Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny stang - Haster

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
QWAS

Tilmeldt:: 05 Jul 2015
Geografisk: KBH
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér QWAS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af ny stang - Haster
    Sendt: 26 Aug 2015 kl. 14:34
Hej

Håber der er nogle dygtige fluefiskere, der kan give noget hurtig og kvalificeret rådgivning.

Jeg har købt et fluesæt - Stang: Sage VXP 9' #8 og hjul: Sage 2280 hos Cabelas i USA.

Stangen er knækket (værdi $380 svarende til ca. 2.462 DKR). Da stangen ikke længere er i deres sortiment og de ikke vil sende den til reparation, kan jeg vælge mellem følgende modeller (første pris i USD anden pris i DKR):

                                                USD       DKR
1     TFO Lefty Kreh BVK Signature Fly Rod    280.00       1,814.40
2     Sage Response Series Fly Rodd           265.00       1,717.20
3     St. Croix Imperial® Fly Rods           260.00       1,684.80
4     St. Croix® Avid Fly Rod                295.00       1,911.60
5     Sage Approach Fly Rod                295.00       1,911.60
6     G.Loomis PRO4x Fly Rod                360.00       2,332.80
7     Redington® Vapen Red Fly Rod           350.00       2,268.00
8     Hardy Shadow® Fly Rod                400.00       2,592.00
9     Sage Motive Saltwater Fly Rod           425.00       2,754.00

Hvilken stang vil I anbefale jeg vælger? Har kun ganske kort tid til at tage beslutningen, så jeg håber, at kunne få noget feedback fra jer.

Jeg skal mest bruge sættet ved kyst og i fjord (foretrækker langt kastende, god når der er noget vind og en stang der kan holde til lidt noget).

På forhånd tak [:)]
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 14:42
det er måske ikke direkte relateret, men kan du ikke selv sende stangen til sage ?? der er jo livsvarig garanti no questions asked ??
bortset fra det så havde jeg personligt nok valgt en motive .. kender ikke de andre stænger ?
Til top
Jens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
QWAS

Tilmeldt:: 05 Jul 2015
Geografisk: KBH
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér QWAS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 14:54
Hej,

vedr. reparation vil det koste omkring kr. 1.500 hvis jeg benytter en indlevering i DK og min. 60 Euro, hvis jeg vælger en Tysk indlevering. Jeg mener derfor, at det tager toppen af lysten til, at sende den til reparation.

Min oplevelse mht. Sage og deres support har i øvrigt været under alt kritik. Man skulle tro, at de ikke ønsker nogle nye kunder. Deres svartid er omkring 14 dage og så svarer de alligevel ikke på de spørgsmål man har. Derudover har Sage fjernet min brugerprofil og min registrering af deres produkter. De har ikke kunne forklare hvorfor, da jeg havde taget et screen dump af mine registreringer.

Håber ikke at I andre har samme oplevelser. Om ikke andet kan I måske sige om det er en generel ting I oplever. Når man sælger noget til så høj en kilopris, skal service også være i orden.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 21:45
Jens jeg må så sige, jeg har oplevt præcis det modsatte fra Sage. Har haft tre stænger til bytte. Den ene en 20 år gammel rpl som jeg var tredie ejer af. Der lavede de en ny del til kostede mig 500 kr. Når jeg skrev mail til dem havde jeg svar indenfor en time.
Jeg har kun positivt at sige. Desuden vil jeg mene at du burde ofre tiden og sende din VXP da detcer en vidunderlig stang.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 22:28
ja, det lyder godt nok også underligt .. mig bekendt så koster det max 500 kr. for at få fixet sit grej .. det eneste minus er dog at det godt kan tage lidt tid, men jeg har heller aldrig oplevet problemer.

nå, det hjælper dig desværre ikke det store .. jeg håber du finder en løsning!
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2015 kl. 08:09
ikke så meget snak: Sage Motive Saltwater
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2015 kl. 11:23
Og husk at få dem til at skrive det er en reklamations stang, så slipper du for told en gang til.
Michael Nielsen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2015 kl. 16:20
bvk eller motive saltwater ville også være mit bud

mik
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2015 kl. 20:52
BVK uden at blinke! Du finder ikke en 8'er pind til under 6K der er federe end den. Og så vejer den intet. Den minder rigtig meget om en Orvis Helios (1) 9' Tipflex #8.

Der er en grund til at stangen ligger i top tre hos Yellowstone Angler:

http://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2014-8-weight-shootout-g-loomis-nrx-orvis-h2-sage-method-sage-one-tfo-bvk-scott-s4s-beulah-opal-best-saltwater-fly-rod-fly-rod-comparison

Bemærk testen er fra 2014! De stænger du finder som nummer et og to koster mange gange mere det en BVK koster.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Jens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
QWAS

Tilmeldt:: 05 Jul 2015
Geografisk: KBH
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér QWAS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2015 kl. 08:25
Hej
Mange tak for de gode råd! Det var super godt og brugbart

Jeg ville lige følge op på hvad der skete.

Jeg fik pengene tilbage fra Cabelas i USA, selvom det var op ad bakke.
I stedet tog jeg ud og prøvede TFO BVK hos salmonfly.dk. En virkelig fin stang må jeg sige. Det endte med, at jeg købte en #6 samt #8 – kr. 1.500,00 pr. stk. med stangrør.

Virkelig god service de yder hos Salmonfly må jeg sige. Det sted kan jeg varmt anbefale til andre!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres