Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV maling/lak til kyst-endegrej

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Telefiskeren

Tilmeldt:: 13 Jan 2016
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Telefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV maling/lak til kyst-endegrej
    Sendt: 14 Jan 2016 kl. 12:54
Der er jo en del UV endegrej (blink/Woblere) på markedet og flere skriver om den fantastiske virkning Uv endegrej har. Er der nogen der ved hvilken slags Uv maling/lak der bruges og hvor kan det købes? 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2016 kl. 13:54
jeg har et airbrush sæt, hvori jeg kan købe fluoscerende maling/væske som jeg blander i de andre farver jeg bruger .. ellers kan du købe fluorscerende spraydåser hos den lokale maler!
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2016 kl. 19:05


Hej Søren

Har set at der af og til er uv-maling på auktionen, så prøv at holde øje der Wink
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2016 kl. 19:23
Hej Søren.

Jeg har malet blink i mere end 40 år, også professionelt, og når du går ind i UV og den fluoriderende verden af malinger, så må du forberede dig på, at det koster + at du skal se dig godt for, så de ting du maler med bliver siddende, der hvor det skal.

Jeg har rodet med spray, og da er Tyskland et godt sted at kigge hen, og da der flere teknikker, blandt andet i form at pulver lak, ja så er der mange muligheder, men du skal lige huske, at dine blink helst skal have en slut finish, gerne i form af en forsejling, så glans og holdbarhed er i top, men også det koster.

Der er jo en grund til, at UV blink koster kassen, men prøv at kigge på de link her, og se om der er nogle ide'er:

http://www.bleigussformen-shop.de/shop/

I det hele taget, har tyskerne mange typer hobby, hvor UV maling indgår, så søg på nettet, og se om du kan finde noget, der dur til dine blink.

Nu er der en anden mulighed, som jeg selv benytter, hvor jeg kun laver ganske få blink til eget brug, og det er billigere og simpelt, nemlig neglelak:

http://www.lightstore.dk/produkter/5650-uv-makeup/148830-neon-neglelak/


Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 14 Jan 2016 kl. 19:32
Til top
Bjørn johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kanonen Avatar

Tilmeldt:: 16 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kanonen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 06:56
i min verden er det spild af penge og købe uv maling.især hvis det kun er til kyst fiskeri.Da jeg ik mener at farver i forvejen gør den store forskel.
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 08:41
Hvis du har mod på at handle udenlands. så er denne shop suveræn http://solarcolordust.com/
Jeg handler der af og til. og deres vare er i topklasse. F.eks. UV pulveret holder effekten i rigtig lang tid efter "opladning"
Men pas på - De har RIGTIG mange sjove ting, man har lyst til at købe  LOL
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Telefiskeren

Tilmeldt:: 13 Jan 2016
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Telefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 09:23
Tak til alle for de gode råd, nu har jeg noget at gå efter. ClapSmile
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 10:22
Hej Søren
 
Vær opmærksom på at UV lak/maling er 3 forskellige ting:
 
1. reflekterer UV lys. Kan ikke ses af det mennesker, men fisk kan se UV.
 
2. fluorescerer, dvs. lyser tilbage i en anden og synlig farve.
 
3. fosforescerer, lige som fluorescerer men med efterglød. Kan oplades med en UV lampe.
 
1. kan du se hvis du lyser på den med en UV lampe, og ser på den gennem et digitalkamera eller mobil. 2. og 3. kan du let se med en UV lampe.
 
Jeg er enig med Bjørn i at farven ofte er underordnet, men jeg kender også eksempler på at farven på nogle dage kan være afgørende.
 
Mvh. Peter
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 11:24
Jeg har i andet forum spurgt, om man nu er helt sikker på, om fisk kan se UV? Hvis de kan, hvorfor laver man så nogle liner/skydehoveder, som lyser ved UV-lys. Dem må fisken jo så også kunne se??  Disapprove
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2016 kl. 15:00
Citat: strits

Jeg har i andet forum spurgt, om man nu er helt sikker på, om fisk kan se UV? Hvis de kan, hvorfor laver man så nogle liner/skydehoveder, som lyser ved UV-lys. Dem må fisken jo så også kunne se??  Disapprove
 
Hvis linen lyser op i UV lys betyder det at den er fluorescerende. Den absorberer UV, men reflekterer ikke UV og fisken ser den derfor ikke i UV.
Til top
Bo Anderson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BoAnderson

Tilmeldt:: 31 Dec 2015
Geografisk: Øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BoAnderson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2016 kl. 09:05
Hej Søren

Du kan købe uv maling hos Airbrush-shop.dk. Det er fra Createx Wicked Colors.
Det er en uv base du blander i malingen. Du skal nok bruge maling fra Createx Wicked, men de har en del farver at vælge imellem. 
Du kan jo ringe til butikken og få lidt råd og vejledning. 
Husk at male med hvid maling først hvis du maler med flueoserende maling. 
Se links.


http://airbrush-shop.dk/

http://airbrush-shop.dk/category.php?id_category=63

Hilsen Bo
Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum