Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flueline i denne tid?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flueline i denne tid?
    Sendt: 31 Dec 2015 kl. 21:27
håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe en ny fluefisker godt på vej at svare på et enkelt spørgsmål :) jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ud til put søen i morgen hvis vejret er til det. Jeg er stadigvæk meget grøn i fiskeri med fluekæppen. Jeg har kun flydeline og gøre godt med. Kan det gå an på denne tid? Eller skulle jeg havde haft en synkeline?

Godt nytår alle sammen :)

Mvh 

Den grønne fluefisker :D
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 22:09
Prøv det....

Jeg fik regnbuer i den lokale p&t sø mandag. Flydende skydehovede med tre en halv meters forfang og flue med kugle hoved for at komme ned.
Men der var også fisk inde på lavt vand der også var i hughumør.
Ingen regler uden undtagelse. Så prøv det.
Stram line.Tongue

Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluemand

Tilmeldt:: 28 Sep 2010
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 22:14
Godaften. Du kan sagtens bruge en flydeline, så længe vanddybden ikke er for stor. Det vigtigste er, at du fisker langsomt og lige over bunden, når det er så koldt, som det er nu. Du kan eventuelt, bruge et langt forfang (12 fod), hvis du har et og øge dybden du kan dække, med din line.

Knæk & Bræk
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 22:46
Der er ikke andet for jeg må ud og prøve i morgen. Har Herning fluen i æsken som jeg vil afprøve. Håber bare hoved er tung nok til at få den ned,mon ikke den er :)
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 23:25
Hej Dennis
 
Hvad er det for en sø du fisker i?
 
Migger
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2016 kl. 00:50
Hey migger 

Det er forskelligt. Alt fra pindsmølle til grusgraven i Hadsund og medestedet samt put søen omkring Hadsten :)
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2016 kl. 00:52
Det skal lige siges jeg kun kort har prøvet med fluekæppen i søen ved Hadsten og medestedet lidt uden for Hadsund :)
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2016 kl. 04:15
hej dennis
herningfluen er et godt valg hele sæsonen, jeg har dog bundet en variant i hvid som er en killer her om vinteren.
jeg fisker stort set kun med flydeline og fanger for det meste fisk, dog kan det være fornuftig at have en synkeline også. fisker jeg med synkeline så vil jeg gerne have fluen til at gå højere end linen, så når du trækker i linen vil fluen give et "hop" nedad, det er tit umådeligt svært at modståTongue
så derfor bruger jeg aldrig belastede fluer når jeg fisker synkende line.
det gælder om som stort set alt fluefiskeri, man skal have dækket noget vand.
bevæg dig hele tiden
varierer dit fiskeri (indtagshastighed fluemønstre belastede fluer  flue størrelse synkeline osv)
hvis du ikke mærker noget så prøv noget radikalt anderledes end din ynglingsflue
hvis det feks er herningfluen, så prøv en flue der er mere neutral i farverne.

håber at rådene kan bruges
mvh
kent
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres