Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Januar-aborre?

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Januar-aborre?
    Sendt: 26 Jan 2016 kl. 15:56
Hejsa!

Jeg har ikke så meget erfaring i at fiske efter aborre. Jeg har købt en ny stang, line, fluer mm. og vil derfor gerne prøve mig ad snarest muligt. Er der nogle af jer, som kan fortælle mig, om det er muligt at fange aborre fra land nu, hvor der er så koldt?
Søen er forholdvis dyb og går 3-5m ned fra land af. (du skal vade cirka 7m, før du er nået til en dybde af ved brystet cirka).
Jeg har selvfølgelig en intermediate flueline, men jeg ville høre jer, om det er for tidligt at starte eller er det muligt? (med muligt, mener jeg om der er stor chance for at fange dem).

Jeg ved godt, at I ikke kender søen og derfor ikke kan give mig et præcist svar, men jeg håbede på at høre, om det ikke skulle være muligt, når der er forholdsvis dybt ret tæt på land?

Jeg håber, at jeg kan få noget hjælp!
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2016 kl. 16:36
aner det ikke, har du lyst til at prøve så tag da afsted uanset. det er da altid hyggeligt at være ude i naturen :-)
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2016 kl. 17:01
Hejsa 
Det er da bare at prøve, der er jo nogenlunde højtryk.. 
Juletræ fluen i pink, kan sagtens lokke de stribbede i koldt vejr :-)

Knæk og bræk 

Mvh Bruno
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2016 kl. 18:54
Ja, som I siger, så er det meget bedre at gå ud og prøve ad. Jeg ville bare høre, om nogen vidste med erfaring, om det var muligt at fange dem med den info som jeg har givet :) - Jeg har en masse fluer, både juletræerne i sølv og i pink. Jeg har nymfer, vådfluer, streamers osv. Spørgsmålet var bare, om de stadigvæk var i det helt dybe vand eller om de godt kan findes i 4-5meters vand, men jeg må vel bare tage ud ved søen og prøve!
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 10:50
Du kan sagtens fange aborre nu da :-)
Men du får nok svært ved at fiske på 4m vand med en intermideat line!
Jeg bruger hurtigt syvende skydehoved og belastede fluer ala dog nobbler
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 13:19
Citat: franzen75

Du kan sagtens fange aborre nu da :-)
Men du får nok svært ved at fiske på 4m vand med en intermideat line!
Jeg bruger hurtigt syvende skydehoved og belastede fluer ala dog nobbler

Det lyder sgu fremragende! Så skal jeg se om vejret tillader det og prøve her i weekenden. Jeg har belastede fluer, men jeg har dog ikke synkende line.. Måske kan jeg vente et par sek. når jeg har kastet ud og så trække langsomt ind. (Det er måske lidt nemmere sagt end gjort.)

Og tak for din hjælp mht. dit input. Det er dejligt, at spørge om hjælp herinde og så er der med det samme nogle flinke folk, som med glæde vil hjælpe til! ClapClapClap
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 15:15
Skal nok vente mere end nogle sekunder! En intermideat line synger ca.5cm i sekundet! Så Ca.1minut for at nå 4 meter ;-) selvfølgelig hjælper en synkende flue på synk hastigheden, men du skal nok vent lidt mere en to sekunder :-)
Knæk og bræk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres