Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Enkeltkrog på blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TOBY Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TOBY Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Enkeltkrog på blink
    Sendt: 18 Feb 2016 kl. 16:02
Hvilken enkeltkrog er Apex-skeerne født med? Jeg forestiller mig noget a la siwash 4/0 eller 5/0.

Jeg er bnemlig blevet træt af trekrogene, som mine blink er født med - og for den skyld også de sylespidse japanere, der er blevet eftermonteret på kæleskeerne. Jeg synes både de samler for meget tang, og at fiskene bliver molestreret unødvendigt. Derfor havde jeg tænkt at indkøbe et par poser af nogle fornuftige kroge, så der også er lidt på kistebunden.

Jeg modtager med kyshånd anbefalinger på størrelse og type - og såmænd også indkøbssted.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2016 kl. 19:20
på blink og kystwobler (og mepps spinnere) er jeg glad for at bruge Owner s 55. jeg har brugt s 61, men den er jeg gået væk fra, den er meget slem ved de små fisk.

jeg tror man kalder kroge af s 55 typen "Inliner", øjet vender i krogens længderetning. de laves af mange forskellige, jeg har lige bestilt nogle Mustad versioner, de er vist ret saltvandsbestandige (men de er ikke ankommet endnu)

jeg er nu ikke oppe i 4/- og 5/0. de største jeg bruger er 2/0.

mvh hcg
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2016 kl. 20:56
Hej Torben.

Vi har op gennem tiden haft nogle rigtig gode indlæg, her på forum,  med enkelt krog til endegrej.

Prøv lige at skimme den søgning her:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=enkeltkroge%20til%20blink.

Jeg har siden 1985, udelukkende fisket med enkeltkroge, til alt mit endegrej, og det gælder også mine rørfluer. Jeg bruger mange forskellige fabrikater / typer, alt efter hvad jeg har behov for, men jeg bruger generelt ikke de dyre Owner kroge, da jeg ikke mener at de er prisen værd, men det er så min opfattelse, af netop det mærke.

Jeg bruger meget Mudstad BeakHook, da de er rustfaste + Shiwas kroge i den lukkede udgave.

Mudstads havkroge,  er generelt meget stærke, og er man over dem med skærperen, ja så holder de fint på fisken, også selvom jeg i dag konsekvent klemmer modhageren ind. Mudstad BeakHook findes i nogle modeller i tynd wire også, så der er et stort sortiment, at vælge af!

mvh
P.K.
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2016 kl. 15:52
Hej Torben,

Jeg har været igennem en lang række af enkeltkroge til mit endegrej efterhånden. Min søgen stoppede da jeg fik anbefalet Tiemco TMC 600SP. Det er en utrolog bestandig saltvandskrog, som holder til det meste og samtidig har en uovertruffen evne til at kroge fiskene godt og grundigt. Krogbøjningen er ikke lige så dyb som på Owner S61, som bevirker at de mindre fisk ikke bliver skamferet med kroge igennem øjnene og lignende. De findes i størrelse, både til blink, gennemløb, wobler, lakseskeer, spinder mv..
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
Torben Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TOBY Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TOBY Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2016 kl. 16:02
Tak for svar, jeg kunne blive klogere af. 

Har i første omgang bestilt Mustad 9510XXXS-SS Salmon Stainless Steel i størrelserne 3/0, 4/0 og 5/0, 100 af hver hos tacledirect.com.

Jeg hænger på, hvis der skulle dukke nye uundværlige råd op.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum