Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grønland

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grønland
    Sendt: 12 Apr 2016 kl. 14:54
Hej!
Hvis du går og drømmer om en tur til Grønland efter fjeldørreder på egen hånd, sove i telt langt væk fra de daglige rutiner og have højt til loftet, men måske ikke helt har råd til de dyre ture, så skal du prøve at kontakte Lars fra Ameralik.com.

Jeg har nu brugt Lars til 2 gange til at sejle mig ud til den elv i Nuuk-området, som jeg godt kunne tænke mig.

Det har været 2 forskellige steder, men begge gange har det været en fantastisk tur. Senest sidste sommer, hvor min bror og jeg havde 6 overnatninger i telt langs en lille elv.
Vi fangede utrolig mange og flotte fjeldørreder på både flue og spin, og gennemsnitsstørrelsen var på den rigtige side af 2 kilo. Største fisk var på mellem 3,5 og 4 kilo. Har man ikke prøvet at fighte en fjeldørred, så bliver man virkelig overrasket over dens styrke..

Lars er super hjælpsom, og han har leveret præcis det som han lovede os inden ankomst.. 

Blot et lille tip til dig, som måske ikke har lyst til at kaste 20.000 kr. afsted efter en tur til Grønland..

/Rasmus 

Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 07:55
der er også et fantastisk kystfiskeri rigtig mange steder både i Nuuk-fjordsystemet og Kobbe/Ameralik fjordene lige i nærheden - fjeldørreder ,laks ,vildt mange torsk ,uvaq, isinger ,ulke og mindre helleflyndere kan nemt nås fra land selv med fluekæppen ! kender mange gode steder deroppe
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 11:10
Har også været der oppe en gang, og kan kun tilslutte mig,at kyst fiskeret også er fantastisk. Fangede både fjeldørred og torsk på fluestangen :-)
Problemet er bare at flybilletten er så overdrevet dyr! Men gør det selv er selvfølgelig billigere end en guidet tur :-)
Hvad har turene kostet for dig?
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 12:28
Det er naturligvis dyrere at flyve herop end at tage på en charterferie til Grækenland, men så dyrt er det heller ikke mere..
Jeg bor heroppe og har lige købt flybilletter til min datter (21år) i juli måned koster det ca. 6.500 kr for København - Nuuk tur/retur..

Dertil kommer så en fiskekort, evt sejlads til elv og så er man klar til en masse sjovt fiskeri..Tongue

Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 15:38
Så er det da blevet lidt billigere siden jeg var afsted, mener jeg gav lige under 8k til narsasuaq, den gang!
Men 6500 er nu stadigvæk alt for dyrt, hvis man tænker på at man kan komme til Island for 2500 og New York for 3500, så burde det ikke koste mere end 3000!;-)
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 07:59
ja en retur koster 6500-7500 -storslået land med en natur og fiskerigdom helt uden lige . . . store afstande ,men benzin /diesel til bådene koster kun små 6 kroner/ltr og det hjælper noget på den samlede udgift -se evt min fb profil . jan werner Thomsen under billeder og albummer
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 12:46
Jeg kan se at der er 3 dag på Island efter bækørreder under køb/salg til 6.000 kr, så med en flybillet på 2.500 kr så er man oppe på samme beløb som hvis man tog til Grønland og fisket..
Begge oplevelser er sikkert spændende og priseksemplet er også kun skrevet for lige at vise at det altså ikke er så dyrt at kommer herop og opleve vores fantastiske fiskeri..WinkWink
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 11:39
Ahh. Den holder ikke helt :-)
Tror ikke du for 3 overnatninger i hytte,transport og fisketegn for en tusse. Og så var det jo også prisen på flybilletter jeg synes er for dyr og ikke fisketegn;-)
Flybilletter til Grønland bliver holdt kunstigt oppe, for at kunne holde indenrigs billetter på et fornuftigt niveau. Ellers ville de korte helikopter ruter jo være nærmest ubetalelig! Mener at sådan en sikorsky koster omkring 30000,- i timen at holde flyvende. :-)

Men det er ingen tvivl om at jeg skal til Grønland for at fiske en gang igen :-)
Har faktisk lovet knægten at vi skal afsted når han er konfirmeret ;-)

Er der gode muligheder for at komme afsted på egen hånd i Nuuk området?
Er der nogle klarvands elve med fjeldørred opgang?
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 13:36
@Thomas.. Billet prisen bliver ganske rigtigt holdt kunstigt oppe på de områder hvor der flyves på servicekontrakter, kigger man på atlantruten så er det ikke Airgreenlands billetpris der ødelægger det men lufthavnsvæsnet som de sidste år har haft en kraftig stigning i deres lufthavnsafgifter..Confused

Der er masser af muligheder for opgangs fjeldørreder, enkelte steder er der stor søgning og desværre også netfisker, men elve og plads er der nok af.. Men hvis du har lyst kan du lige kontakte mig inden I kommer op så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig med at arrangere noget.. Mit profilbilled er af en fjeldørred fanget på Nordlandet og den tur kan gøres med vandflyver tur/retur for ca. 1.500 per person max 2 passagere..
Du kan evt skrive til mig på aammat@gmail.com, 
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 15:27
Der er rigtig fine muligheder i Nuuk området. Dog skal man være opmærksom på, at de elve som er tættest på Nuuk, ofte har et par hytter omkring udmundingen til fjorden...
Det betyder dog ikke, at man ikke kan få en fantastisk oplevelse alligevel..
En god ide er, at tage afsted inden rensdyrjagten starter i august.
Jeg har to gange været afsted i den sidste uge i juli, og det har været rigtig fint..
Sidste gang havde vi 5 hele dage ved elven, og vi fangede rigeligt med ørreder.... 
Man behøver ikke at være '100 meter mester' for at fange ørreder deroppe!

Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 19:42
syntes personligt ikke at de elve med mest farvede,og tusindtallige fjeldørreder der står som i et dambrug er noget særligt -smukke kampglade fisk ja ,men de kan jo ikke løbe nogen steder - - fisk dem dog fra kysterne ,der er de stadig i blank påklædning og vildere end nogen dansk havørred/ laks ,torsken deroppe står ofte helt inde på lavt vand også og taber heller ikke pusten pga det altid kolde vand ,store isinger og mindre helleflyndere ,ja har også fanget havkat og rødfisk direkte fra stranden -torsk på 17kg på under 5 meter vand og de 2 slags flade ofte på en meter hvor de soler sig -jo ingen ejendomsret i Grønland,alt land tilhører folket så køb et lystfiskertegn og fisk hvor du vil når du vil . . .
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2016 kl. 23:51
I slutningen af juli var langt størstedelen blanke og virkelig stærke fisk. De kan på ingen måde sammenlignes med laks eller havørreder i samme størrelse fra de hjemlige vande... 
Det er naturligvis god skik ikke at fiske midt i de steder, hvor fiskene står tæt pakket ved fx vandfald...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres