Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af WF til kysten/åen efter ørred

 Besvar Besvar
Forfatter
kristian jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sohne

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til valg af WF til kysten/åen efter ørred
    Sendt: 05 Mar 2016 kl. 13:14
Hej
Jeg har fisket meget men aldrig havørreder på kysten og åen og derfor skal jeg investere lidt. Har kig på en flueline fra scierra reflection men skal jeg vælge floating eller den hvor yderste det er intermedia. Eller er der andre WF Line hvor den lige tager fluen en halvmeter ned ??? Tak for hjælpen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2016 kl. 13:40
Min foretrukne line til kysten er en Guideline Costal, Slow Intermediate
Åen har jeg ingen erfaringer til.
Mvh
Henning
Til top
kristian jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sohne

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2016 kl. 07:53
Tusind tak for hjælpen
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2016 kl. 14:06
Jeg bruger også den som Henning linker til, blot er min et skydehoved ,en fin line ,husk hvad vægt din stang er beregnet til så du får den rette.
Men Åen,hvad præsis,er det havørreder om dagen eller aften-Nat -morgen?
Til dagsfiskeri i mindre åer kan du klare dig med synkende forfang og belastede fluer, de større åer ,Skjern-Karup osv er lidt anderledes,men snakker vi sommerens fiskeri i åerne vile jeg gå efter et helflydende Skydehoved/WF line.


Redigeret af folp - 06 Mar 2016 kl. 14:08
Til top
kristian jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sohne

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2016 kl. 14:25
Tak for hjælpen, jeg prøver den så kan jeg altid belaste yderligere med et synkeforfang
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum