Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerstang til Mörrum laksen

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Triggerstang til Mörrum laksen
    Sendt: 11 Nov 2015 kl. 21:48
Hej

Skal til Mörrum i maj 2016 når stor blanklaksen går op. Normalt fisker jeg kun med flue, men har besluttet at jeg skal have spin med også så jeg er ved at proviantere. Har en ABU Record NX 61 H, den nye model på vej hjem fra Hvidovre Sport, og til den vil jeg gerne have en 12" trigger stang gerne med helaction og som kan håndtere fra 15 - 60 gram. Problemet er at jeg ikke kan finde noget på nettet som jeg synes er ok. Måske nogen her kender en grej butik som gør noget i trigger men som måske ikke er på nettet.
Og måske findes der en sådan på nettet som jeg har fejlvurderet. Vil blive meget glad hvis nogen herinde vil bidrage med noget som måske kan blive en løsning
Mvh. Ejler
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 21:53
Denne her
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat48-Spin/side2458-Fenwick-Ironfeather-Quadrant-4pc..html
den er dog kun 11" dejlig stang, bruger 10" på kysten, den har en dejlig aktion.
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:20
Hej Jonas.
Tak for respons
Den stang havde jeg bare ikke set, kan se at den får rigtig gode anmeldelser mht. action, følsomhed, vægt og egenskaber til at kroge. Har lige gogglet lidt på Fenwick og kan se at der er 2 varianter mere, men ved ikke lige om de er bedre eller ringere.
Mit problem er at der dæleme er lidt langt for at få den i hånden når man bor i Midtjylland, kan godt lide lige selv at have den mellem hænderne før køb.
Men mange tak for input - jeg overvejer lige

Mvh. Ejler
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sportex Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sportex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:28
Lionfish.dk har mange multistænger på hjemmesiden Smile
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:38
Hej Thomas
Ja har studeret siden en del, synes bare at deres priser er i den høje ende og så er der plus fragt som jeg ikke synes er ok når man køber et produkt til 1000 - 1500 kroner

men tak for tippet
Mvh. Ejler
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:40
Hej Ejler

Fenwick Quadrant op til 54g som Jonas nævner, eller Fenwick Aetos samme længde og kastevægt, begge med trigger og begge 4-delte.

Jeg har begge, og har brugt begge til laksefiskeri i elv. Jeg medbrnger altid 2 stænger så der er en i reserve. Det har jeg dog aldrig haft brug for.

Aetos er lidt lettere og måske en anelse mindre robust, men begge har stået distancen. Jeg er ikke helt tilfreds med Aetos hjulholder, hjulet kan rokke lidt fra side til side, men det har ingen praktisk betydning.

Jeg så i øvrigt i en amerikansk blog at Aetos klingen har en fortid under Greys navnet. Fenwick og Greys har samme ejer.

Mvh. Peter
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sportex Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sportex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:47
Hej Ejler,

Ja det med prisen betyder jo en del, jeg nævnte den også fordi jeg mener at de har en fysisk butik, (dog med begrænset åbningstid), så måske du kunne besøge den som du selv nævner.

Thomas
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 23:03
Hej Thomas

Tak for tippet så ikke lige at de havde en fysisk butik og er en time fra hvor jeg bor
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 23:09
Hej Peter. Synes at Aetos har et meget kort håndtag til laksefight i elv, hvorimod at Quadranthar hat et meget langt håndtag og er lidt skeptisk over for dette specielt den korte, men måsske er det fordi jeg ikke har haft dem mellem hænderne 
Mvh. Ejler
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2015 kl. 23:35
Hej Ejler

Aetos og Quadrant har lige lange håndtag, der er forskel på udformningen, men ikke på længden. Jeg foretrækker selv et ca. 5cm kortere på begge, men kan godt leve med nuværende længde. Jeg har dog planer om at udskifte hjulholderen på Aetos og i samme ombæring flytte den 5cm ned.

Mvh. Peter
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 08:39
Ejler jeg har en ægte triggerstang til dit fiskeri den er fra Abu Garcia og næsten ikke brugt. Jeg skal lige på "lageret" så sender jeg data.
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Ole Fuglsang-Røge Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
multi

Tilmeldt:: 19 Maj 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér multi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 09:32
Hej Ejler
Jeg har en Shimano Beastmaster trigger 13 fod hel aktion aldrig fisket.
se den på DBA.
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 10:02
http://www.gbab.dk/

prøv at se på deres udvalg af Lawson Novigen stænger, jeg bruger selv en 11 fods, det er en fantastisk stang til laksefiskeri, det er ikke et mærke som omtales hele tiden, men har man først haft den, vil det være svært at skulle bruge andet, de fås både med og uden trigger.
held og lykke med søgning.

hilsen Peder
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 11:20
Har du prøvet Westin Dynamic 20-80 gr, som fås i 4 delt og triggerstang i Jagt og fiskerimagasinet
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 20:23
Hvis du kan leve med vægten kan en Hardy Fibalite helt sikkert klare opgaven og den knækker ikke😄
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 21:43
Hej Peter

Tak for input

Vil lige i løbet af weekenden se om der er en fyssik butik nær Midtjylland hvor jeg kan få de 2 stænger i hånden. Med det du skriver og de billeder jeg har set hælder jeg nok mest til
Fenwick Quadrant

Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 22:08
Hej Ole

Kender ikke stangen men kunne måske være en god mulighed. Ved ikke hvordan den er og det er nok svært at spørge dig når du ikke har prøvet den. Der er lidt langt til Broby
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 22:11
Hej Peder
Ingen tvivl om at Nordmænd kan lave stænger, men kan ikke finde en dansk forhandler
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 22:13
Hej Ole

Kan ikke finde den omtalte stang på deres side !! Kan ikke finde nogen i Jylland hvor jeg kan holde den i hånden
Mvh. Ejler
Til top
Nicolai Parbst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Parbst

Tilmeldt:: 01 Feb 2008
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parbst Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 22:48
Lawson stangen har jeg og den er fed - havde før en fenwich Momentum 11 fod og den er nu reservestangen.

Lawson kan du prøve i silkeborg hos Fiskexperten  (anders Knappe)

Lawson og fenwick kan du også prøve hos mig i Kjellerup 8620.

Alt det bedste
Nicolai
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 23:08
Hej Nicolai.

Spændende

Fiskexpertens hjemmeside er ikke længere aktiv, vil lige køre forbi lørdag

Tak for info
Mvh. Ejler
Til top
Ole Fuglsang-Røge Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
multi

Tilmeldt:: 19 Maj 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér multi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 08:33
Hej Ejler
Hvis du på DBA søger Beastmaster, kommer den frem.
prisen er 700 kr. uden tvivl en super stang, der snilt klarer hvad Mørrum kan diske op med.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 08:40
Citat: EMN

Hej Nicolai.

Spændende

Fiskexpertens hjemmeside er ikke længere aktiv, vil lige køre forbi lørdag

Tak for info

Godt nok lidt "old schol", men prøv med en telefonopringning. Du kan finde deres nummer her http://www.krak.dk/f/fiskexperten:106702213/8600-silkeborg


Mvh
Henning
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 09:51
Hej Ejler

jeg skrev  www.gbab.dk  som forhandler Lawson stænger.

butikken er i 7400 Herning Albækvej 42
telf. 40118602.

Hilsen Peder
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 13:44
Hej Peder

Er nu i kontakt med www.gbab.dk

Mange tak for hjælpen - man bliver helt forvirret af at vurdere stænger, men jeg skal have dem i hånden for at kunne vurdere om det er en stang jeg vil stå med
Mvh. Ejler
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 20:15
Meld gerne tilbage, hvad du ender op med.
God weekend Jonas
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 21:02
Hej igen Jonas

Jeg skal nok melde tilbage, men som sagt skal jeg have nogen udvalgte stænger i hånden, det vil tage lidt tid da der skal køres langt og det passer dårligt med travlhed omkring job

Også go weekend til dig - og alle andre herinde på dette fremragende forum
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 17:16
Kan bare ikke finde ud af hvad der skal investeres i - men er faldet over denne efter at have googlet som bare
Det er denne stang fra Fisk og Fang

WESTIN - Dynamic powercast T G.C - 11 fot - 20-80 g

For mig betyder det at det skal være en lækker stang at have i hånden (og det er det når jeg går ind på Kinetics hjemmeside og nærlæser) den skal være god at kaste ca. 25 gr. med og nogen gange ned til 16 gr. Den skal også have kræfter til at fighte 16 kg. med i Mörrum i maj. Jeg er i tvivl om den er for stiv til Skjern å hvor jeg fisker normalt.

Håber der er nogen på Forum her som har den og kan fortælle lidt om den. Har prøvet alle stænger ovenstående, men ingen der lige sagde klik i hovedet på mig Wacko

Mvh. Ejler
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 18:10
Overvej G Loomis stang fra Angel Domaene i Tyskland.
http://www.angel-domaene.de/angelruten/trigger-/-castingruten---8_45.html?sid=6ou2bfl2ukq7vrinscel9glv62#page=1&perpage_selector=24&display_selector=0&products_sorter=0&filter[0]=62&specialsOnly=0&minimumPrice=14&maximumPrice=250
- ved ikke om linket virker, men ellers kan du nok finde dem. De kører nogle super priser for tiden. Vi har alle vores favoritter - men i mine øjne spiller Fenwick, Westin, Lawson m.fl. i en noget ringere liga end G. Loomis...
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 18:59
Hej Ejler

Der er jo også St. Croix Avid serien. Sportdress i Rønne  har lidt, prøv at kontakte Jesper tlf. 56910370.

mvh Peder
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 19:24
Hej.
 G-Loomis har jeg ikke overvejet overhovedet, nok en fejl. Linket virker og jeg faldt over denne : http://www.angel-domaene.de/g-loomis-gl2-str1265c-casting-neptune-classic-steelhead-rod-10-6-3-8-1-1-2oz--18871.html
Tror den er kraftig nok ? Utrolig lav vægt men klasssificeret som med-heavy og Action moderat, lyder jo godt. Er det noget du har prøvet at have i hånden. synd den kun er 2 delt
Mvh. Ejler
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 19:26
Ja, St Croix Avid er en fantastisk stangserie - jeg har 9'6 MLF2 m trigger. En super stang til åen.

Hvis ikke butikken i Rønne kan hjælpe med St Croix, kan du overveje at kontakte Steve ved Franglais Fishing. Han skaffer ønskede St Croix stænger hjem til fine priser...

Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 19:52
Hej
Kan det passe at St. Croix ikke har stænger omkring de 11" - men de ser lækre ud
Mvh. Ejler
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 20:03
Kan ikke lige huske om St Croix har stænger på 11+ fod.

Jeg har to G Loomis lakse triggerstænger. En 9 fods til "mooching" (stivere sag) og en STR1264C GL2 så vidt jeg husker (10'6" fod og kastevægt 7-21 gram). Sidstnævnte er en lækker stang især til hjul med vægt >300 gram (for bedst balance), men til de aktuelle priser ved angel domaene ville jeg overveje en GL3 (bedre klinge) i stedet.
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 20:19
Hej igen
G3 har de ikke i 11" og kastevægt omkring de 40 g. så det er nok den G2 jeg har linket foroven. Er klinge ikke ok på G2. Er det stænger du er glade for eller ønsker du noget andet
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 20:21
Sorry - den er her 

G-LOOMIS GL3 STR1263C Casting Classic Steelhead Rod 10,6"

Mvh. Ejler
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 20:34
Hej Ejler

St. Croix stænger fås i 10.6 fod
Her  : http://stcroixrods.com/products/freshwater/avid-series-casting
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 20:44
Hej Peder

Ja men kun med en kastevægt på 12 - 25 gram, skal op på minium 40 gram
Mvh. Ejler
Til top
Morten Lundh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mlundh

Tilmeldt:: 16 Dec 2011
Geografisk: Esbjerg N
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mlundh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:30
JBS Fishing. Salmonidae Salmon Casting 11' Trigger GraphiteX kan købes Jan & Bo`s Lystfiskershop.
Prøv at se på denne stang. Har selv en, den er i super kvalitet, jeg har brugt den i Norge til laks, den har fungeret perfekt. Kan fås lige nu til 599 kr. et super tilbud. Den kan fås i 20-50 og 20-60 gram. har selv fisket meget i Mörrum, mener at 20-50 vil være perfekt til maj laks der.
MVH. Morten.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:31
Fenwick Ironfeather eller quadrant 15-54 gr. Så er der ikke så meget mere at sige om det :-)

Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:35
Hej Ejler

10.6 fåes i 1/8-5/8, 1/4-3/4 og 1/2-2 ounces, så det skulle dække dit behov, da 2 ounces er godt 56 gram
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:47
Hej Morten
Det er da afsindigt billigt, kan ikke forstå at det skulle være godt. Kan den klare fletline, sidder hjuler fast, gider ikke den rokker fra side til side som Fenwick Aetos. Hvordan er finish på klingen og har den en ok action
Mvh. Ejler
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:50
Hej Sulen
Har haft den i hænderne men det var ikke lige mig, stangen skal nok være fin og mange er glad for den
Mvh. Ejler
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 21:52
Jo, jeg er meget glad for min GL2 stang. Har også andre kortere stænger fra G Loomis' GL2, GL3 og IMX serier, og de er super. Hvis du kan få en Fenwick/Lawson/Westin stang i hånden, og den virker overbevisende, så vælg en stang fra en af de fabrikanter.
Hvis du ikke har mulighed for at vurdere en Fenwick/Lawson/Westin stang ved selvsyn, så overvej en Loomis eller St Croix stang.

Til top
Morten Lundh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mlundh

Tilmeldt:: 16 Dec 2011
Geografisk: Esbjerg N
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mlundh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2015 kl. 23:10
Hej Ejner.
JBS Fishing. Salmonidae Salmon Casting 11' Trigger GraphiteX, er nok den stang med den floteste finis, og den mest gedine stang jeg har haft i hænderne, og så er prisen mere en OK. jeg har været lystfisker i 45 år og går aldrig på kompromis med kvaliteten.
Jeg vil lige sige at jeg ikke har noget, med værken JBS Fising eller Jan&Bo at gøre. Jeg vil bare gerne rose, nør man for en gang skyld, kan få noget der er i en kvalitet man normalt betaler flere 1000kr, for til få pengeSmile
MVH. Morten.
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2015 kl. 09:23
Jeg har prøvet 

WESTIN - Dynamic powercast T G.C - 11 fot - 20-80 g i triggerstang,

ved Øresund fornyligt og med bombarda. Jeg er vældig glad for at bruge den og glæder mig til at indvi den på Lagan til næste sommer. - men den er ikke billig
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2015 kl. 09:47
Til den pris burde der kun være en overvejelse, og det er om der skal stå Fenwick eller Westin på din nye stang.
Westin stangen kan jeg stå inde for, jeg får brugt min ALT for lidt men super fed stang - Uden alt for meget ligegyldigt lir.
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2015 kl. 21:22
Hej allesammen
Er overvældet over al den hjælp der er at finde her på forum, super mange tak alle. I næste uge holder jeg ferie og da skal der købes en 2 - 3 stænger så jeg er klædt på til 2016 og mit samlede budget til stænger har jeg sat til 7500,- nu vil jeg forberede hvor jeg kan se dem. Dem jeg specielt vil kikke på er G-Loomis, Westin, St Croix, Guideline, Lawson er jeg noget usikker på efter at have skrevet sammen med forhandleren i Herning, men kører en tur til fiskeexperten i Silkeborg
JBS Fishing. Salmonidae Salmon Casting 11' Trigger GraphiteX lyder for godt til at være sandt til prisen - men har ordret den ikke mindst for at holde den op mod de noget dyrere stænger jeg vil købe, og falder den ikke helt ud bliver jeg overrasket ikke så lidt, men Mortens mange års erfaring, laksefiskeri og begejstring har gjort mig nysgerrig
Mvh. Ejler
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2015 kl. 21:48
Hej Ejler. håber du finder en stang du bliver rigtig glad for. men bare at trigge din nysgerrighed, hvad med en custom stang, så får man sku lige som man vil have den. har selv fået bygget en del stænger hos Jensen Rods. Finn er en ren troldmand. http://finnsommer.dk
Mvh. Jonas
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2015 kl. 22:49
Citat: mlundh

Hej Ejner.
JBS Fishing. Salmonidae Salmon Casting 11' Trigger GraphiteX, er nok den stang med den floteste finis, og den mest gedine stang jeg har haft i hænderne, og så er prisen mere en OK. jeg har været lystfisker i 45 år og går aldrig på kompromis med kvaliteten.
Jeg vil lige sige at jeg ikke har noget, med værken JBS Fising eller Jan&Bo at gøre. Jeg vil bare gerne rose, nør man for en gang skyld, kan få noget der er i en kvalitet man normalt betaler flere 1000kr, for til få pengeSmile
MVH. Morten.


Hej Morten
Nu er stangen du anbefaler kommet, pakkede den spændt ud dog uden stor forventning. I forvejen havde jeg pakket mine i forvejen 6 trigger laksestænger ud for at teste kast, action. Men først - hold da op en finish, den slog alle mine andre stænger selv mine fluestænger som ligger i prisklasse 3500,- 7800,- det er imponerende. Testede alle stænger på fodboldbanen med 25 gram blink, er desværre nødt til at sige at den nye kastede længst, meget behagelig action og ufattelig let. Så hjem i haven og sætte krogen fat i plankeværket, justerde bremser til 6 kg. efter vægten. Når stangen presses op på 6kg. yder den fuld action, det gjorde ingen af mine andre trigger stænger, dog gjorde 3 af mine fluestænger det samme. Er spændt på hvordan den er i strømmende Mörrum med en drømmelaks på 16 kg. på krogen (nu drømmer jeg lidt meget) Morten tak for din anbefaling, troede det var gas - det gjorde min kone også, men som hun sagde, duer den ikke klipper jeg den i stykker og bruger den til blonsterpinde i haven. Det eneste jeg ikke synes er helt ok det er - at den kun er i 2 dele, og at røret fylder 180 cm. - Det betød at jeg så måtte investere i en Thule tagboks til 3500,- for at den kunne komme med på tur, dog ikke nødvendig i de hjemmelige åer når bilen ikke er fyldt op med passagerer. Til alle andre - skynd at køb hvis Jan og Bo har flere Wink
Lige nu er jeg lidt frustreret over pris/kvalitet og jeg overvejer lige nu at jeg vil have den prøvet af i Skjern å 16. april 2016, herefter beslutter jeg hvad der skal købes til Sveriges turen 15 maj 2016 - ideer til hvad jeg skal overveje her har i alle bidraget med Thumbs Up  Mange tak for alle ideer fra alle her på tråden
Mvh. Ejler
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down