Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur 6500 CS Rocket - reparation

 Besvar Besvar
Forfatter
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur 6500 CS Rocket - reparation
    Sendt: 29 Jul 2016 kl. 13:05
Har ovenstående hjul, som jeg har brugt i en del år til laksefiskeri, men det vil ikke længere dreje spolen rundt. Det skal forstås på den måde, at jeg godt kan frikoble spolen og kan også slå den til igen, men spolen drejer ikke med rundt når jeg drejer på håndtaget.
Har nogen et bud på hvad problemet er og kan en Amb. novice mekaniker selv rode med det eller skal det til en prof?
Referer evt. til reservedelsnr fra dette: link

Vh. Klas
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 14:19
Hej Klas

Det er ikke så svært at lave service på et klassisk Ambassadeur, faktisk synes jeg at det er lidt af en tilfredstillelse at kunne det selv, desuden synes jeg også at det er hyggelig at nørde med de hjul. Jeg sender et link på svensk, der grundigt gennemgår det.
Lad mig høre om du finder ud af det ;-) og held og lykke med det.

de bedste hilsner fra Peder Zeuthen






Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 16:21
Måske et dumt svar, men er bremsen spændt...?
Kun en tåbe frygter ikke haven
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 17:50
Vidste spørgsmålet kom Tongue. Ja bremsen er spændt. Er ikke helt rookie.
 
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 23:08
Hvis det er sket efter adskillelse af hjul og/eller spole skyldes det sandsynligvis at noget er samlet forkert og så er du nødt til at prøve forfra.

Er det pludseligt opstået er det nok bare linefører-cap'en der er gået løs (#5177
på tegningen)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2016 kl. 10:23
Hvis det ikke lykkedes kan jeg varmt anbefale Hvidovresport Carsten Faber eller Poul.

MVH
Henrik

Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2016 kl. 21:28
Hej.

Når man trykker på frikoblingsknappen, så "løfter" man pinion gearet væk fra spoleindgrebet. Når man så drejer på svinget, så skal pinion gearet falde på plads, og gå i indgreb med spolen. Gør det ikke det, kan det skyldes skidt og stivnet fedt/olie, og ofte er en grundig rens og smøring nok. Selve den fjedermekanisme der skal trykke pinion gearet på plads, kan også justeres, men det er meget sjældent det. 

Selve pinion gearet, kan også være defekt, og så skal det selvfølgelig skiftes. Hvis kraven på dette er røget sig en tur, så vil den beskrevne fejl kunne opstå.

Hvis spolebremsen er løsnet for meget, kan spolen også komme så langt mod venstre, at den kan have problemer med at gå i indgreb. 

Men en ting er sikkert, det skal nok komme op og køre igen. 

Mvh Carsten Hvidovre Sport


Redigeret af Conger - 30 Jul 2016 kl. 21:31
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2016 kl. 08:50
Tak for svarene. Jeg kaster mig ud i en demontering og rensning. Hvis det går helt galt eller hjulet ikke kommer til at køre, får du det over Carsten Smile
Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2016 kl. 09:17
Det kan ikke gå galt... :-)

Kun en tåbe frygter ikke haven
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum