Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamle blink - Nyt liv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Trudslev Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trudslev Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2015
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trudslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gamle blink - Nyt liv?
    Sendt: 17 Jun 2016 kl. 13:36
Halløj medfiskere.

Jeg har som alle jer andre sikkert et ton blink som jeg ikke bruger mere pga de har fået lidt rust og jeg derfor bare har købt nye.

Men hvis jeg nu gerne vil give de gamle blink nyt liv ved at pudse dem op, hvad er så det bedste at gøre det med?

Tænker både pudsemiddel men også klud, er jo ikke interesseret i at bruge middel/klud der ødelægger blinkenes sølv/kobber/guld belægning.

Tight lines derude:-)
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2016 kl. 17:27
er det overflade rust eller sidder det dybt ? nogle snakker om autosol, andre om ketchup/eddike men der skal man være forsigtig da ved lav pris blink kan det tage det yderste lag af blinket.

personligt (har aldrig prøvet det) tænker jeg ved overflade rust, lad dem stå natten over i wd40 og puds dem med en ny og hårdt opvredet 1gangs skuresvamp næste dag. naturligvis kun prøv med 1 først :-)
nu du siger du er gammel fisker kender du sikkert dette råd. hav en ekstra blink æske, lig de brugte i og skyl dem/alt dit gear i fersk vand når du kommer hjem. det gør da sandsynligheden for rust langt mindre
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2016 kl. 21:27
Den allerbedste løsning er at bruge dem som de er. De skal nok fange fisk, og somme tider bedre end nye blanke.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2016 kl. 08:07
En andet bettelille fif:

Google ordene: Fishing lure tape





Redigeret af TBH - 19 Jun 2016 kl. 08:09
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Per Johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pj62

Tilmeldt:: 07 Jan 2011
Geografisk: Aars
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pj62 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2016 kl. 15:55
Jeg laver selv blink i Sølvplet - Messing og Kobber. Har i flere år brugt en proces hvor jeg sammen lodder især gamle Sølvfade/pokaler med Messing og Kobber for at få den gode effekt. Men har fundet det her produkt som er beregnet for reparation på Sølv plet. Bruger det med stor fordel på mine håndlavede blink, hvor jeg nu kan "nøjes" med at lave dem i 1 plade. Giver en rigtig fin forsølvning, som dog er meget tynd og en god gang klar lak over er bestemt en fordel for holdbarheden. Har poleret nogle meget gamle grimme/rustne Delfin blink ned og genforsølvet dem, så de kunne bruges til en gang "nostalgi" fiskeri. Så dette produkt kunne være en mulighed.
Google : silverfix.dk
mvh Per.J.

Redigeret af pj62 - 19 Jun 2016 kl. 15:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum