Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluesnapper til ophænger

 Besvar Besvar
Forfatter
bjarne keller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bk72

Tilmeldt:: 22 Maj 2013
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bk72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluesnapper til ophænger
    Sendt: 21 Sep 2015 kl. 12:55
Når jeg er ved kysten, har jeg en ophænger flue monteret foran mit blink. Da jeg jævnligt skifter flue på den overvejede jeg at prøve en lille fluesnapper men er i tvivl om den ekstra vægt vil gøre at fluen bevæger sig forkert ?
Har nogen erfaringer med fluesnapper og ophænger ?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2015 kl. 17:29
Prøv, og lad os det vide ;)
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2015 kl. 17:32
Jeg har brugt fluesnapper lige så længe, som man har kunnet købe dem.

De vejer ingen ting, så som ophænger, er der ikke nogen problemer, mest fordi fluen trækkes af linen.

Jeg bruger fluesnapperen i mange sammenhæng, som montage af fluer - som montage af krog på gennemløbs tackler, som montage på især Rappala woblere, men der er forskel på kvaliten af fluesnapperne.

Nogle fabrikater er meget tynde i wiren, og andre er kraftige. DET ER VIGTIGT, AT SNAPEREN FORBLIVER LUKKET, NÅR KROG OG ANDET ER MONTERET, ellers falder krog /fangst af snapperen, den skal lukke helt!!!

Jeg sikre tit snapperen med en lille omgang 0,6mm. fusionsline, men en dobbelt kællingknude, så går ringen ikke op, og kan hurtig skifte knude igen, jeg brænder bare viklingen med en lighter.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 21 Sep 2015 kl. 17:49
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres