Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spin.... hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spin.... hjælp
    Sendt: 09 Aug 2015 kl. 19:23
Hej
Jeg har fået en pose grej foræret.
Der var blandt andet de 4 blink på billedet nu vil jeg gerne høre om der er nogen der kan fortælle mig hvilke det er ? jeg ved godt de 2 er en slags Droppen men er ret  spændt på hvad den nederste på billedet er.


 

Mvh   Jørgen
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sømmet Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2003
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sømmet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2015 kl. 19:30
De 2 øverste hedder Spin Fin og er lavet af ABU.
Resten kender jeg ikke.
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2015 kl. 21:17
No. 4 er en Svängsta Virveln fra ABU, den vejer 7 gr. og er fra begyndelsen af 1960 erne. Förste udgave kom i 1950erne. No. 3 ligner noget fra Japan jeg tror at jeg selv köbte en sådan engang i midten af 1970erne. // Steen

Ps. Dine to förste, ABU Spin-Up eller Spin-Fin er rigtigt gode jigg-agn til Gedde og abborre - dengang (1973-1976 ) var de ingen succes så ABU sluttede at lave dem. Nogle år efter opdagedes det vor effektive disse små smykker var til fiskeri i store söer og på dybt vand så pas på dem eller sälg dem dyrt !
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2015 kl. 18:04
Tak for det Ole og Steen

Man klan da sige de har da nogle år på bagen :-)

/    Jørgen
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2015 kl. 18:52
De to øverste er spin fin fremragende til rødding i dybe søer , ser ud til at være brugt flittigt
nr 3 er en franske wobler der er brækket et stykke af skeden det kan også være en japansk kopi
nr 4 er svangsta virvlen

Mvh Christian


Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2015 kl. 22:28
De to øverste hedder Spin Up og ikke Spin Fin.
http://www.realsreels.com/NewReleases/1974-49Luresspinup.jpg
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 20:28
inde i sken i dem som jeg har står spin fin
Mvh Christian
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 21:47
I mine står der Spin Up. Jens Ploug Hansen kalder den også Spin Up i bogen "Spinnefiskeri". Meget mærkeligt det her. Har altid kun kendt den som Spin Up.
Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres