Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spey liner

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spey liner
    Sendt: 15 Aug 2015 kl. 14:04
Hvor lang en belly skal man vælge til fluefiskeri med spey liner

Short - mid - long belly 

Fordel ulemper ???
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 16:57
1,5 til 2 X stangens længde. Hvis den er kortere, får du, efter min mening, ikke ordentligt greb i vandet. 

Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 19:39
Hei
Prøv dette link fabrikanten er uinteressant bare tá facts- disse gælder nok for alle traditionelle spey liner.

Fly Fishing Fly Fishing Product Videos - Fishing Tips | RIO

www.rioproducts.com/fishing-tips/product-videos/ - Oversæt denne side
Get the absolute best fly fishing tips from the experts. Learn about Spey Casting, 

Lars
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 20:08
Mund ikke denne her lille youtube film vil kunne hjælpe dig med at finde det rigtige line, dog er det kun for rio flueliner.

https://www.youtube.com/watch?v=7fjdfiNjj0E

Mvh Christian M. Larsen
Christian M. larsen
Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 20:50
Der er vel ikke det stor i forskel på produkterne ? , jeg var bare i sådan lidt bom bom om det skulle være 35 ft eller 50 ft eller 60ft ...

Men vil lige kigge de 2 link igennem :-) 
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 21:08
Jeg mener nu der er stor forskel på linernes formåen -min erfaring er at jo længere 60+ belly du går med jo mere skal du passe på hvorledes vægten er fordelt på linen.
Den gamle lære altid at prøvekaste linen gælder virkelig her.

Lars
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 22:03
Måske skulle du også overveje skagit liner. Der er masser af læsestof på nettet...

Hilsen Mads
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 09:06
Citat: Lindblad

Der er vel ikke det stor i forskel på produkterne ? , jeg var bare i sådan lidt bom bom om det skulle være 35 ft eller 50 ft eller 60ft ...
Men vil lige kigge de 2 link igennem :-) 



Længden afhænger jo helt og aldeles af fiskesituationen, og vigtigst dine evner i fluekast.

Kan du kaste?

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møbjerg Avatar

Tilmeldt:: 23 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 13:08
Hejsa Steen
Til nu har jeg ikke læst et forkert svar, men jeg vil tillade mig at gøre nogle antagelser.
Jeg går ud fra, at du føler dig fortrolig med såvel skagit som scandi liner/-kast, og nu søger lidt nye udfordringer.
Der er jo ikke mange muligheder herhjemme for at anvende traditionelle spey liner - de kræver simpelthen for megen plads. Jeg bruger som vel de fleste danskere de førstnævnte liner, men nyder når lejligheden byder sig, at skifte til en lidt længere stang og bruge min Unispey med en belly på 50 – 54’ afhængig af klassen. Med den har jeg nok at se til, og de ca. 16m krop er nok for mig. Den kræver jo plads, en længere stang og en anden kasteteknik.
Jeg syntes det er sjovt, og det er nok for mig - og vil slet ikke gå ind på den gamle diskussion om hvorvidt ’stripping’ er spild af tid eller den ene form for kast er lettere/sværere end den anden.
K&B
Jørn
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 13:28
Redigeret, slåfejl

Redigeret af LasseK - 16 Aug 2015 kl. 13:30
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum