Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskellen på sportsfiskere og lystfiskere

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forskellen på sportsfiskere og lystfiskere
    Sendt: 26 Aug 2016 kl. 09:18
Er der nogen som har overvejet, hvad der er forskellen på sportsfiskere og lystfiskere…?




Redigeret af NRE - 26 Aug 2016 kl. 14:23
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 09:25
lol LOL
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 10:19
Hvad er formålet med spørgsmålet??
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 11:56

Jeg er selv Lystfisker med stort 'L', så derfor er jeg helt på det rene med, hvad jeg lægger i den betegnelse.


Men jeg synes det kunne være interessant at få opklaret, hvilken begrundelse der er for, at der er nogle stangfiskere som kalder sig sportsfiskere.


Jeg ser nemlig sådan på det, at hvis noget skal kunne være en sport, så skal alle parter helt frivilligt deltage i gamet, og jeg tvivler på, at der nogle af de såkaldte sportsfiskere, som har indgået aftaler med fiskene om, at de gerne vil deltage i en sportsbegivenhed.

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 13:00
Og om lidt kommer der sikkert en svada mod DSF, der som bekendt er skyld i alt! Censored
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 14:01
Eller og enhver ved jo at lystfiskere er de eneste rigtige fiskere. Det siger da sig selv.
Sportsfiskere er onde mennesker, og de bor allesammen i Jylland og fisker efter havørred og laks og tilraner sig fisketegnsmidler uden hensyntagen til hverken gedder eller Sjællændere.
Det er jo heller ikke uden grund at den jyske gren af Illuminati, også kendt under navnet DSF, har valgt at bruge navnet "Sportsfiskeren" til deres blad.

CryLOLLOLWink

Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 14:43
Kåre Hermansen jeg synes ikke du skal udstille di uvidenhed mere end du så ofte gør Danmarks Sportfiskerforbund har først noget med sportsfiskeren at gøre i 1938 det er første gang forbundet er nævnt PÅ BLADET SPORTSFISKEREN altså fra 15 maj 1926 til 31/12 1937 er det sportfiskerforeningen der har bladet og mig bekendt er det foreningen 1926 for lige at gøre det helt forståligt så betalte bogtrykker Sørensen Holstebro for egen regning de første årgange men jeg ved desværre ikke hvor længe
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 14:49
Nu er ironi på skrift jo svær at formidle/forstå John. Men du kan være sikker at ovenstående indlæg fra min side er en demonstration af ironi.
Og jeg udstiller min uvidenhed "Så ofte"? Den vil jeg godt lige have uddybet? 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 16:43
Lyst eller sportsfisker, er for mig hip som hap. Man kan kalde sig hvad man vil, så længe man ikke kalder andre noget de ikke er.
Man kunne jo fristes til at sammenligne med jægere. Lyst, eller sports mordere? Men det lyder forkert, selv om der da også blandt jægere, findes grupper der er meget pro udsætning af skydefugle, fordi antallet/udbyttet er det der fuldender oplevelsen.
Jeg vil kalde mig selv lystfisker. Fisker fordi jeg har lyst til det. Jeg nyder facetterne ved at "snyde" naturens vilde fisk og tage mit bytte med hjem, hvis sulten kræver det, eller pladsen i fryseren tillader det. Men jeg er også sportsfisker, fordi jeg fisker på fiskenes præmisser. Jeg må forlade mig på, at fiskene på dagen, har en naturlig rytme, som jeg skal indordne mig under. Jeg må vælge mine agn, så de på bedst mulig vis, repræsenterer fiskenes naturlige føde og jeg må affinde mig med at blive slået, fordi jeg er på udebane, fordi jeg ikke har gjort mit hjemmearbejde godt nok. Det er en kamp på liv og død for fisken. For mig er det en kamp mod grådighed, at forfalde til urent spil, at sætte barren for lavt eller være ukritisk med min tilgang til naturen.
Altså kort sagt, at opføre mig som en god sportsmand og fiske på fiskenes præmisser hvor fiskene naturligt er hjemmehørende og ikke at opsøge steder steder hvor fiskene er placeret, uden hensyntagen til naturligt skjul, fødetilgang, vandkvalitet og populationstæthed.
Lystfiskeren i mig, kunne måske finde på at fiske i fredningsbælter og neden for menneskeskabte forhindringer der unaturligt koncentrerer fiskene. Sportsfiskeren i mig, siger at det er forkert, så derfor gør jeg det ikke.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Lars Broberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Broberg

Tilmeldt:: 06 Dec 2006
Geografisk: Jyllinge
Status: Offline
Beskeder: 15
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 17:32
Ordet sport er engelsk, af oldfransk desport'adspredelse'.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 19:20
Citat: sulen

Altså kort sagt, at opføre mig som en god sportsmand og fiske på fiskenes præmisser hvor fiskene naturligt er hjemmehørende og ikke at opsøge steder steder hvor fiskene er placeret, uden hensyntagen til naturligt skjul, fødetilgang, vandkvalitet og populationstæthed.

Hvis du mener det er sport, at fange og fighte en fisk, som ikke selv har givet tilsagn om, at den ønsker at deltage i dit game, så svarer det til, at en rocker giver dig en eftertrykkelig røvfuld, og at han så efterfølgende påstår, at det var en helt fair boksekamp på sportslige præmisser.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 19:44

Hvis du mener det er sport, at fange og fighte en fisk, som ikke selv har givet tilsagn om, at den ønsker at deltage i dit game, så svarer det til, at en rocker giver dig en eftertrykkelig røvfuld, og at han så efterfølgende påstår, at det var en helt fair boksekamp på sportslige præmisser.
[/QUOTE]

Det var da en underlig sammenligning.
Hvis du endelig skal blande rockere ind i det, så bør du nok omskrive den til at jeg har en fair chance for selv at vælge om jeg vil indlade mig på en slåskamp, lige som en fisk har en rimelig mulighed for at fravælge min agn, med mindre den er på grænsen til at sulte ihjel, fordi en grundet nylig overstået gydning, eller placering i en sø uden dens naturlige fødeemner, ikke har spist i længere tid,
Så kan vi jo tage rockeren med i betragtning igen. Han lader dig vide, at hvis du ikke slås, klipper han dine fingre af.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 20:19
Ordet Sportsfisker - udspringer ikke af den danske betydning af sport - men af den engelske - hvor orden nærmest kan sammenlignes med fairnes og sportsmanship - altså en rimelig ordentlig opførsel overfor natur og sine medfiskere m.v.

Så at gøre det til den danske betydning, at det derfor skulle være en konkurrence er en fundamental og lidt grinagtig misforståelse.

John B. er lidt inde på det: - Sportsfiskerforeningen af 1926 - som blev stiftet på foranledning af en af dansk laksefiskeris koryfæer,(nemlig skomagermester Hans Bagge fra Tarm) - fik som sin første formand Oberstløjtnant Carl Theodor Wegener, der mente at den engelske måde at holde et minimum af stil og god opførsel skulle fremhæves, hvorfor han i sin bog 'Sportsfiskeri' fra 1926 brugte denne betegnelse - og kom så ind i det danske (lyst-)fiskeri af den vej.

Siden har misforståelserne om ordet huseret - og det fortsætter så her.

mvh
H.


Redigeret af tackler - 26 Aug 2016 kl. 20:20
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 20:31
Citat: tackler

Siden har misforståelserne om ordet huseret - og det fortsætter så her.

Er det i bare prisen man må betale, når man forurener det danske sprog med ord, som har en anden betydning, end den det nøjagtig samme ord har på dansk.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 21:19
Citat: sulen

Det var da en underlig sammenligning.
Hvis du endelig skal blande rockere ind i det, så bør du nok omskrive den til at jeg har en fair chance for selv at vælge om jeg vil indlade mig på en slåskamp, lige som en fisk har en rimelig mulighed for at fravælge min agn, med mindre den er på grænsen til at sulte ihjel, fordi en grundet nylig overstået gydning, eller placering i en sø uden dens naturlige fødeemner, ikke har spist i længere tid,
Så kan vi jo tage rockeren med i betragtning igen. Han lader dig vide, at hvis du ikke slås, klipper han dine fingre af. 

Analogien er skam helt relevant, rockeren kunne jo også starte med, at være meget venlig og tilbyde dig en iskold pilsner, så du bliver lokket inden for hans rækkevidde, og at du så først får en røvfuld, når du har ladet dig narre af hans lumske trick.

Det korte af det lange er, at der hverken er sport eller fairness, når vi narrer fiskene med vores fluer, blink eller woblere, og vi er lystfiskere fordi vi fisker af lyst, og ikke som en levevej.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 21:43
Citat: NRE

Citat: sulen

Det var da en underlig sammenligning.
Hvis du endelig skal blande rockere ind i det, så bør du nok omskrive den til at jeg har en fair chance for selv at vælge om jeg vil indlade mig på en slåskamp, lige som en fisk har en rimelig mulighed for at fravælge min agn, med mindre den er på grænsen til at sulte ihjel, fordi en grundet nylig overstået gydning, eller placering i en sø uden dens naturlige fødeemner, ikke har spist i længere tid,
Så kan vi jo tage rockeren med i betragtning igen. Han lader dig vide, at hvis du ikke slås, klipper han dine fingre af. 

Analogien er skam helt relevant, rockeren kunne jo også starte med, at være meget venlig og tilbyde dig en iskold pilsner, så du bliver lokket inden for hans rækkevidde, og at du så først får en røvfuld, når du har ladet dig narre af hans lumske trick.

Det korte af det lange er, at der hverken er sport eller fairness, når vi narrer fiskene med vores fluer, blink eller woblere, og vi er lystfiskere fordi vi fisker af lyst, og ikke som en levevej.


Nej, det er noget vrøvl du skriver. Rockere har ikke lyst til at lokke sagesløse borgere til med øl for at give dem tæsk,så din analogi er helt skudt ved siden af.

Det vil være lige så meget vrøvl at skrive, at en erhvervsfisker ikke fisker fordi han har lyst til det, men fordi det er hans job og han skal fordi han skal leve af det. Hvis man ikke har lyst til sit job, så bør man stoppe.

Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2016 kl. 22:52
Citat: sulen

Det vil være lige så meget vrøvl at skrive, at en erhvervsfisker ikke fisker fordi han har lyst til det, men fordi det er hans job og han skal fordi han skal leve af det. Hvis man ikke har lyst til sit job, så bør man stoppe.

Nu er vi vist derude, hvor det er blevet en diskussion om længden på kejserens skæg.
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 07:20

Nu er vi vist derude, hvor det er blevet en diskussion om længden på kejserens skæg.
[/QUOTE]

Var det ikke det fra begyndelsen ?

Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 07:22
en kamerat af mig kalder sig sports fisker. det han ligger i ordet sport, er han sætter det meste ud igen. så han tager kun med hjem hvad der skal på panden den aften.

og han er endda fra jylland ;-) så nok et mirakel i forhold til din mening om jyder LOL
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 07:23
Citat: damquick


Nu er vi vist derude, hvor det er blevet en diskussion om længden på kejserens skæg.

Var det ikke det fra begyndelsen ?

[/QUOTE]

enig, det var en fælde fra starten af
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 08:23
Lystfiskeren er ham med smilet på læben.
Sportsfiskeren er ham med det sammenbidte udtryk Big smile
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 08:41
Det var dejligt at se Heintz på banen så vi kan få nogle misforståelser væk
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 12:27
Heinz beskrivelse er helt rigtig.

Men Riisen må da kede sig i varmen.
Sulen er han/hun ikke = Belinda
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2016 kl. 23:00
 
Sulen er han/hun ikke = Belinda [/QUOTE]

Tager du mange stoffer?
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 10:00
Her har vi igen en af NRE's utallige sure opstød, gud ved om han nogen siden har haft en lystsportsfiskerSTAGE....åh nej det hedder stang i sine hænder.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 13:18
Citat: sulen

 Tager du mange stoffer? 

Willemanden er hårdt dopet med DSF...LOL
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 13:19
og hvad mon det her betyder? Wink http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=lus%20i%20skindpelsen

Redigeret af sage - 28 Aug 2016 kl. 13:20
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 16:48
Sulen og Riisen - Nej - jeg er ikke doped med hverken DSF eller andre hårde stoffer - Jeg render heller ikke på drukhuse eller andre tilsvarende etablissementer - Ganske enkelt lidt kedelig på det område.

jeg retter jer kun, når I siger noget, der er vrøvl. Desværre sker det ret tit, fordi I ikke gider sætte jer ordentlig ind i stoffet.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 21:08
Citat: NRE

Citat: tackler

Siden har misforståelserne om ordet huseret - og det fortsætter så her.

Er det i bare prisen man må betale, når man forurener det danske sprog med ord, som har en anden betydning, end den det nøjagtig samme ord har på dansk.

Nogle gange skal man ikke prøve at oversætte ord bare for at oversætte.

Det danske sprog er ikke det værste. 
Svensk er langt værre hvor stort set alle ord er oversat og det ender ofte med både forvirring og det stik modsatte end den oprindelige betydning.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 21:11
Jesper den sidder lige i "grejboksen" eller rettere sagt i skabet, men han fatter det næppe
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2016 kl. 22:37

Sagen er vel, at ordet lystfiskeri med sikkerhed kan dateres helt tilbage til 1649, hvor det optræder i den første danske bog om lystfiskeri.


Begrebet sports fishing kommer først her til Danmark i starten af 1900-tallet, sammen med nogle velhavende engelske fluefiskere, som rejser til Jylland for at fluefiske efter laks, havørreder og stallinger, og de mest fremmelige af datidens jyske lystfiskere, er nok blevet lidt duperet af de fine englændere, og deres sports fishing med kostbare Hardy grejer.


Set i forhold til de engelske fluefiskere, der har der naturligvis været meget stor forskel på de metoder og grejer, som datidens danske lystfiskere anvendte, dengang var det jo helt normalt, at lystfiske efter laks og havørreder med toggergarn og lystre.


Men når det handler om etik og moral ved fiskevandet, så har de danske lystfiskere for længst overhalet de engelske fluefiskere, og her i Danmark har vi især været rigtig gode til, at gøre lystfiskeriet til en bred folkelig fornøjelse.


Og derfor bør vi seriøst overveje, at gi' ordet sportsfiskeri et eftertrykkeligt los ud af det danske sprog, og vende tilbage til det oprindelige danske ord lystfiskeri.

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 06:53
Tak for historietimen NRE. ClapNu kan vi alle gå hjem og sige vi er blevet meget klogere. Hva´ så gutter skal vi give professoren et stort rødt æble og drible videre til næste time? Wink

Venlig SPORTSFISKER hilsen LOL


Redigeret af sage - 29 Aug 2016 kl. 06:56
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 12:16
øøø kan man ikke være begge dele
Michael Nielsen
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 19:39
Sportsfisker af årsager nævnt ovenfor og
http://www.saltstrong.com/articles/is-fishing-a-sport/
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 20:35

























Her er en rigtig sportsfisker, der har en vest med deltager nummer, og som konkurrerer om, at fange flest kilo fisk.


Redigeret af NRE - 29 Aug 2016 kl. 20:35
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 20:41
Det ser godt og spændende ud. Hvad sportsfisker han mon efter...
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 21:51
Jeg må dybt undres.
Sådan set lidt fra sidelinjen, er det jo tydeligt at der foregår en intern kællingekamp her på dette ellers til tider, STADIG ganske ud mærkede forum.
En sladdertante rød, grøn, grå og lilla kamp, der vil sabotere alt hvad der udefra kommende, skulle kunne stille kritiske spørgsmål.
Når noget ikke passer ind i tanternes lille klub (tanter fordi kun kvinder er sådan nogle bagstræberiske skabninger) ja så skal det kanøfles og gøres grimt for alle der kigger der på.
Det er ikke relevant om man faktisk svarer på trådstarters oplæg, nej der skal bare skabes støj, fordi der er en særling i deres lille klub der har råb røv.
Tag jer dog samme i forstokkede dummernikker.
Hvis i syntes der er indlæg der ikke fortjener andet end jeres dumme kommentarer, så lad dog være. Jo oftere i skriver, jo længere tid bliver indlægget hængende og så bliver det kun jeres støj der fylder og dermed et varetegn for 123nu, nemlig et forum hvor tanterne kan få lov til at sabotere alt.
Jeg hedder hverken Belinda eller eller fru Clausen.
Jeg er en ganske almindelig lystfisker, der bruger dette forum til adspredelse og gerne debat, hvis ellers støjsenderne kan holde sig væk (i ved godt selv hvem i er)
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 22:07
Kære NRE

Nu er alle som er medlemmer af en Sportsfiskerklub altså nogle uværdige væsener, hvis vi skal følge din frelste vej. Det har du nu kaldt mig før, så det lever jeg fint med.

Men nu er der godt nok mange Sportsfiskerklubber her i landet som skal skifte ordet Sport ud med Lyst, hvis vi skal være korrekte i NRE`s verden.

Du må godt nok kede dig her i sommervarmen og så er de lange mørke vinteraftener ikke engang begyndt endnu, hvad skal det dog ikke ende med Tongue
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 22:15
Hej sulen, jeg går ud fra du godt ved at trådstarter ALTID lukker negativt ud, det smitter. og ja du har ret sådane tråde skal bare gå stille bort. men når der stikkes skal der åbenbart forsvares. og i denne tråd er det igen tydeligt, at stikke er grunden til tråden
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 22:31

Hej Sulen, jeg synes egenlig det er ret underholdende, at starte en tråd omkring et emne, hvor de selvhøjtidelige sportsfisere straks føler, at der er noget som de absolut skal forsvare…Wink

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2016 kl. 22:47
Citat: mahimahi

Nu er alle som er medlemmer af en Sportsfiskerklub altså nogle uværdige væsener, hvis vi skal følge din frelste vej. Det har du nu kaldt mig før, så det lever jeg fint med.

Tja Steen… nu er du jo en af dem, som virkelig gradbøjer det med fairness og sportsmandship, og en rimelig ordentlig opførsel overfor naturen og de fisk som indgår i din sportsudøvelse, når du sportsfisker efter haleløse dambrugsfisk i et put & take…

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2016 kl. 07:38
TROLL
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum