Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke fluer til P&T?

 Besvar Besvar
Forfatter
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke fluer til P&T?
    Sendt: 25 Okt 2015 kl. 10:43
Hej 
Jeg er en dreng på 14, som er nybegynder indenfor fluefiskeri. Jeg ved ikke hvilke fluer jeg skal bruge til det. Om det skal være vådfluer eller tørfluer.

Da jeg har købt nogle fluer, som er vådfluer vil jeg gerne vide, hvordan man skal køre linen ind ved vådfluer?

Håber der er nogle som kan hjælpe :)


Redigeret af Elias Lorentzen - 25 Okt 2015 kl. 10:44
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 11:15
Hej
Mit bedste råd er, at tag en tur i dit lokale putvand, se hvilke fluefisker der står og fanger fisk og spørg om du må de hvilke fluer de bruger.. Jeg er sikker på at du vil møde en del flinke fluefisker som gerne vil dele ud af råd og måske falder der også et par fluer ned i din grejæskeSmile. Jeg kan dog anbefale at du begynder at binde dine egne fluer via din  lokale lystfiskerklub, de har sikkert fluebinding på programmen. Putfluer skulle ikke være svære at binde.

/J
Til top
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 11:21
Mange tak, for svar. Vil jeg gøre idag, når jeg skal ud at fiske. Smile
Ved du noget om hvordan man skal køre linen ind ved vådfluer?
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 13:47
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 14:23
Du skal ikke som sådan køre den ind, efter kastet trækker du nogle centimeter ind med hånden hver andet sekund, sådan firkantet sagt, varier indtag og tid.

grønne fluer med hvid vinge er fine.


Videoen er lidt atypisk ,de det er strømvand ,hvor strømmen skaber liv i fluen.


Redigeret af folp - 25 Okt 2015 kl. 14:26
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 18:12
Hej.

Den bedste erfaring jeg har med fluefiskeri i denne tid af året er NYMFER. Her kommer det du efterspørger "hvordan skal jeg trække linen ind" - Med nymfer, som du kan se, hvis du holder en i hånden, er de meget små. Derfor skal du trække den langsomt ind. Det er rigtig sjovt at fiske med nymfer, for du trækker linen langsomt ind og lige pludselig mærker du et hug, som nogle gange, på dårlige dage, kan give dig et højt blodtryk(forskrækkelse). Du skal ikke lave sådan nogle lige pludselige hurtige ryk, du skal bare trække den langsomt og jævnt ind uden at lave nogle uhyggelig ryk. Hvis du kan se fiksen følger efter din nymf, så kan du evt. lave et par små ryk så nymfen ser mere levende ud. 

- bind selv fluer... det er billigt ja, men at starte med og binde fluer og bruge dem til at fiske, det har jeg sgu selv prøvet. Det føles som om din flue skræmmer alle fiskene væk i stedet for at tiltrække dem. Køb et par fluer og brug forskellige fluer, så du ved hvilke der går bedst og hvilke dårligere. Når du har fisket i noget tid og har sat dig ind i fluefiskeriet, så kan du småt begynde at binde dine egne fluer (regn ikke med at de første 50 fluer er brugbare til fiskeri) :) :) Held og lykke!
Til top
Elias Lorentzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Elias Lorentzen

Tilmeldt:: 25 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Elias Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2015 kl. 18:58
Tak for svar Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum