Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fredningstider i gudenåen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fredningstider i gudenåen?
    Sendt: 15 Jan 2016 kl. 11:48
Min kollega og mig er blevet helt i tvivl nu. Han vil have mig med til gudenåen og fiske i morgen. Jeg vil primær fiske efter gedder og han vil fiske efter laks. Jeg var lige forbi den lokale grej mand efter lidt udstyr til i morgen og vi kommer til at snakke lidt om hvad vi skal fiske efter. Han mener bestemt at både laksen og ørreden stadigvæk er fredet i gudenåen men vi mener at der må fiskes efter dem fra idag (eller i morgen) vi har kigget herinde:http://m.visitgudenaaen.dk/gudenaa/mindstemaal-og-fredningstider men nu kommer vi da helt i tvivl om vi har overset noget der gør at vi ikke må fiske efter feks. Laks i morgen.

Nogle der kan fortælle om det er fiske gutten der har ret eller om vi har set forkert?

I må have en rigtig god weekend derude :)
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 12:08
Som udgangspunkt følger laksen i Gudenåen den almindelige lovgivning.
Det vil sige fredningen er fra 16. november til og med 15. januar. Samtidig er der ingen kvoter på laksen i åen.

De forskellige foreninger har dog deres egne udvidet regler og fredninger, så tjek deres sider hvis du skal fiske på et af deres stykker. Dagkort salget starter ofte senere end medlemmerne kan fiske.

På det gratis stykke fra Frisenvold og til Randers Bro kan du fiske laks og ørred fra den 16. januar. 

Gudenåen stopper dog midt under Randers Bro!. Herfra og ud gælder en anden lov (saltvandsfiskeri loven + en særlig bekendtgørelse for Randers Fjord) og fra Randers Bro, ud i havnen, bredningen og resten af fjorden gælder at fiskeri efter laks og ørred først er tilladt fra 2. marts!

Ja.. 2. marts... Ikke 1. marts. Åbenbart er vi så dumme her i Randers, at vi ikke kan finde ud af at fiske 1. marts men at 1. marts i stedet er sidste dag i fredningen.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 17:32
Tak for svaret Finn :) vi står på det gratis stykke omkring regnskoven. :)
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 18:19
Citat: Dummiz

Tak for svaret Finn :) vi står på det gratis stykke omkring regnskoven. :)

Så er der ingen problem :-)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 18:29
Skulle bare lige ud forbi grejbutikken fordi jeg lige syntes jeg bare liiige manglede lidt. Jo tak 500,- kostede mit bare liige haha men nu er jeg da klar :D
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2016 kl. 15:00
Citat: Dummiz

Skulle bare lige ud forbi grejbutikken fordi jeg lige syntes jeg bare liiige manglede lidt. Jo tak 500,- kostede mit bare liige haha men nu er jeg da klar :D

Var der fisk eller frøs I r**** af? :-)
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2016 kl. 23:55
Der var faktisk ikke så koldt igen :) vi prøvede en del forskellige agn osv. Men intet overhoved.  Så ved ikke om vi bare har været uheldige eller om fiskene var draget til Costa del varmere vand LOL
Vi stod lidt længere ude end naturcenteret og der var stort set bundbid ved hvert kast hvis vi bare fiskede med lidt der mindede om vægt. :) 
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2016 kl. 11:10
Citat: Dummiz

Der var faktisk ikke så koldt igen :) vi prøvede en del forskellige agn osv. Men intet overhoved.  Så ved ikke om vi bare har været uheldige eller om fiskene var draget til Costa del varmere vand LOL
Vi stod lidt længere ude end naturcenteret og der var stort set bundbid ved hvert kast hvis vi bare fiskede med lidt der mindede om vægt. :) 

Øv Confused

Gudenåen er desværre ikke hvad den var engang, grundet massivt overfiskeri.

Selvom åen ser meget bred ud, så er den kun dyb hvor strømrenden er og den er ikke særlig bred.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum