Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krogstyr

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Krogstyr
    Sendt: 22 Apr 2016 kl. 23:06
Jeg har på et tidspunk købt noget silicone slange til krogstyr i farven Hot orange og Klar.

På posen står 1,8mm / 3,0mm, men ikke noget firmanavn.

Jeg har forsøgt at finde den størrelse på nettet, men jeg kan ikke finde noget.

Grunden til at bruge netop den dimission, er at krogstyret passer fint til enkeltkroge med små øjer, især karpekroge, og det er de kroge jeg bruger til mine rørfluer.

Er der nogen der kan hjælpe?

På for hånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2016 kl. 23:58
Hvad jeg lige kan se hvad der er på markedet er det tætteste du kommer nok 2 mm indre og 3 mm ydre.
Som det her:
http://www.korsholm.dk/dk/standard-krogstyr.html

Men der er jo mange som laver silikone slanger, så man ved aldrig :-)
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 00:39
Ja, standard silikone er der masser af, men det bliver for store i hullet.

Da Michael Frödins gamle rør kom frem i sin tid, var der også et ø1,8 mm. rør i samlingen, og en kort periode var der silicone styr med 1 mm. hul, men det er længe siden jeg har set det til salg, det kunne måske også bruges!

Mvh
P.K.
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 01:08
Har du prøvet at kigge i Fly co Kataloget på side 51, højre side. Der er nogle med 1 mm hul.
http://www.flyco.dk/images/flyco_katalog_13-14dk.pdf

Eller du kan prøve at ringe til Korsholm og høre om de kan skaffe det her i 2/1 orange.

http://www.korsholm.dk/dk/knudestyr-3-1-2-1.html


Redigeret af snøvledk - 23 Apr 2016 kl. 01:16
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 09:07
Tak for hjælpen, min gamle leverandør har henvendt sig, så det er på pladsTongue

Mvh
P.K.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 09:56
Og hvem var så den leverandør ???
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 10:36
Hej Steen.

Ja, det er spændende, hvem det er? men det er nu ikke noget jeg vil dele her, da det er en leverandør, som jeg har benyttet i mange årWink

Mvh
P.K.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 11:13


Har købt krogstyr i den dimission som der søges her ! Og det er købt på auktion herinde og er ret sikker på at det var Jørgen Sørensen jeg købte ved.

Han har en del på auktion til tider herinde Wink
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Online
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2016 kl. 11:19
Citat: carsten o



Har købt krogstyr i den dimission som der søges her ! Og det er købt på auktion herinde og er ret sikker på at det var Jørgen Sørensen jeg købte ved.

Han har en del på auktion til tider herinde Wink

Den kinesiske pendant til Harald Nyborg...Wink
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2016 kl. 15:30
Hej Per
Lav selv dine krogstyr med krympeflex det gør jeg, jeg finder en nål eller lignende med de dimensioner jeg vil have og krymper dem i form

Redigeret af santa - 26 Apr 2016 kl. 15:31
Michael Nielsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum