Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vakuum vs magnet stangholdere

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Møller Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hurricane

Tilmeldt:: 15 Apr 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hurricane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vakuum vs magnet stangholdere
    Sendt: 28 Mar 2016 kl. 12:20
Hej 
Jeg tænker på at købe stangholder til bilen.
Der findes 2 udgaver vakuum eller magnet.
Hvad er jeres erfaringer, hvilken model vil i anbefale?

Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 12:55
Absolut kun med magnet, har ikke gode erfaringer med vacuum holdere der nemt kan falde af hvis de ikke checkes hele tiden.

michael
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 13:12
Vacuum - magnetholdere dur ikke på alu-karosseri. 
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 13:20
Jeg har haft vaacum holdere i 5-6 år
Bruger dem tit, har aldrig oplevet at de faldt af
Og som Jens skriver, så er der noget med at magneterne ikke virker på alle biler

Mvh
Kent
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 14:01
Jeg stoler hverken på magnet eller vakuum (- har begge dele), så derfor har jeg en sikkerhedsline bundet på i tilfælde af katastrofeopbremsning. Hører engang imellem en skrækhistorie. Mine norske venner kører rundt med nogle halvdyre vakuum med indikator på, så man kan se undertryksniveauet. Kan ikke huske hvad de hedder. De ser noget mere stabile ud end mine husmandsmodeller.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 14:06

Hej

Hvis du bare køber VacRac den originale, så har vi ingen problemer haft med vacuum.
Dem har vi brugt i mange år. Både i det Norske og Danske terræn Thumbs Up

Og vi har heller ikke haft nogen problemer med magnet udgaven, men som der skrives af nogen af de andre,   hæfter de dårligt på alu.

Der var nogle kopier af dem med sugkop, på et tidspunkt og de var ret dårlige ! 








Redigeret af carsten o - 28 Mar 2016 kl. 14:08
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 14:51
Hej Carsten - Har i prøvet, om de kan de holde til, at man klodser bremserne for en elg eller noget andet stort, der kommer i vejen? Exclamation

Redigeret af Skarvbassen - 28 Mar 2016 kl. 14:51
Til top
Jan Møller Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hurricane

Tilmeldt:: 15 Apr 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hurricane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 15:48
Hej
Tak for alle inputs.
Magnet ingen problem, da min bil er af stål Smile
Jeg tænker på når man skal afmontere magnet udgaven, er der ikke et problem med at komme til at ridse i lakken?
Til top
Kaj Lynggaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kajfly

Tilmeldt:: 15 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kajfly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 16:31
Kaj Lynggaard
Til top
Kaj Lynggaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kajfly

Tilmeldt:: 15 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kajfly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 16:35
jeg vil anbefale vacuum da de ikke riser bilen fordi at der kommer små jern spåner på magneterne efter et stykke tid

Kaj Lynggaard
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 17:14
Citat: Skarvbassen

Hej Carsten - Har i prøvet, om de kan de holde til, at man klodser bremserne for en elg eller noget andet stort, der kommer i vejen? Exclamation

Hej Klaus

Nej det har vi da heldigvis ikke prøvet,,,men vi har da kørt på div ujævne veje og der har ingen problemer været !

Og det har vi gjort i rigtig mange år nu.

 


Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 18:57
Jan  - jeg ved, at der er nogle, der klipper en passende firkant af de der skrid-dækkeservietter, man bla bruger på både, for ikke at postelinet skal fare for meget rundt som en ekstra skrid-sikring og dermed ridse-sikring.
Carsten - Ja - syv ni tretten - jeg har heller ikke haft uheld af den slags i de mange år. Det jeg har været mest bekymret for har været at tyngdeaccellerationen skulle sende skidtet fremad under en voldsom nedbremsning. Nu har jeg tjekket lidt på nettet og det ser ud til at nedbremsning ikke giver den store øgning af "vægten". Det er kollision, der er farlig - fx blir 10kg til 240 kg ved 50 km/t - og så er det nok lige meget med vakuum eller magnet (... og snorSmile). Det ser ud til, at jeg ikke skal være så bekymret, som jeg har været og bare sørge for at tjekke sugekoppen hver gang jeg kører, som jeg plejer - og så køre efter forholdeneSmile.
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 20:06
Startede med VacRac original vacuum, de sad super fint i 4 år, det 5 år i maj kostede det 3 fluestænger, 3 hjul og 2 VacRac livet ved 90 km/t. var fladen ren ? ja. Så købte jeg VacRac original magnetic, de skal lige motioneres efter påsætning nu kører jeg 130 - 140 km/t og de holder. alu biler er så lidt i DK så har du en normal bil så ville jeg købe med magnet, og de ridser ikke hvis bil og holder er rene
Mvh. Ejler
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 22:15
Thule Castaway 885 på tagbøjler virker for mig Wink

Desværre udgået model, men de findes af og til på Ebay...

Venlig hilsen







Redigeret af jmj1972 - 28 Mar 2016 kl. 22:16
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 23:37
jeg har haft et par vacum holdere i 7 - 8 år, og har aldrig haft problemer. Jeg vil tro, at de har været monteret sammenlagt 3 - 4 måneder.
Inden jeg monterer dem, vasker jeg overfladen de skal sidde på, og der må gerne være fugtigt når de monteres.
De første morgener efter de er monteret, rykker jeg i dem for at mærke, om de sidder fast, og hvis det er tilfældet bliver de der.
Jeg har haft dem monteret i op til 4 uger ad gangen.
Ejner
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2016 kl. 09:16
her er en billig og god løsning, køb to stk af disse og sæt et rør på som overligger.
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Fliser--murerarbejde/Murervarktoj/Flisevarktoj-og-tilbehor/Vakuumlofter-2000018447/
Michael Nielsen
Til top
Jan Møller Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hurricane

Tilmeldt:: 15 Apr 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hurricane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2016 kl. 09:31
Genial ideBig smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres