Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modellervoks

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Modellervoks
    Sendt: 13 Okt 2015 kl. 09:07
Jeg er på jagt efter noget effektivt modellervoks, til aftryk, når der laves siliconeforme.

Mit eget modeller, har jeg vel haft i 15 år, og det har virket, som det skulle, men nu kan det ikke mere.

Jeg kan se, at der ude på nettet i dag er rigtig mange valgmuligheder, når talen er på modellervoks, men det jeg søger er konkret, netop den type der dur til formfremstilling.

Vis der er nogen, der har et link til en forretning, så hører jeg gerne om dette.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 13 Okt 2015 kl. 09:08
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 09:26
Prøv plastelina, det er særligt velegnet til model og formfremstilling.
http://www.slojd-detaljer.dk/kategorier/skabende-hobby/stobe-forme/ler/plastilina-pid4532
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 09:44
Tak for linket.

Ja, det ser jo rigtigt ud, men når sådan 350g. koster 60 kr. i forsendelse, så er det vel et spørgsmål om, hvor meget varen trækker jeg ville da nok søge andre veje, med sådanne priser i forsendelse!

Mvh
P.K.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 10:01
Hej Per
jeg har i mange år brugt den samme klump modelervoks fra Fætter BR, her jeg blander de mange farverige stænger til en stor klump, der efterhånden får er ret spragle udseende! Men pyt. 
Jeg opbevare mit voks i en plastpose og har inge problemer evt. udtørring. Jeg har da efterhånden have ca. 100 forme med det samme voks.

Jeg er dog ikke sikker på at Fætter BR har dette mere, men så har det helt sikkert noget tilsvarende! Mon ikke den lokale legetøjsbutik har sådan modelervoks?

/J



Redigeret af Jørgen S - 13 Okt 2015 kl. 10:09
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 10:41
Hej Jørgen.

Ja, det er rigtigt, at BR måske ikke fører dem mere, og det skyldes, at man i dag har nye EU regler, hvor det meste af skal være glutenfrit, men de må sælge lageret ud, så jeg skal lige kigge en ekstra gang, i vores lokale Fætter.

De runde stave, du henviser til, fik på et tidspunkt et prishop, men jeg ved faktisk ikke, hvad prisen er i dag, men det er den rigtige voks, som skal bearbejdes lidt før den er formbar.

Fætter BR havde også den type her i en hvidgrå blok, men den har jeg ikke set længe.

Jeg tror det er de typer her:

http://www.grafical.dk/modellervoks-13x6x4-cm-hvid-500-g.aspx

men de benævnes soft, så jeg er ikke sikker på at det er det rigtig!

Har man det rigtige voks, så holder det meget længe. Jeg vil tro, at jeg har lavet små 500 forme, med mit voks, så jeg kan ikke klage, men jeg er begyndt at bruge det røde Silicone, og det sviner mere, så jeg vil holde hvidt og rødt Silicone afskilt med hver deres voks.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 13 Okt 2015 kl. 10:50
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 11:37
Har også det fra fætter br og det har fungeret fint i mange år.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 12:17
Citat: PK

Tak for linket.

Ja, det ser jo rigtigt ud, men når sådan 350g. koster 60 kr. i forsendelse, så er det vel et spørgsmål om, hvor meget varen trækker jeg ville da nok søge andre veje, med sådanne priser i forsendelse!

Mvh
P.K.

Hej Per,

Desværre er 60,- prisen for en pakke hos Post Danmark.
Alternativet ville være som brev til 40,-

Den store dræber ved dansk nethandel er desværre de stigende porto priser.
I dag er det billigere at få sendt en pakke fra Tyskland til Danmark end det er at sende på tværs af landet her :-(

Der er nok ikke så meget at gøre ved det desværre.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2015 kl. 14:06
Meget billiger fås det nok ikke


skal det sendes er portoen 39,- 

/J
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum