Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dyr kontra billig fluestang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dyr kontra billig fluestang
    Sendt: 08 Jul 2016 kl. 13:58
har fisket med fluestang i ca 17-18 år med stænger i prisklassen 500-3500 kr.
Skal jeg være helt ærlig kan jeg ikke mærke forskel på kastelængden på disse stænger.
Synes selv jeg kaster på samme niveau som de fleste andre fluefisker jeg møder derude.
Hvad er jeres mening om kasteegenskaberne på dyre kontra billige fluestænger?
Har tit undret mig over at diverse forhandler reklamerer med Fluesæt til både begynder/let øvede,øvede og nogen kører med en ekstra kategori eksperter
Det er tankevækkende at det altid er dyre stænger der er til de øvede/eksperterne.
Hvem vurdere hvad for en stang er til begynder ell.til de øvede?
Ved godt at nogen vurdere ejerglæde som en begrundelse af køb af dyr fluestang det har selvfølgelig også noget at sige.
Men rent kastemæssigt tror jeg ikke prisen har nogen stor indflydelse.
Måske er der nogle marginaler i fluekastet der taler for køb af en dyr fluestang,men indrømmet jeg kan sku ikke finde de marginaler.
God dag
Michael
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 14:14
Begyndersæt = det her er godt nok da du alligevel ikke kan fiske med flue og ikke ved hvad du får.

Øvede = Du kan fiske med flue og vi kan ikke tage røven på dig, så her får du fuld valuta og kvalitet for pengene.

Eksperter = Du har fisket med flue i mange år og har egentlig ikke brug for dette sæt men det er rendyrket blær du kan vise frem for fiskevennerne.


Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 14:21
Jeg, personligt har haft dyre stænger, og ja der er mange fede, de er lette og hurtige, men det er nu også til at finde til overkommelige priser, fittings er ofte af en bedre kvalitet på de dyre stænger, lakering, og ikke mindst garantien. Men.. jeg har i dag, en kinastang, som jeg kaster mindst lige så langt med, som de stænger jeg havde til 5000-7000 kr, og desuden føles den bedre, på kort distance og i stille vejr. Knækker skidtet, så koster det mig under 1200 kr og en uges venten, og jeg er kørende igen. Div Garantier på feks Sage stænger er ikke så gode som førhen, og ja betaler man 6700 kr for en Sage, og knækker toppen så er det ikke usædvanligt man skal vente 3-5 mdr på en ny del. Så her er jeg noget bedre stillet, med min billige stang, men dermed ikke sagt at jeg ikke kan finde på at købe en dyr pind igen en dag, selvom jeg kan finde utal af argumenter for at lade være. :-D
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 14:26
Der er vel andre parametre end kastelængde, der vel kun betyder noget ved kysten og de største åer. De fleste af de åer herhjemme som jeg fisker kan rigeligt dækkes med såvel en billig som en dyr stang.
Derimod betyder vægt og klingens diameter (vindmodstand) noget. Jeg foretrækker en let og tynd klinge, der gør fiskeriet så ubesværet som muligt. Forskellen optræder når du har gået i timevis og kæmpet med en hård opstrøms vind.
Samtidigt skal klingen være stærk med rygrad som giver den rette kombination af delikatesse under fighten, men samtidigt suger fisken tom for kræfter og som ikke kolapser når din 6 kilos havørred skal trækkes ind over netkanten.

Disse egenskaber har jeg fundet i mine sage z-axis stænger og dermed nok den dyrere ende. Men jeg finder det rigeligt værd. Jeg har fluefisket i 40 år og startede med tunge glasfiberstænger fra ABU, og har glædet mig over den teknologiske udvikling indenfor kulfiberens mange generationer. Stængerne er blevet stadig bedre og bedre, desværre også dyrere og dyrere men det er som med alt andet: det er i sidste ende op til den enkelte at finde sin egen tilfredsstillelse kontra pris.
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 15:24

Er sikker på at man kan købe billige fluestænger med samme vægt og dia.som de helt dyre fluestænger.
Selvom vægten skulle være 10-15 gr. højere og dia. en anelse tykkere, tror jeg ikke det er noget man praktisk talt mærker ang. vindmodstanden og fornøjelsen af fiskeriet.
Indrømmet har aldrig fanget noget større end 3-4 kg.på fluestang,men har fanget ørred op til ca.6 kilo på en billig Ron Thompson spinnestang,som fint klarede opgaven med at suge kraften ud af ørreden.
Hvorfor bliver spinnestænger ikke så hypet i forhold til fluestænger ang. Nano teknologiske vidundere?
Er det fordi fluefiskeri bliver gjort mere teknisk end det måske er berettiget?
Tror 90% af mine fisketure foregår med fluestang,og er helt vild med det.
Men har det samtidigt sådan at det bare er en måde at fiske på.
/Michael
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 15:32
Citat: hudini



Hvorfor bliver spinnestænger ikke så hypet i forhold til fluestænger ang. Nano teknologiske vidundere?

/Michael

Det gør de også men er bare sjældent de kommer på det Europæiske marked og i særdeleshed det Skandinaviske.

99.5% af alle stænger lige fra flue til spin er lavet med henblik på det amerikanske marked med godt og vel 65 millioner lystfiskere.

Top brands som Sage, Orvis og Shimano med flere er mildest talt ligeglade med hvad vi vil have. Markedet er alt for lille til dem til de vil lave noget der specifikt er tilegnet vores fiskeri.

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 15:37
Citat: hudini


Er sikker på at man kan købe billige fluestænger med samme vægt og dia.som de helt dyre fluestænger.

Det er jeg så ikke så sikker på, jeg er selv inde i en vægthysterisk periode, og må erkende at skal det være let, - så er det lig med dyrt!

Selvom vægten skulle være 10-15 gr. højere og dia. en anelse tykkere, tror jeg ikke det er noget man praktisk talt mærker ang. vindmodstanden og fornøjelsen af fiskeriet.

Det er let at konstaterer, du tager bare din sædvanlige stang, med til en velassorteret grejbutik, hvor du kan få lov at teste div. stænger. Er ret sikker på, at du vil blive overrasket.
 


Mvh
Henning
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 15:52
De danske forhandlere af de store navne inden for fluestænger (Scott,orvis,sage osv.)
Skriver gerne om de tekniske vidundermidler der er tilsat stængerne også gerne hvordan klingerne eksempelvis er dæmpet i toppen,mindre svingninger og arbejder mere dybt i klingen.
Det ser man mere ell.mindre aldrig ved andre typer fiskestænger,at bliver beskrevet på den måde af de danske forhandlere.
Hvor stor betydning har disse tekniske tiltag egentlig for fluestangens kasteevne?
Man skulle næsten tro med de bindemidler osv.der er tilført fluestængerne igennem årene burde de kunne kaste længere og længere.
Men er det tilfældet?
/Michael

Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 15:55
Hej Henning 
Hvad vejer de fluestænger du fisker med?
V.h Michael
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:09
Hej Michael.

Mine oftest brugte stænger er en #7 på 96g, samt en #6 på 85g, begge på 9'.
Jeg har en #5 (som er til salg) af et lidt billigere mærke, og den vejer 103g.
Mvh
Henning
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:19
Hej Henning
Ved at Tfo og A.jensen laver stænger det kan matche dine stænger ang.vægt
Ved godt Tfo og A.jensen koster ca. 1000-1900 kr. (Enhånds model)
Men der er stadig et godt stykke op til de helt dyre stænger.
V.h
Michael
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:34
Hej Michael. 

Er klar over det med TFO BVK, men har ikke set A Jensen stænger med lave vægte, har du nogle eksempler? 

Jeg vil nu heller ikke, bytte mine stænger til TFO.
Mvh
Henning
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:38
Hej Henning
Jeg har lige vejet min A.jensen Argon kl.7
Den vejer 95 gr.
V.h
Michael
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:54
Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:58
Ja okay Michael. 

Men ved lejlighed, så prøv en af de dyre topstænger, i ca. samme vægt, er næsten sikker på, at du vil kunne mærke forskel. Måske ikke det helt vilde, men de små detaljer koster, ligesom med andre af livets gode.Wink
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 17:01
Citat: hudini

De danske forhandlere af de store navne inden for fluestænger (Scott,orvis,sage osv.)
Skriver gerne om de tekniske vidundermidler der er tilsat stængerne også gerne hvordan klingerne eksempelvis er dæmpet i toppen,mindre svingninger og arbejder mere dybt i klingen.
Det ser man mere ell.mindre aldrig ved andre typer fiskestænger,at bliver beskrevet på den måde af de danske forhandlere.
Hvor stor betydning har disse tekniske tiltag egentlig for fluestangens kasteevne?
Man skulle næsten tro med de bindemidler osv.der er tilført fluestængerne igennem årene burde de kunne kaste længere og længere.
Men er det tilfældet?
/Michael



Det betyder alt og ikke kun ved fluestænger men også ved spinnestænger.
Det er dog ikke kulfiberen i sig selv der gør udslaget, selv om den dyre og hurtigere kulfiber som anvendes ved top brands er livlig i sig selv.
For den sags skyld er det ligeså let og nemt at dæmpe dingel dalleret og svingningerne i en billig Ron Thomson som i en Scott.

Det værste salgsgas jeg har set var fra Guideline der skrev at deres beviklinger på stængerne var "Low-profile".

Tag alt salgsgassen for hvad der er og find den stang som du syntes bedst om passer i hånden på dig med det hjul og line til dit fiskeri.

Om stangen så hedder Ron Thomson, Sage eller noget trejde eller vejer 52 gram eller 72 gram. Det er dig som skal fiske med den og ikke din nabo ;-)
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 17:12
Hej Henning og Finn
Tak for gode svar.
God aften
Michael
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 20:02
Husk også på det er forbrugeren selv der betaler 'garantien'.
Jacob
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 20:13
Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener Jacob.
V.h
Michael
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 20:21
De der bryster sig at have livstidsgaranti, 25 års garanti og lign. har jo fået betalt de eventuelle skader der måtte komme, i form af en højere udsalgspris.
Jacob
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 20:40
Det er ikke kun de helt dyre mærker der kører med livstidsgaranti og tilsvarende.
Tfo kører også med en god garantiordning.
Når man læser om de forskellige producenters garantiordninger,ser det ud til at man selv skal betale fragtomkostningerne. 
Men ja,man kunne godt få tanken at nogle fluestænger er dyrere pga. De såkaldte livstidsgarantier.
V.h
Michael
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 20:43
Det har du ret i, men ikke alle.
Så er det jo netop med at vurdere hvor man får mest for sine penge.
Fisker selv med TFO BVK.

Jacob
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 22:30
Citat: Peter Schrøder

Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.
Thumbs Up
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 22:38
Citat: Jacob Andersen

Det har du ret i, men ikke alle.
Så er det jo netop med at vurdere hvor man får mest for sine penge.
Fisker selv med TFO BVK.


Ja tfo er et fantastisk godt køb
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 22:40
Shimano er de første som går væk fra "livstidsgaranti" til 2 år og det forventes at resten af markedet følger efter Shimano.

Det er simpelthen for dyrt for producenterne at skulle bibeholde et større lager af ofte udgået stænger i flere år.

Desuden har det vist sig at 99% af alle "garanti" sager er kunden selv skyld i årsagen, men der giver jo ridser i facaden at indrømme man har fumlet rundt med stangen og selv været skyld i fadæsen.

Samtidig misforstod mange hvad en "livstidsgaranti" indebar. Det var/er en garanti på materiale fejl og ikke andet. 

Orvis kørte med deres No-Ask garanti som dækkede alt, selv en brækket stang i bildøren, men hovedparten af alle de forskellige brands garantier gælder kun materialefejl, fejl som ofte viser sig efter de første ture og ikke efter 2 år.

Det sjove ved lystfiskere er, at de gerne giver 250.000,- for en ny bil med 5 års garanti, men hvis ikke en fiskestang til 499,- har livstidsgaranti, så skal de sgu ikke have stangen!

Tankevækkende :-)


Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 23:09
I følge Go fishings hjemmeside dækker garantien på deres orvis,Scott og sage stænger, knækkede stænger uanset grunden til stangbrud.
Hvis de ikke har den model du har knækket,får du en tilsvarende model,
Hvis jeg har forstået rigtigt.
v.h
Michael
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 23:40
Citat: hudini

I følge Go fishings hjemmeside dækker garantien på deres orvis,Scott og sage stænger, knækkede stænger uanset grunden til stangbrud.
Hvis de ikke har den model du har knækket,får du en tilsvarende model,
Hvis jeg har forstået rigtigt.
v.h
Michael

Du har fuldstændig ret....sådan er det. Der er også nogle ekspeditionsomkostninger. Ang å-stænger. Evnen til at producere lidt længere enhåndsstænger, end 9 fod som ovenikøbet er gode og behagelige, at fiske med skiller lidt bukkene fra fårene her. Rigtig mange stangmærker bliver slaskede, toptunge....eller bare alt for tunge....eller deciderede besynderlige, at kaste med. Nu kender jeg ikke alle topmærker, men jeg tror ikke jeg er den eneste, som nok tænker at Sage er verdensmester på det felt. Hvad angår Wauww effekt på kysten, så skal nye mellemprisstænger stadig stå tidligt op for, at matche en Sage One 691 #6. Den har den perfekte kombination af kaste/fiskestang, med en let og dejlig tynd klinge. Stangen kom vel på markedet for 6-7 år siden. 

Hvorvidt det berettiger den store merpris er nok en svær debat.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 00:04
Du har fuldstændig ret i om den store merpris for en dyr stang er berettiget.
Det er jo i sidste ende noget man gøre op med sig selv,om hvad købsmotiv man har for at købe en rigtig dyr stang.
V.h
Michael
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 11:12
Low Profile beviklinger?????

Hahaha......
Så er der altså lidt om snakken. Al respekt for fluefiskeriet, men lidt af det får mig altså til at sammenligne det - og spec. markedsføringen omkring det - med shampoo.....

Køb denne shampoo, den eneste med Ultra Ceramide R! Ja, så er valget jo let.
Tror rigtig mange kan gentage, hvad en stang/shampoo skulle være godt for, men kun en mindre skare (og al mulig respekt for dem) sætter sig ind i den reelle effekt (hvis der er nogen).
Når jeg går efter min ultimative spinnestang, så skal den "føles rigtig" - dvs. den helt rigtige balance, ikke slatten men heller ikke ufølsom, vægt, finish osv osv.
Har det med grej som med vin. Det er let at købe en dyr rødvin, som smager godt. Udfordringen ligger i at finde den billigst mulige vin, som samtidig smager lige så godt.
Jeg HAR prøvet at stå med feks et spinnehjul i hånden og konstatere, at finish var i top. Det kørte fint, lineoplæg var i orden, bremsen virkede jævn uden hakken osv. Første gang, det blev belastet, fandt jeg ud af, hvorfor det kun kostede 129kr.
Der er ikke ALTID sammenhæng mellem pris og kvalitet, men tror bestemt, at bundniveauet er højere ved de dyrere mærker.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 11:23
Citat: Peter Schrøder

Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.

På samme måde som med dyr og billig whisky, hvis man da ikke kan smage forskel!Wink
Mvh
Henning
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 12:10
Hvis bare prisen var en retfærdig indikator, så var det let nok

Verden vil bedrages, og fluefiskere mest

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 12:30
Citat: Henning

Citat: Peter Schrøder

Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.

På samme måde som med dyr og billig whisky, hvis man da ikke kan smage forskel!Wink

Altså, efter 8 Ballantine skal man ligeså godt drikke Johnny Walker sidder du og siger ;-)

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 12:55
Sage og Orvis kender alle.. Om ikke andet så udfra deres enorme reklame kampanger til millioner af kroner verden over.

Så må de jo være gode og de er dyre og alle "Wannabe" render jo rundt med dem i de kulørte fiskeblade.

Så alle forretninger der vil være med på moden og være noget ved musikken skal jo sælge disse stænger. Selv reklame teksten som er "copy/paste" er ens!

Og så er det ikke engang løwn...

Lad mig få nogle øretæver og stå i forreste række i stormens øje når jeg siger; Det er kun et spørgsmål om hvilken klistermærke der sidder på stangen!

Bare spank løs.. jeg vælter ikke i stormen :-)
Og når I er trætte og skal have en pause, så undersøg alle de andre "mindre kendte" brands som f.eks Echo, Norsker, what-so-ever, som ikke har millioner af kroner i ryggen til fancy reklamer eller diverse "wannabe" "ambasadører" og faktisk heller ikke behøver det.

Jeg har nogle klistermærker fra top brands. Dem må I gerne låne til at sætte over det mærke som står på de mere ukendte brands og jeg vil love Jer, at 95% vil æde den rå :-)

Fiskestænger er som en smuk kvinde... Kan hun ikke lave en god sovs, er det sgu ligemeget i længden ;-)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 13:03
Citat: FinnSommer

Citat: Henning

Citat: Peter Schrøder

Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.

På samme måde som med dyr og billig whisky, hvis man da ikke kan smage forskel!Wink

Altså, efter 8 Ballantine skal man ligeså godt drikke Johnny Walker sidder du og siger ;-)


Ja, ligesom hvis man ikke, kan se forskel på dine stænger, eller Ron Thomson 's - så er der også kun prisen til forskel!
Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 13:32
Citat: Henning

 

Ja, ligesom hvis man ikke, kan se forskel på dine stænger, eller Ron Thomson 's - så er der også kun prisen til forskel!

En fiskestang er et værktøj der skal sende en given agn fra punkt A til punkt B på en hurtig og præcis måde og ligeså hurtig bringe fangsten tilbage igen.

Resten er Pomp og Pragt til glæde for lystfiskeren ;-)



Redigeret af FinnSommer - 09 Jul 2016 kl. 13:35
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 14:42
Hej Finn
Er meget enig i dine indlæg du skriver.
Hvor meget ved vi lystfiskere egentlig om den måde 
Klingerne er bygget op,gælder ikke kun Flueklinger.
Tror langt de fleste af os læser hvad producenter skriver,og køber ud fra det.
Hvis nogen gik os på klingen for at få en forklaring af de tekniske mirakler der er til tilsat klingen,ville langt de fleste af os kun kunne referere til hvad producenten skriver.
Prøv at Google dyre vs. billige fluestænger. Der dukker en norsk artikel op af Bromann Larsen ell. larson.
Den omhandler en test af et Fluesæt til ca.700 kr.der er op i mod en Hardy zenith til ca 6000 kr.interessant læsning.
V.h
Michael
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 15:19
Sætter lige linket ind til artiklen du henviser til Michael
http://www.bomann-larsen.no/pdf/fluefiskets_pris.pdf

Jeg kan også tilføje en interessant artikel alle burde læse ;-)
http://www.sexyloops.com/sparton/graphiterods.shtml


Redigeret af FinnSommer - 09 Jul 2016 kl. 15:22
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 15:44
Citat: FinnSommer

Sage og Orvis kender alle.. Om ikke andet så udfra deres enorme reklame kampanger til millioner af kroner verden over.
Så må de jo være gode og de er dyre og alle "Wannabe" render jo rundt med dem i de kulørte fiskeblade.Så alle forretninger der vil være med på moden og være noget ved musikken skal jo sælge disse stænger. Selv reklame teksten som er "copy/paste" er ens!Og så er det ikke engang løwn...Lad mig få nogle øretæver og stå i forreste række i stormens øje når jeg siger; Det er kun et spørgsmål om hvilken klistermærke der sidder på stangen!Bare spank løs.. jeg vælter ikke i stormen :-)Og når I er trætte og skal have en pause, så undersøg alle de andre "mindre kendte" brands som f.eks Echo, Norsker, what-so-ever, som ikke har millioner af kroner i ryggen til fancy reklamer eller diverse "wannabe" "ambasadører" og faktisk heller ikke behøver det.Jeg har nogle klistermærker fra top brands. Dem må I gerne låne til at sætte over det mærke som står på de mere ukendte brands og jeg vil love Jer, at 95% vil æde den rå :-)Fiskestænger er som en smuk kvinde... Kan hun ikke lave en god sovs, er det sgu ligemeget i længden ;-)


Hej Finn.

Det efterlader sådan en sjov smag af sure rønnebær når man læser dit indlæg. Jeg forstår ikke trangen til at nedgøre via "wannabe's" og "ambassadører" altsammen i anførselstegn.

At en forretning gerne vil sælge et populært produkt kan vist ikke overraske nogen. Det handler vist mere om simpel god forretning end hvad der står på stangen.

At påstå at visse mindre kendte mærker ikke behøver disse millioner i ryggen er jo iøvrigt en sjov påstand. De har ikke økonomien netop fordi de er mindre kendte, og deraf afledt lavere omsætning. Hvis de kunne bruge millioner på reklamer, tror du så ikke de ville gøre det?

Mvh.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 16:12
Citat: Jabber

Citat: FinnSommer

Sage og Orvis kender alle.. Om ikke andet så udfra deres enorme reklame kampanger til millioner af kroner verden over.
Så må de jo være gode og de er dyre og alle "Wannabe" render jo rundt med dem i de kulørte fiskeblade.Så alle forretninger der vil være med på moden og være noget ved musikken skal jo sælge disse stænger. Selv reklame teksten som er "copy/paste" er ens!Og så er det ikke engang løwn...Lad mig få nogle øretæver og stå i forreste række i stormens øje når jeg siger; Det er kun et spørgsmål om hvilken klistermærke der sidder på stangen!Bare spank løs.. jeg vælter ikke i stormen :-)Og når I er trætte og skal have en pause, så undersøg alle de andre "mindre kendte" brands som f.eks Echo, Norsker, what-so-ever, som ikke har millioner af kroner i ryggen til fancy reklamer eller diverse "wannabe" "ambasadører" og faktisk heller ikke behøver det.Jeg har nogle klistermærker fra top brands. Dem må I gerne låne til at sætte over det mærke som står på de mere ukendte brands og jeg vil love Jer, at 95% vil æde den rå :-)Fiskestænger er som en smuk kvinde... Kan hun ikke lave en god sovs, er det sgu ligemeget i længden ;-)


Hej Finn.

Det efterlader sådan en sjov smag af sure rønnebær når man læser dit indlæg. Jeg forstår ikke trangen til at nedgøre via "wannabe's" og "ambassadører" altsammen i anførselstegn.

At en forretning gerne vil sælge et populært produkt kan vist ikke overraske nogen. Det handler vist mere om simpel god forretning end hvad der står på stangen.

At påstå at visse mindre kendte mærker ikke behøver disse millioner i ryggen er jo iøvrigt en sjov påstand. De har ikke økonomien netop fordi de er mindre kendte, og deraf afledt lavere omsætning. Hvis de kunne bruge millioner på reklamer, tror du så ikke de ville gøre det?

Mvh.


Hej Jakob,

Det skulle ikke opfattes nedgørende på nogle personer derfor anførelsestegnene.
Det er mere en skjult kritik af hvad som driver værket :-)

De usynlige sponsor aftaler kan være svære at se, endnu svære selv at sige fra overfor.


Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 16:13
Det kunne være interessant hvis man tog eksempelvis 10 forskellige Flueklinger fra billige til dyre klinger i samme klasse og længde,og byggede dem ens op.
Dernæst skulle x antal dygtige fluekastere vurdere de forskellige stængers kaste evner, bedømmes af fluefiskerne, som ikke anede hvad de kastede med.
Det kunne være vildt spændende at se resultatet.
Har prøvet at finde blindtest af fluestænger,men kan ikke rigtig finde noget.
Kender i til nogle blindtest af fluestænger?
V.h
Michael
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 21:41
Citat: Henning

Citat: Peter Schrøder

Den primære forskel på dyre og billige stænger er prisen.

På samme måde som med dyr og billig whisky, hvis man da ikke kan smage forskel!Wink

Personligt synes jeg at whiskey smager grimt, uanset prisen.
Og det har jo flere gange vist sig, både med cognac, rødvin og whiskey, at selv "eksperterne" ikke kan smage forskel, hvis de ikke har set flasken først.

Lystfiskere er bare for godtroende. Jo dyrere grejet er, jo bedre må det jo være. 


Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 22:03
Et medlem af en vinklub forklarede for nogle år siden i et tv program,at man godt kunne smage forskel på rød og hvidvin,samtidig med han drak hvidvin med rød frugtfarve. 
Eller den studerende som var med i en blindtest af tomat ketchup,og endte med at syntes bedst om den ketchup,han ellers før blindtesten havde givet udtryk for han ikke kunne lide.
V.h
Michael
Til top
Johnni Bülow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bülow

Tilmeldt:: 20 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bülow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 22:37
Hvem betaler egentlig for udvikling af stængerne? 
Er det de dyre mærker?

Som Finn nævner er det spøjst at man gerne vil give 4-500k
For en bil, og sætter spørgsmålstegn,  ved køb af en stang til ens elskede hobby til 6k?

Vi kan hurtig blive enige om en Tfo Bvk er mere stang til prisen,  men finishen på min kl 8 kan overhovedet ikke måle sig med min Method. Tingene handler i høj grad om branding...... Lige som alt andet du køber

I sidste ende handler det om vi er glade for det vi har med til kysten eller åen 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 22:47
Citat: hudini

Det kunne være interessant hvis man tog eksempelvis 10 forskellige Flueklinger fra billige til dyre klinger i samme klasse og længde,og byggede dem ens op.
Dernæst skulle x antal dygtige fluekastere vurdere de forskellige stængers kaste evner, bedømmes af fluefiskerne, som ikke anede hvad de kastede med.
Det kunne være vildt spændende at se resultatet.
Har prøvet at finde blindtest af fluestænger,men kan ikke rigtig finde noget.
Kender i til nogle blindtest af fluestænger?
V.h
Michael


Kun hvis man reelt tror en dyr stang kaster bedre end en billig vil det være interessant og vildt spændende, men mest fordi man så får en meget lang næse.

Blindtests er svære at finde da de er hammer dyre at udføre hvis de skal være rigtigt blinde. "Tests" hvor teksten er kamufleret på stængerne er der et par stykker af, en svensk med omkring 30 stænger og en australsk med samme antal. Ingen store overraskelser, selv med tape over håndtaget er det jo til at genkende langt de fleste mærker og modeller

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 23:09
Jeg ville mene,hvis man tager 10 forskellige klinger og bygger dem ens op,så det kun er dem som står for testen der reelt ved hvad for en klinge det er.
Burde det være muligt at lave sådanne en test.
Men tror samtidigt det bliver svært at få producenterne til at være med til sådanne en test. se nu hvis deres dyre klinge bliver slået af en billig klinge.
V.h
Michael
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2016 kl. 23:14
Ups. Fik ikke læst dit svar ordentligt første gang Lasse.
Har forstået at det sagtens kan lade sig med en reelt blindtest.
V.h
Michael
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2016 kl. 12:25
En anden vinkel kunne også være interessant. 
Hvis vi så en dag køber den helt dyre stang, hvornår "bør" man så skifte den ud til en nyere og "bedre" teknologi? Hvis man nu ser bort fra antal dele.

Jeg startede i halvfemserne med min første nye Sage RPL til 4000kr. Derefter i 2005 fik jeg en Sage Xi2. Den knække jeg toppen på, i en væg og med den nye del, blev det bare ikke den samme stang igen. I dag har jeg en Sage One, som blev købt i 2012 tror jeg. Den er en smule lettere og har flere dele, samt en anelse tyndere klinge. Personlig mener jeg, at opleve wauh effekten da jeg fik den i hånden. Jeg har ikke fundet grund til, at skifte den endnu. Nu er det et spring på 20 år. Hvor meget er der reelt sket? På det tidspunkt var G.Loomis jo også fremme med deres GLX. Jeg kan også nævne Sage SP+. Mange var to delte - en del 3 delte og få 4 delte. På det tidspunkt var der efter min mening stor forskel på dyr og billig, men jeg føler nok ikke de dyre mærker har budt ind, med særlig meget banebrydende på det sidste og de billige og mellempris stængerne er rykket meget tæt på. Om de er helt på linie.....tjah måske. Sagen er den, at flere dyre mærker de senere år desværre også har budt på elendig finish, prisen taget i betragtning. Jeg tror at mange bruger tusinder af kroner på, at skifte den blå stang til en rød eller grøn i disse tider.


Redigeret af sage - 10 Jul 2016 kl. 12:31
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
michael landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hudini

Tilmeldt:: 22 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hudini Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2016 kl. 13:35
Hvis man kigger på Daniel D Holm fra fluebindnings.nu's video af hans argumenter for at købe en Scott stang syntes jeg det giver god mening at købe en dyr stang.
Han fortæller en god historie om køb af Scott stang,på en god troværdig måde.
Den måde Daniel formidler sit budskab retfærdiggøre bedre købet af en dyr stang synes jeg.
Andre forhandler har mere travlt med at fortælle om,at stangen er let og 100%bygget i USA . Det fanger sku ikke mig.
Men sådanne er vi heldigvis så forskellige.
V.h
Michael
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2016 kl. 13:54
Citat: hudini

Hvis man kigger på Daniel D Holm fra fluebindnings.nu's video af hans argumenter for at købe en Scott stang syntes jeg det giver god mening at købe en dyr stang.
Han fortæller en god historie om køb af Scott stang,på en god troværdig måde.
Den måde Daniel formidler sit budskab retfærdiggøre bedre købet af en dyr stang synes jeg.
Andre forhandler har mere travlt med at fortælle om,at stangen er let og 100%bygget i USA . Det fanger sku ikke mig.
Men sådanne er vi heldigvis så forskellige.
V.h
Michael


Hvis du ser på det håndværksmæssige arbejde på en Scott, især hvis du skiller den af hvad kun få gør!, så er Scott den stang af alle top brands der bygget rigtigt.

Nu er rigtigt, jo et vidt begreb i den sammenhæng, men bygget som stænger altid har været bygget og bør bygges. Der er ingen lyn epoxy, eller UV lak men godt gammeldags håndværk.

At deres klinger samtidig er toppen af poppen gør at Scott overhaler alle brands med flere stanglængder.

Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2016 kl. 17:27
Citat: FinnSommer

Citat: hudini

Hvis man kigger på Daniel D Holm fra fluebindnings.nu's video af hans argumenter for at købe en Scott stang syntes jeg det giver god mening at købe en dyr stang.
Han fortæller en god historie om køb af Scott stang,på en god troværdig måde.
Den måde Daniel formidler sit budskab retfærdiggøre bedre købet af en dyr stang synes jeg.
Andre forhandler har mere travlt med at fortælle om,at stangen er let og 100%bygget i USA . Det fanger sku ikke mig.
Men sådanne er vi heldigvis så forskellige.
V.h
Michael


Hvis du ser på det håndværksmæssige arbejde på en Scott, især hvis du skiller den af hvad kun få gør!, så er Scott den stang af alle top brands der bygget rigtigt.

Nu er rigtigt, jo et vidt begreb i den sammenhæng, men bygget som stænger altid har været bygget og bør bygges. Der er ingen lyn epoxy, eller UV lak men godt gammeldags håndværk.

At deres klinger samtidig er toppen af poppen gør at Scott overhaler alle brands med flere stanglængder.


Nu bygger Scott jo ikke fluestænger på en anden måde end så mange andre i samme prisleje, når det gælder selve fremstillingsprocessen. At de ikke maler deres klinger og at de bruger gennemsigtig tråd, er jo bare noget fis for at spare penge.
De sliber deres klinger for at få dem glatte. Hvis det sker i hånden (hvilket man af en-eller-anden grund ikke får oplyst), vil 2 scott stænger aldrig være ens. 
De laver håndtag af udmærket kork, men samler dem, inden de klistrer dem på klingen. Enhver som har bygget stænger ved at man er nødt til at tilpasse hver korkring indviduelt, for at få den optimale kontakt til klingen. 
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum