Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Verdens bedste sted for laksefiskeri - Dato for Begivenhed: 01 Jun 2016 - 31 Aug 2016

 Besvar Besvar
Forfatter
Emilie Ibs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskeremilie Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeremilie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Kalender Begivenhed: Verdens bedste sted for laksefiskeri
    Sendt: 16 Okt 2015 kl. 21:00
Hej Alle! 

Tag et kig på Queen Charlotte Safaris, som sælger en 5-dages fiskerejse på øen Haida Gwaii nær British Columbia, Canada. Min kolllega, Neesha Dewa, og jeg ville høre om der var interesse for sådan en rejse blandt jer. Det er et super jordnært sted og er verdens bedste sted for laksefiskeri. Grunden er de store og legende kongelaks, som svømmer til øen hele sæsonen for at fede sig op. En anden grund er det kolde vand i Stillehavet, som gør kødets smag sødere. Der er lækkert vejr og øen er omgivet af smuk natur og regnskov. Big smile

Skriv til mig for mere information, eller tag et kig på deres hjemmeside :-) Hjemmesiden:http://www.qcsafaris.com Mit link:https://www.facebook.com/emilie.ibsen MVH. Emilie Ibsen
FiskerEmilie
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2015 kl. 06:30
Godmorgen

Fedt der er nogle der tænker tanker!

Jeg skimmede dit link super kort og min tilbagemelding er bare et skud fra hoften - kan være det er helt skævt.

1. Jeg tror ikke markedet blandt hardcore(læs: nørdede) fiskere er stort da det er trolling/båd-fiskeri. Jeg kender ingen i min fiskesphere som jeg tror så meget som ville overveje at købe sådan en rejse - omvendt kender jeg mange inkl. mig der meget gerne smider anseelige beløb efter fisketure til Nordamerikas mange floder og vandløb. Det tror jeg bl.a. har noget med, at man ikke rigtig bidrager selv til en evt. fangst, hvis der bare er en der sejler en rundt og man får stangen i hånden når der er bid.

FX har jeg selv for efterhånden alt for lang tid siden brugt en lille måned i Alaska på bl.a. at fange 2(2!!!) Kongelaks på flue, på egen hånd i smukke omgivelser. Det ser ud som om det snildt kan lade sig
gøre, at fange en håndfuld på en enkelt god dag ved Haida Gwaii. Jeg synes bare ikke være tilnærmelsesvis lige så fedt - og sådan tror jeg
mange har det.

Herudover har vi faktisk et - sikkert stadig uden sammenligning - rigtig godt trollig fiskeri efter laks herhjemme i DK såvel som i Sverige. Her kan dem der brænder for bådfiskeri også få lov at styre båden selv og planlægge fiskeriet så de rent faktisk selv bidrager til fiskeriet.

2. Jeg synes at 'Verdens bedste laksefiskeri' virker som et useriøst og unuanceret udsagn.

3. Smagen af kødet er efter min bedste overbevisning af underordnet betydning for valg af fiskerejse, selvom det måske lyder ulogisk for folk der ikke er lige så nørdede fiskere.

4. Hvis øen er helt fantastisk på andre områder og der er alle mulige forskellige gode grunde til at komme dertil, tror jeg snildt man kunne sælge 1-2dages fiskeri til såvel dedikerede nørder som til mere laid back fiskere. Men der så et scenarie hvor fiskeriet ikke er hoedformålet med turen.

5. Hvis du har et godt netværk i BC og flair for planlægning, logistik og forhandling mm. tror jeg godt du kunne levere og sælge et fedt produkt til danske fiskere. Fx. facilitere kør selv fiskeferier krydret m. x antal dages guidet fiskeri i nogle forskellige lækre floder.


Just my 50 cent

Held og lykke med projektet og go' dag
Til top
Emilie Ibs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskeremilie Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeremilie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2015 kl. 22:09
Tusinde tak for svaret :-) Det hjælper os meget :-)

FiskerEmilie
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 15:00
Hej
Jeg synes, at det ser vældigt spændende ud og ville da gerne deltage i en sådan tur.
Men opsparingen skal nok begynde øjeblikkeligt med de priser.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 20:26
Hej Emilie.
Når jeg læser dit spørgsmål, bliver jeg i tvivl om det er en skjult reklame for fiskestedet.
Hvis det er et spørgsmål om råd og vejledning til laksefiskeri vil jeg sige, at du selv kan arrangere laksefiskeri til den lidt sydligere og større Wancouver Island.
Den tur du henviser til løber noget over 30.000,- kr for 5 dages fiskeri.
Jeg har sammenlagt fisket over 3 måneder på Wancouver Island, og senest oktober 2014 kostede 28 dage med alt:  fly, lejebil, hytte, fiskelicens, kost og lommepenge 16.000,- kr.

Hvis du går ind på fiske lodge på Wancouver Island, ligner de til forveksling dem du henviser til. Den eneste forskel er måske tidspunktet for det gode fiskeri på laksene.
Jeg vil anbefale de første 3 uger i oktober.

Ejner   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum