Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye unge lystfiskere

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye unge lystfiskere
    Sendt: 11 Dec 2015 kl. 20:37
http://youtu.be/jcfZKywW_9I
http://youtu.be/AlqgCmzI-zc

Vi ønsker flere unge mennesker, der interesserer sig for fisk, vandløbspleje og lystfiskeri. Her er en af metoderne til at vække interesse. Den gamle undervisningsminister Antorini foreslog, at de unge mennesker skulle have fingrene i jorden. I dette tilfælde er det i vandet. WinkHvor svært kan det være.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 11 Dec 2015 kl. 21:07
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2015 kl. 10:48
Lasse,
det er ikke spor svært at få fat i de unge, også selvom man skal konkurrere med mobilos. Det svære er at finde nogle der vil passe dem, give dem et meningsfyld foreningsliv, uddanne dem som lystfiskere etc.

Mange foreninger har mistet et par af de ældre årgange, dem der i dag skal være 40-50 år, hvilket betyder, at det igen er pensionisterne, der skal passe dem. Det orker de ikke, for de gjorde de dengang de var 40-50 år.

Det problem ser jeg hos en hel del foreninger. Jeg kan sagtens skaffe unger gennem vores vandløbspleje, hvor jeg bruger hele skoleklasser, det svære er, at få dem passet og uddannet og få dem på ture meningsfyldte steder.
mvh
Kjeld



Redigeret af Kjeld Willerslev - 12 Dec 2015 kl. 10:49
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2015 kl. 11:29
Lasse,.
du må i gang med strikkegarnet, så du kan strikke en pose til jeres mikrofon, som æder ret meget vindstøj.

Jeg skal til at pulse med et par Apps til iPad, Dyr i Vand og Dyr i søen, som ude ved vandet giver eleverne mulighed for at fotografere og artsbestemme smådyrene i vandet. Der er desuden et rapporteringssystem i appen. Vores skoler har investeret i det og en god armfuld iPads, som vi kan tage med ud. Så kan ungerne laver vandkvalitetsundersøgelser samtidig.

Klik dig ind på linket herunder og tryk også på det lille link More... så får du hele beskrivelsen. Det må Logen vel kunne udstyre den fremtidsorienterede og elektrificerede hedebonde med


https://itunes.apple.com/dk/app/dyr-i-vand/id618298843?mt=8
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2015 kl. 12:36
Hej Kjeld
Det var et interessant link. Den vil jeg benytte mig af. Big smile. Men man skal jo hele tiden lære noget. Som du kan se af de indlæg, jeg har lagt ind, nærmer vi os det perfekte som jeg har drømt om. Nu er vi heldige at kunne få hjælp af DCV Borris og Brande Kommune.Wink
mvh Lasse Hagebro 
Forskningscenter Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 12 Dec 2015 kl. 19:38
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 10:55
Lasse,
jeg håber i det kommende år at hente min rugekasse hos dig. Jeg skal lige finde en leverandør til befrugtede æg, lokalt...

Så sætter jeg en skoleklasse på opgaven med at være fædre og mødre...

Du ender sgu med at få dronningens fortjenstmedalje med egeløv samt en højglanspoleret daggert med blodriller og påskriften "Gott mit uns" etc.
mvh
Kjeld
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2015 kl. 13:18
Her er lidt avisskriveri om undervisnings projekt Brande Å.

mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2015 kl. 16:15
Lasse,
Den klarer mine gamle okularer ikke i nærlæsning.

Prøv den spændende artikel via linket her side 26 og 27. Bemærk for øvrigt den lidt rasistiske overskrift på selve siden "Kun for mænd"

http://www.swiflet.com/brandebladet/bb/272/1/

Rigtig fin artikel af logens ærede kassemester Hr. Knud Pedersen.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 17 Dec 2015 kl. 16:59
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2015 kl. 16:59
Hej Kjeld
De guldkorn har jeg også svært ved at læse. Går man ind på dit link skal man gå til side 26-27. Tak for hjælp.
Lasse
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2015 kl. 17:00
Lasse,
du plejer sgu da altid at se alting fuldkomment i et klart lys :-)
mvh
kjeld
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres