Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka fiskegrej, gode tilbud?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Bo O. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mbop

Tilmeldt:: 14 Apr 2016
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mbop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bilka fiskegrej, gode tilbud?
    Sendt: 14 Apr 2016 kl. 15:26
Hey
Efter nogle års pause har jeg nu genoptaget fiskeriet. I den forbindelse vil jeg gerne have opgraderet lidt i "garagen".
Særligt vil jeg gerne have en spinnestang til put and take og lidt kyst uden at ofre det helt store. Faldt over Bilka´s lystfisker tilbud.

Men vil gerne have lidt udenforstående info om det er noget grej der er noget værd?

Har haft kig på nedenstående grejer:

https://www.bilka.dk/fritid/familie-og-udeliv/fiskeudstyr/univers/kystfiskeri/pl/kystfiskeri?q=:relevance:fishingUniverse:Kystfiskeri:brand:Ron+Thompson

https://www.bilka.dk/fritid/familie-og-udeliv/fiskeudstyr/univers/kystfiskeri/pl/kystfiskeri?q=:relevance:fishingUniverse:Kystfiskeri:brand:Savage+gear

https://www.bilka.dk/fritid/fiskeudstyr/fiskehjul/shimano-sienna-4000-rd/p/100208771?event=32&point=5

Håber I har lidt kendskab til grejerne om det er lidt for gode tilbud eller om det er fint nok.

På forhånd tak

Morten Bo



Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 16:05
Hej Morten. jeg plejer at sætte den ønskede vare ind på google, derefter kigger jeg på hvad andre butikker vil have for det og nogle gange googler jeg også Test/reviews

ved ikke om det var det du mente med om tilbuddene var for gode til at være sandt ?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 17:20
Ja det er jo lige her en god lokal grejhandler man tør stole på, kommer til sin ret ;-) Men hvis man vil tage chancen og stole på det man læser sig frem til i stedet for face 2 face rådgivning af en der gerne skulle leve af at sælge dig grej fremadrettet, så er Bilka helt sikkert det helt rigtige sted at handle og måske spare nogle penge.
Var det mig der stod i din situation, så ville jeg vælge anderledes.
Jeg ville gå til den lokale grejpusher og forholde ham/hende med den realitet at Bilka gerne vil sælge dig nogle billige varer. Bed ham/hende matche tilbuddene.
Der næst ville jeg, hvis pengene er så små at Bilka alligevel er det mest tiltrækkende, helt undlade P&T delen og kun fiske kyst.
Alternativt ville jeg overveje om et medlemskab i en lokal forening, eventuelt kunne give mig rådighed/ret til fiskeri i en hel masse vand, hvor jeg for hvad der måske svarer til 3-4 ture i putten, kan fiske hele sæsonen i den lokale å/sø/mose og fange fisk der ikke er fedet op på medicin, planteprotein, vildfangede industrifisk og kunstige farvestoffer.
BØVS og velkommen til lystfiskeriets verden hvor alle peger fingre af alle og er de eneste der gør det hele rigtigt :-)
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 17:32
Hej
Det må være OK til prisen, der er i hver fald en del "Bilka" grej til salg på div auktioner, til noget højrere priser end i Bilka.

/ Jørgen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 18:21
Hmm.. man får ikke sin lokale grejsælger til, at mache Bilkas priser, da han så vil gå konkurs - hvis han vel at mærke ikke havde andre varer at tjene på.

Selvf. kan man opnå rabatter, hvis man samtidig køber andre varer, men en sælger ser altid på den sammenlagte pris/proveneaù, før han slår til i en handel. Han skal jo også ha` brød på bordet Wink

Har selv solgt fiskegrej og haft alle slags afpresninger inde på livet, både fra menigmand samt klubber - men sådan er det bare. Tingene hænger sammen :)

Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 14 Apr 2016 kl. 18:24
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 21:45
Citat: kikophil

Hmm.. man får ikke sin lokale grejsælger til, at mache Bilkas priser, da han så vil gå konkurs - hvis han vel at mærke ikke havde andre varer at tjene på.

Selvf. kan man opnå rabatter, hvis man samtidig køber andre varer, men en sælger ser altid på den sammenlagte pris/proveneaù, før han slår til i en handel. Han skal jo også ha` brød på bordet Wink

Har selv solgt fiskegrej og haft alle slags afpresninger inde på livet, både fra menigmand samt klubber - men sådan er det bare. Tingene hænger sammen :)

Mvh. - Kim


Så er man en dårlig købmand.
Hvis man ikke kan få prisen ned fra grossisten så man kan matche Bilka priser, bør man overveje om der er andet man skal satse på at sælge Wink
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 21:59
Citat: sulen

Citat: kikophil

Hmm.. man får ikke sin lokale grejsælger til, at mache Bilkas priser, da han så vil gå konkurs - hvis han vel at mærke ikke havde andre varer at tjene på.

Selvf. kan man opnå rabatter, hvis man samtidig køber andre varer, men en sælger ser altid på den sammenlagte pris/proveneaù, før han slår til i en handel. Han skal jo også ha` brød på bordet Wink

Har selv solgt fiskegrej og haft alle slags afpresninger inde på livet, både fra menigmand samt klubber - men sådan er det bare. Tingene hænger sammen :)

Mvh. - Kim


Så er man en dårlig købmand.
Hvis man ikke kan få prisen ned fra grossisten så man kan matche Bilka priser, bør man overveje om der er andet man skal satse på at sælge Wink


Beklager din manglende viden på dette område - men hvis man som lille mand med mindre rabatordning prøver at ligge sig efter større firmaers større rabatter - vil man gå konkurs ret hurtigt :)

Proportionsmæssig er den lille mands lønudgifter, husleje og øvrige driftsomkostninger også mange gange større end f.eks. Bilkas.

ALLE de små grejpushere er afhængige af deres specialudvalg og special service der jo ikke findes i f.eks. Bilka.

Man kan IKKE sammenligne disse to forretningsformer, og det er NETOP købmandsskab, at få en lille virksomhed til at køre overfor presset fra de større Wink

Men dèt er der som sagt ikke mange almindelige "dødelige" der har viden om :)


Redigeret af kikophil - 14 Apr 2016 kl. 22:01
Til top
Morten Bo O. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mbop

Tilmeldt:: 14 Apr 2016
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mbop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 22:38
Hmm tak for svar.

Syntes måske det tog en drejning. Nu var spørgsmålene ikke møntet på, hvor mange penge jeg har eller ikke har.

Vil hellere give flere penge for noget der holder.

Blot et spørgsmål om at jeg faldt over et billigt tilbud og om der var nogen der kendte til de linkede varer.
Selvom grejerne hedder et godt mærke er der jo både gode og dårlige versioner.

Jeg er udemærket klar over at man får en anden service og de forskellige grejbikse rundt omkring udbyder nogle andre kvaliteter.

Hvorfor give flere penge et andet sted, hvis grejet er tæt på det samme, ved et godt tilbud?

Med hensyn til put and take syntes jeg nu engang det kan være meget hyggeligt engang imellem, så sådan er det.

Har også statens fisketegn, har ikke noget med at prioritere anderledes. :-)

Tak for svarene

Go aften
mbop

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 23:29
Hej Morten Bo

Jeg vil gerne svare dig nogenlunde direkte på dit spørgsmål selvom også jeg på min vis vil slå et slag for den lokale grejhandler. Jeg vil gerne nævne nogle erfaringer og svare dig ud fra hvad jeg selv synes. Skulle selv for nylig købe grej for en kammerat der skulle igang igen. Med et skrabet budget på samlet 600 kr var nær næsten eneste alternativ at vente på at Bilka igen havde tilbud på fiskegrej. Valget faldt på Shimano Sienna 4000 til 300 kr. Det er et ok stabilt hjul til prisen, der af mig med begrænset viden til Mitchell og næsten kun og med begejstring til Shimanos bagbremse hjul i min verden også vinder over nærmeste alternativ Mitchel Avocet Silver 4000 på at veje noget mindre. Generelt finder jeg dog ikke at deres hjul er i særlig høj kvalitet og Sienna hjulet var egentlig det eneste der virkede som en gangbar løsning. Ron Thomson stangen har jeg formodentlig haft i hånden men det taler ikke til dens fordel at jeg ikke husker den. Stangen der i vrimlen af billigstænger er en dejlig overraskelse blev Shimano Alivo 3-21 gr der aktionsmæssigt lægger sig opad Savagears Parabellum serie. Med Savagegear Parabellum 9´2 7-23 gr får du meget stang for pengene. Den ses til fast at koste 999kr på tilbud hos grejhandlerne men ses jævnligt på tilbud i Bilka til billigere penge. Den har en lækker aktion og jeg vil anbefale dig at købe den. Jeg ville gladeligt fiske med den på kysten men udmærket allround stang du kan bruge til så meget andet også. Den er dog ikke altid at finde i butikken og kan derfor være nødvendig at købe på nettet. Hvilket er lidt ærgeligt for jeg uanset umiddelbart anbefale dig at tage ned og prøve at stå med stængerne i hånden og mærke efter hvad der falder dig bedst for. Stængerne er generelt i en ganske udmærket kvalitet og der er flere andre alternativer og gode opstartsmuligheder at finde iblandt deres udvalg. Ihvertfald i starten, for de har ikke nogen hurtig udskiftning i deres udvalg og man kan hurtigt købe sig mæt. Det vil her være helt naturligt også at søge til grejhandlerne som ens fiskeri udvikles. Alligevel må jeg også selv indrømme at lyst og loyalitets følelse i forhold til helst at handle hos grejhandleren i Bilkas meget billige tilbudstider har periodisk udfald for ussel mammon. Men grejhandleren har jo som bekendt meget mere at byde på og det er ulig dejligere at bevæge sig ind i en voksen slikbutik og tale med folk der ved hvad de taler om og formår at formidle den samme interesse som man selv føler. Det er nu noget helt andet og selvom priserne generelt er noget højere finder man ofte vigtigheden i en bedre og saglig vejledning og måske også denne til bedre omend lidt dyrere men også fuldstændigt nødvendigt grej. Grejhandleren kan ydermere tit give en god pris på kvalitetsgrej der aldrig vil finde vej til Bilka og kan også have tilbud der føles som omend noget dyrere en livsretsopholdende no brainer at købe og hvad man kan jo bare spare lidt på sin mad.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 17:49
Citat: kikophil

Citat: sulen

Citat: kikophil

Hmm.. man får ikke sin lokale grejsælger til, at mache Bilkas priser, da han så vil gå konkurs - hvis han vel at mærke ikke havde andre varer at tjene på.

Selvf. kan man opnå rabatter, hvis man samtidig køber andre varer, men en sælger ser altid på den sammenlagte pris/proveneaù, før han slår til i en handel. Han skal jo også ha` brød på bordet Wink

Har selv solgt fiskegrej og haft alle slags afpresninger inde på livet, både fra menigmand samt klubber - men sådan er det bare. Tingene hænger sammen :)

Mvh. - Kim


Så er man en dårlig købmand.
Hvis man ikke kan få prisen ned fra grossisten så man kan matche Bilka priser, bør man overveje om der er andet man skal satse på at sælge Wink


Beklager din manglende viden på dette område - men hvis man som lille mand med mindre rabatordning prøver at ligge sig efter større firmaers større rabatter - vil man gå konkurs ret hurtigt :)

Proportionsmæssig er den lille mands lønudgifter, husleje og øvrige driftsomkostninger også mange gange større end f.eks. Bilkas.

ALLE de små grejpushere er afhængige af deres specialudvalg og special service der jo ikke findes i f.eks. Bilka.

Man kan IKKE sammenligne disse to forretningsformer, og det er NETOP købmandsskab, at få en lille virksomhed til at køre overfor presset fra de større Wink

Men dèt er der som sagt ikke mange almindelige "dødelige" der har viden om :)


Ok, jamen så fik jeg da opklaret at du ER en dårlig købmand Thumbs Up
Det er også dem der er flest af.
Nu har jeg beskæftiget mig med handel størstedelen af mit liv og store rabatter opnår man ikke fordi man er stor kunde, men fordi man er stabil kunde og værdifuld kunde der kan eksponere de varer som grossisten tilbyder.
Hvis en grossist faldbyder mærkevarer til Bilka, så er der kun en måde at straffe på. Man handler ganske enkelt ikke med den pågældende grossist og så søger man nye græsgange.
Det er dejlig hurtigt og let.
På fiskegrejsmarkedet har den enkelte grossist ikke noget som man ikke kan kan få tilsvarende hos en anden grossist.
Men en ting har du ret i. Man skal ikke forsøge at sælge de samme varer som bilka sælger til samme pris, for så er det bedre at lukke.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2016 kl. 16:28
Citat: kikophil



Citat: sulen


Citat: kikophil


Hmm.. man får ikke sin lokale grejsælger til, at mache Bilkas priser, da han så vil gå konkurs - hvis han vel at mærke ikke havde andre varer at tjene på.Selvf. kan man opnå rabatter, hvis man samtidig køber andre varer, men en sælger ser altid på den sammenlagte pris/proveneaù, før han slår til i en handel. Han skal jo også ha` brød på bordet WinkHar selv solgt fiskegrej og haft alle slags afpresninger inde på livet, både fra menigmand samt klubber - men sådan er det bare. Tingene hænger sammen :)Mvh. - Kim


Så er man en dårlig købmand.Hvis man ikke kan få prisen ned fra grossisten så man kan matche Bilka priser, bør man overveje om der er andet man skal satse på at sælge Wink
Beklager din manglende viden på dette område - men hvis man som lille mand med mindre rabatordning prøver at ligge sig efter større firmaers større rabatter - vil man gå konkurs ret hurtigt :)Proportionsmæssig er den lille mands lønudgifter, husleje og øvrige driftsomkostninger også mange gange større end f.eks. Bilkas.ALLE de små grejpushere er afhængige af deres specialudvalg og special service der jo ikke findes i f.eks. Bilka.Man kan IKKE sammenligne disse to forretningsformer, og det er NETOP købmandsskab, at få en lille virksomhed til at køre overfor presset fra de større WinkMen dèt er der som sagt ikke mange almindelige "dødelige" der har viden om :)


Hej, jeg kan simpelthen ikke nære mig for at spørge. Hvorfor mener du så at en fiktiv kunde skal handle i din fiktive forretning?? Det de sælger i bilka er jo ofte mærkevare det med at kvaliteten er højere i en lille shop tror jeg simpelthen ikke på. Det med at kalde det afpresning smiler jeg lidt af, går ud fra at du aldrig har været i Jylland ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres