Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vindforhold til havørreder

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathi

Tilmeldt:: 28 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vindforhold til havørreder
    Sendt: 31 Jul 2015 kl. 14:07
Hey alle.

Min far og jeg fisker en del i Holtug (bøgeskov havn, Stevns) Vi har erfared, at vejen til havørreden går gennem en vestlig vind, men da vindforholdene ikke altid er med os, vil jeg høre, om det er muligt at fange ørred med en evt. østlig/sydlig/nordlig vind?
Eller SKAL vinden være vestlig?

Pft.

-Mathi
Til top
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2015 kl. 19:36
Bestemt ikke - de kan fanges ved alle vindretninger og vindstille.

Der er dog ofte tale om at en give vindretning lokalt giver gode forhold, eksempelvis i forhold strøm, sigtbarhed og temperatur.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathi

Tilmeldt:: 28 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2015 kl. 20:04
Tak for svaret :-)

Havde bare hørt en gaver garnfisker fra Stevns Klint sige "I kan lige så godt pakke jeres ting sammen og tage hjem, da der er østenvind i dag og I kan derfor ikke fange nogle havørreder"

Er det noget andet der gælder ved Stevns Klint end ved Bøgeskov Havn?

Til top
Rasmus Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus R Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2015 kl. 20:17
Pga lort i vandet ved østen vind på Stevens. Det kan gør fiskeriet svært
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathi

Tilmeldt:: 28 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2015 kl. 22:49
Er der nogen der har haft held ved bøgeskov havn?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2015 kl. 09:58
Om sommeren foretrækker jeg let skrålig fralandsvind. Det giver krusninger og lidt uro i vandet og trækker samtidig det varme overfladevand ud, mens det kølige dybere vand trækkes ind sammen med byttedyrene.

På Stevns er dette vestlig, gerne sydvestlig vind. På nordkysten vil vestlig vind ikke være mit foretrukne.

Et tip: Hvis der er brandmænd i vandet betyder det at det kølige vand er trukket helt ind, de vil normalt ikke gå inde ved kysten. 
Det plejer at være et godt tegn synes jeg.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum