Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lak.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lak.
    Sendt: 16 Mar 2016 kl. 17:04
Jeg er på jagt efter noget der ligner det her:

Maling til jig hoveder, hvor man får en gummilignende overflade, der kan tåle de stød Jigs normalt får.

Lakken skal være gennemsigtig / klar, og gerne i dåse så jig hovedet kan dyppes.

Lakken må ikke være 2 komponent, men skal heller ikke være klæbende, når den er hærdet op.

Hvad kan der evt. bruges til ovenstående? nogen der nogle forslag evt. også link, hvor der evt. kunne handles.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 17:15
Zaponlak det bruger man til urlodder og andet det er tyndt som vand og bliver trægt når det tørre
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 18:19
Powder coating?
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 20:10
Hej John.

Ja, nu er jeg jo gammel i faget, også fagmand, og har undervist i metalfaget i næsten 50 år, og netop Zaponlak var jo et must i datidens overflade forsegling + at vi fluebindere også brugte det til at lakere fluens hoved med, men jeg ville nu ikke bruge Zaponlak til noget der bliver stødt. Så vidt jeg erindrer, blev en færdig hærdet overflade af Zapon, stenhårdt og et slagsted får samme stjerne, som stenslag på en moderne bilrude, men det kan være at det er mig der husker forkertWink

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 16 Mar 2016 kl. 20:13
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2016 kl. 13:43
Nej det gör du ikke Zapon-lak bliver rigtigt hårdt.
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2016 kl. 17:53
Problemet med zaponlak er at der er cellulose lak i, der er blevet ulovligt at sælge ellers meget billigt da det var til at skaffe..
men der er ikke andet at prøve at gogle det..
mvh Jørn
Til top
Niels Bjørbæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steensbjerg Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steensbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2016 kl. 02:48
Hvad med dette http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Maling-og-lak/Gummimaling-2000036660/, har ikke prøvet det, men findes i forskellige farver og Transparent mat.
Det er så billigt at det måske var et forsøg vær?


Redigeret af steensbjerg - 18 Mar 2016 kl. 02:49
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2016 kl. 06:36
Spray maling er noget jeg generelt har prøvet, mest fordi jeg igennem mange år lavede blink, men spray er i min verden ikke godt til Jig hoveder, især ikke de runde, da der spildes alt for meget maling, det bliver simpelthen for dyrt.

Så skal runde Jig hoveder males, så mener jeg absolut at man skal dyppe, og det vil sige at malingen skal være på dåse.

Pulver teknikken er jo oplagt, men da jeg kun skal have Jig hoveder til at eget brug, så mener jeg, at det er lige en overvejelse værd økonomisk, men selve metoden med at varme hovedet, og påføre farverne, er jo meget spændende, dog har jeg aldrig prøvet den metode selv.

Man kunne jo så købe hovederne færdige med farve! jo men jeg synes nu godt nok, at også her ved man hvad det skal kosteCry

Mvh
P.K.
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2016 kl. 08:16
Mit forslag er nok ikke det du efterlyser, men jeg kan varmt anbefale denne her pulvermaling http://www.tjstackle.com/
Det er let at arbejde med. Det giver en gummilignende overflade, som er noget nær umulig at slå i stykker.

Prøv at se de "How to videos" der er på siden. De giver meget inspiration.

Ellers kunne Plasti Dip måske være en løsning http://www.dipshop.dk/shop/frontpage.html
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2016 kl. 19:32
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 11:23
Plasti-Dip ville også være mit forslag, men jeg ved ikke om det bliver for tykt og kraftigt på små emner. Har aldrig prøvet det i praksis, men det ser ud som et super produkt og fås jo også i klar.  
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 12:25
Her kan du købe en stor dåse (650 ml) i mat-klar til samme pris, kan i øvrigt tyndes med cellulosefortynder... Smile


og ellers de mindre i farver til en lidt sjovere pris...



Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 15:32
Hej
Jeg har brugt det her pulver som man påfører når emnet stadig er varmt. eller dypper emnet i pulveret imens det er varmt. eller er blevet opvarmet med en varmeblæser.
Har brugt det til pirke, og det fungerer fint.

http://www.bleigussformen-shop.de/LACKE-FARBEN

Der har de klar lak :
http://www.bleigussformen-shop.de/LACKE-FARBEN
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 15:44
http://hellers.dk/coelan-boat-coating/coelan-introvideo  

I øvrigt flere gulvlak typer, som burde have den elasticitet du søger, bl.a. Sport Kote m.fl.


Redigeret af DNA7 - 19 Mar 2016 kl. 16:59
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 16:57
.

Redigeret af DNA7 - 19 Mar 2016 kl. 16:59
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 17:14
Hej Thomas.

Ja, pulver lak, som det der er vist på Nettet er jo en mulighed, som er er overvejet.
Dog fisker jeg ikke nok med Jigs, til at jeg hidtil har købt det ind, men smart det er det.Wink

Mvh
P.K.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2016 kl. 21:14
Hej Per

Hvad med Loon Softhead? Det hærder ikke helt hårdt op og kan tåle lidt slag og stød da det jo stadig er gummiagtigt.

Eller gummimaling / rubberdip fra bilstylingmarkedet. Det fås i åndsvagt mange farver: http://www.dipshop.dk/shop/plasti-dip-spray-373p.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum