Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lak ved skydeøje

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lak ved skydeøje
    Sendt: 31 Okt 2015 kl. 09:00
Hej alle.

Min nye fantastiske Sexyloops HT6 er desværre kollideret med en tung belastet flue og der er kommet en skade i lakken. Det drejer sig om at lakken ved et øje er gået løs. Ikke faldet af men løsnet sig i en ring rundt om klingen så der kommer luft/vand ind under lakken. Beviklinger og øjet er ikke beskadiget og sidder stadig fint fast.

Min første indskydelse var at man måske kunne varme lakken op og få den til at "hæfte" på klingen igen?

Mit spørgsmål er egentlig om jeg tør/kan rode med det selv eller få en prof til det. Det er en lille skade men nok ikke så god på den lange bane.

Mvh. Mikkel Hald
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2015 kl. 13:13
Hej Mikkel.

Heldigt du ikke fik knækket klingen!
Den med at varme lakken op tror jeg ikke på, og hvis ikke du selv kan lave en ny bevikling, ville jeg få en "Prof" til det, det bliver måske også flottest. Wink

Offtopic. Hvordan er sådan en Hot Torpedo, sammenlignet med andre kendte stænger som Sage, Orvis, Loomis osv?
Mvh
Henning
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2015 kl. 09:27
Den er virkelig fed. Helt på højde med de Sage stænger jeg har haft. Perfekt kystværktøj. 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2015 kl. 10:18
Citat: Mikkel Hald

Den er virkelig fed. Helt på højde med de Sage stænger jeg har haft. Perfekt kystværktøj. 

Vil du fortælle om, hvilke Sage stænger du har haft?
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2015 kl. 11:24
Jeg har haft Z-Axis, TCR, TCX og en kort overgang en Method. HT6 føles overordnet meget lig disse stænger men har måske en mere stabil tip. Lidt svært at sige da jeg ikke har haft den så lang tid. Den giver mig lyst til at kaste men den forvandler mig ikke til DM mester... det gjorde mine Sage stænger heller ikke ;-) Mit valg af HT6 eren er i lige så høj grad baseret på at jeg har stor respekt for Paul Arden/Sexyloops generelt som fluekaster/fisker. Det er også fedt med saltvandbestandigt hjulholder UDEN fightbutt og en dejlig diskret mat finish når man før har gået med en TCX som jo kan ses tværs over fjorden ;-) OG den er let... og jeg kan virkelig godt lide håndtaget.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2015 kl. 12:31
Super, det giver meget mere mening, lyder som en stang der er værd at prøve, hvilket så desværre ikke lige er muligt. Confused
Der må meget gerne være fightbutt på min kyststang, i mine øjne ser det mere "færdigt" ud, og så tager butt'en også af for skrammer på hjulet, hvis man sætter stangen fra sig, op af et træ eller lign., men sådan er det vel med smag og behag.Wink

Mvh
Henning
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2015 kl. 14:51
jeg tror heller ikke på den med at varme det op!  du skal fjerne al den løse lak, og så lakkere  på ny, med rigtig stang lak (ikke noget med 5 min. epoxy, det bliver hårdt og revner) hvis du kan få al den løse lak af uden at beskadige tråden der holder øjet tror jeg   at du kan lakkere oven på, men da tråden jo har absorberet lakken fra den oprindelig lakkering ved jeg ikke om den bliver lige så stærk som oprindeligt...

mik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum