sjælland er jagt og fiskerimagasinet en mulighed for at prøve Sage og Hardy, som de andre nævner er det go Fishing hvis der skal prøves Orvis.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2016 kl. 11:04
Nu ved jeg godt det ikke er en Hardy eller en Orvis stang, men Kim/salmonfly holder fødselsdag her fra på Torsdag d. 1/9-16 til d. 10/9-16 og plejer at have 20% på mere eller mindre alt inc. Scott stænger og Scott er helt sikkert et kast vær Smile
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2016 kl. 19:30
Har du fået prøvet nogle stænger?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Claus Juul Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
juul13

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: hornsherred
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér juul13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2016 kl. 19:35
Ja, jeg er "solgt" til en Orvis Helios 2, og har da også købt en i 906-4 som jeg glæder mig til at prøve.

Tak for jeres deltagelse i tråden.

Mvh Claus
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2016 kl. 21:23
Citat: juul13

Ja, jeg er "solgt" til en Orvis Helios 2, og har da også købt en i 906-4 som jeg glæder mig til at prøve.

Tak for jeres deltagelse i tråden.

Mvh Claus

Lækkert ;-)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 07:20
Nu er i vist proffer,,, hvis man køber en 'standart' stang til kyst, vil jeg kunne mærke forskel, har fluet i et par år for MANGE år siden, men har ikke længere teknikken, skal ud og have en ny stang da da mine alle er fra 70'erne.... pånær mine 2 gamle splitcane ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum