Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor mange fisk i Karup Å?

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor mange fisk i Karup Å?
    Sendt: 24 Aug 2015 kl. 18:56

Bremser udsætning af dambrugsfremstillet laksefiskyngel udviklingen af de selv- produktserende bestande. ? Vi har i Karup Å systemet de sidste år halveret vores udsætning af yngel og fangsterne er inden for same tids periode  1-3 til 24-8  2014-15 foreløbig haft en stigning fra 1140 til 1700 fangne fisk. Det ender måske med en fordobling.Wink Der er naturligvis inden for de sidste år åbnet for nye gyde tilløb og lavet gydebanker.Big smile

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2015 kl. 20:07
Det er nok for tidligt at konkludere på Smile.

De ekstraordinære gode fangster i år tror jeg mere skyldes et koldt og vådt forår og forsommer, der har holdt en konstant opgang.

Tænk før du skriver....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2015 kl. 20:54
JA DINE GYDEBANKER/RUGEKASSER HAR SGU DA BAREVIRKET.....DET ER UTROLIGT AT MAN IKKE KAN FÅ GLUGGERNE OP FOR DET KÆMPEARBEJDE DU LÆGGER FOR DAGEN.
PER

Redigeret af Taonga - 24 Aug 2015 kl. 20:56
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2015 kl. 21:20
Jan. Så har jeg været meget heldig, da jeg i februar skrev, hvordan fangsterne og størrelses fordelingen ville blive i år.Wink Jeg må så også have forbindelse til vejrguderne, såfremt det er årsagen. WinkJeg har fået så mange forskellige forklaringer, at det kan fylde en af de gamle JYDST TELEFONBØGER FAGBOGEN.Big smile Jeg passer godt på dit fangstnet.
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2015 kl. 00:30
Altså... har du for mange havørreder der ovre i det jyske, må du mere en gerne fortælle nogle dem, at vi har fine næsten fisketomme kyster her på sjælland LOL og de skal være mere en velkommen 

/J
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2015 kl. 08:37
Herligt Lasse - vi ses vel d. 12.sep. ?

Tænk før du skriver....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2015 kl. 08:40
Jørgen. Undersøgelser viser jo at de trækker helt over til de Baltiske Lande. WinkSå du er velkommen til at fange nogen af dem, når de kommer forbi dig. Nu må du tænke på, det er kloge fisk og ikke hopper på alt, du smider i vandet. God fornøjelse.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2015 kl. 11:38
Ja. Vi ses Jan. Jeg tager dit net med.
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2015 kl. 17:54
Ingen tvivl om at rugekasser er en god ting, der kun kan biddrage til flere fisk, men i år har generelt set været et godt år ved de fleste åer her omkring Limfjorden og østkysten. Der er nok andre ting der spiller ind, såsom vejret, megen vind til gene for garnfiskere osv.  Her i Lindenborg å, har der i år været flere havørreder end nogensinde, og her udsættes ikke yngel, så alle fiskene er som udgangspunkt vildfisk. www.nl1917.dk 
Lad os håbe den store mængde fisk og fangsterne fortsætter de kommende mange år, og det ikke er en enlig svale.  Knæk & Bræk


Redigeret af labfisken - 25 Aug 2015 kl. 17:55
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 10:35
Jeg ser Lindenborg Å som et godt eksempel på hvordan det kan gå når "man vover pelsen" og stopper udsætninger, det samme er sket i Ribe Å-systemet. Det står sågar på Ribe Å-sammenslutningens hjemmeside. Så der er dokumentation og ikke en luftig teori. Hvorfor man her ved Karup Å ikke tør vove pelsen, som man nok vil mene heroppe at det er, er mig en gåde. 

Så derfor må der mere og mere grus til, Lasses projekter er fine og Sejbæk et godt gydevandløb. Derfor, mere af det, og jeg vil med glæde, længsel og tålmodighed, det kender du alt til Lasse, se frem til de slukker for generatoren og indser der er andre veje. Disse har vist sig som vejen frem i andre vandløb, men Karup Å, er meget speciel, eller er den ? 

Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 16:59
Jeg giver dig ret Ole. For min skyld kunne de godt stoppe udsætning af dambrugsfremstillet yngel. Du ville samtidig skåne mange gode moder fisk for hård behandling. Fisk der ellers ville have gydet naturlig. Men du ved som mig, at de er meget tunge at danse med og tager det som en kritik af det tidligere arbejde, såfremt noget skal ændres.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2015 kl. 18:33
Væk med kannibalerne - naturlig SEX er vejen frem, det gør det også sjovere at være fisk
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2015 kl. 18:43
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2015 kl. 23:05
Det er under alle omstændigheder en spændende teori, som selvfølgelig kun kan blive bekræftet, hvis den positive udvikling bliver fasthold i de kommende år.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 07:28
I Gelsåen stoppede man med at udsætte yngel i år 2002
Der har aldrig været så mange havbasser som nu...
bevares, der er blev restaureret en del, men jeg tror nu det er bedst når mennesker ikke blander sig i naturens gang...

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 07:45
Hej Lasse

Ja, vi er jo meget enige Thumbs Up Det går også den vej i Storå...
Når det gælder ny forskning, der finder at opdrættede udsætningslaks har 16 % større udvandringssucces såfremt de opdrættes ved lavere tæthed er det vel ingen forskningsmæssig revolution. Skal fiskene opdrættes i 1/3 tæthed i forhold til nu bliver stykprisen så meget højere og DTU vil alligevel fastholde samme antal moderfisk, så hvad er det værd?? I samme artikel nævnes også muligheden for kun at bruge de hurtigst klækkede yngel til videre opdræt og så er den da helt gal, hvis man på den måde overvejer at selektere i fiskene Embarrassed Nej, stop det udsætningscirkus hvor man ofte pøser  1-års fisk ud i områder, hvor de selv kan gyde.


Redigeret af Jakob Larsen - 02 Sep 2015 kl. 16:06
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 08:33
Det har jo i mange år været et succeskriterie for DSF, at de i Sportsfiskeren kunne bringe artikler og billeder som viser og fortæller, hvor meget ørredynget, der er blevet udsat i et givent vandløb.
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 12:52
SPOT ON - Henrik Christensen, men det er "åbenbart" unikt for lige dette vandløbssystem at det er gået sådan, siden det ikke er mere udbredt. Men hvad ved jeg...
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 14:30
Hej Jakob
Jeg er glad for du forstår. Du ved sikkert også, hvor jeg vil hen med oplysningerne, selv om jeg ikke skriver det direkte. Jeg er bange for, at økonomiske interesser spiller en stor rolle.
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 16:45
DTU og DSF har hvert år gennem nu mange år, afholdt restaureringskursus flere steder i landet. Som jeg har forstået det, arbejdes der stille og roligt frem mod selvreproducerende fiskebestande, hvilket også er det erklærede mål for alle.

Heldigvis er det også det der sker i flere og flere vandløb og jeg kan se interessen for Vandpleje og vandløb er støt stigende.

Så ja, brug så meget energi som muligt på restaureinger og fjernelse af spærringer.

Når så dette er sagt, skal vi også kigge ind ad.  Virkelig mange lystfiskere taler om, at dengang der blev udsat kystørreder, var der gang i den. En hurtig gennemgang her på sitet vil afsløre utallige tråde hvor, især sjællandske lystfiskere, argumenterer for flere udsatte fisk direkte på kysterne....

På Fyn kender jeg nogle dygtige kystfiskere, som sammen med biologer fra DTU, undersøger hvor mange af de ørreder der fanges, som har tegn på opdrættede fisk (krøllede finner mm) og som undersøgelserne tegner lige nu (ej dokumenteret), er det ca 50 %vilde fisk og 50 % udsatte fisk der fanges.

Jeg synes det er flot, at der er så mange vilde fisk, andre vil sige, at hvis der ikke blev udsat fisk, så blev fangsterne halveret .

Sådan er der jo så meget og det er svært at gøre alle glade, men mon ikke, at hvis vi klør på med restaurering, så når vi før eller siden i mål med 100% vilde fisk.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 17:09
Niels Åge.
Jeg kan godt lide, du er ærlig og bruger udtrykket DTU og DSF arbejder stille og roligt. WinkSmile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 19:59
Ha ha Lasse, ved godt du ikke bryder dig om dem. Jeg har nu gode oplevelser med dem og de har været både venlige og hjælpsomme med viden og praktiske bidrag.

Men når det drejer sig om restaureringer og gydegrus, så kommer man altså ikke langt uden hjælp fra lodsejere og kommunen. For slet ikke at tale om de politiker der lovmæssigt skal sætte rammerne. Det er ikke alene nok, at du går udlagt gydegrus i din baghave, når nu eksempelvis Karup Å er gigantisk stor. Der skal virkelig tænkes stort og her er politikerne oftest dem der har den afgørende rolle at spille. Se blot hvad hvad der er sket i Holstebro og Storåen. Her har der været politisk vilje.

Hej og god aften fra
Niels Åge Skovbo
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2015 kl. 20:26
Niels Åge
Lidt ros skal du personligt have.Wink Du gav mig ideen til, at arbejde direkte sammen med Kommunen. Det har resulteret i 8 stk  gydebanker  på 10 kubikmedet stykket på ganske kort tid.Big smile Vi skal ikke glemme, at kommunerne har dygtige biologer, som kender det lokale vandløb godt og har en interesse i at vise, hvad borgerne får for pengene.Wink
Når jeg nævner, du bruger ordene stille og roligt om DTU og DSF, er det fordi, jeg ofte har hørt fra ledende folk inden for fiskepleje. "Vi arbejder for at gøre os selv arbejdsløse". Så er der jo ingen grund til at forhaste sig.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2015 kl. 12:09
Hej.........Jeg har lige læst at dine rugekasser ikke virker ordentlig og at DTU fraråder at bruge disse.. De siger at der er for mange der går til


Vil de ikke tro på dette .. Er de bange for at blive arbejdsløse ???

MVH   Ole
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2015 kl. 13:17
Problemet er, at DTU i samarbejde med andre, har kørt 2  forsøg, hvor rugekassen var konstrueret forkert og efter min opfattelse var formålet, at vise det ikke fungerede. Det er jo ikke besværligt, at lave forsøg man gerne vil have til at mislykkes. Hvis i leder efter det, kan i finde billeder fra forsøgene på KÅS hjemmeside. Det viser forsøg nr 2 i Haderis Å.
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2015 kl. 15:51
http://karupaa.com/dk/index.asp?id=251
Her er oplysninger om andet forsøg foretaget i Haderis Å. Det var ikke forsøg vi havde noget med at gøre. Rugekassen var konstrueret som en flydende kummefryser. Vi havde denne vinter temperaturer ned til 20 minusgrader. Når det halve af metalkassen rager op af vandet vil kulden forplante sig under vandet og kassen fryse til. Spørg blot dambrugere om problemer med deres riste i frostvejr. Placeringerne i vandløbet var også efter vores erfaring uheldige. Forsøgene blev kørt på DTU s betingelser.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2015 kl. 12:35
Lasse,
det er vel i bund og grund ikke overraskende, at dine forsøg giver positive resultater, hvor DTU's resultater ikke rammer samme niveau.

Du har sikkert arbejdet meget længere med rugekassen, så de tilpasninger, der skulle til kom efterhånden.

Så i stedet tilbyd at lære fra dig

mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2015 kl. 13:51
Inden man begynder at diskotere hvor meget tid Lasse bruger på sine rugekasser og hvad DTU gør og siger. Så er der en ting man bør gøre og det er at gå et år tilbage i tiden til laksens dag ved Skjern å og det er at DTU satte et ULTIMATUM for at møde frem og det var at Lasses rugekasser og Lasse blev fjernet fra pladsen men det kan Lasse jo selv kommentere da han var tilstede og DTU Ikke
Tankevækkende ikke
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2015 kl. 23:02
John.
Det var til Skern Å Lystfiskerfestival i Skarild. Jeg vil helst ikke kommentere det, lad dem få en mulighed for at ændre holdning. Lidt ændringer er der jo kommet. Nu har DTU ingen indvendinger mod brug af rugekasser til undervisning.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningacenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down